Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات می‌پردازد.

آخرین اخبار انتخابات را در سی و پنجمین شماره از «هشتمین جمهور» بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واجدین شرایط رای؛ ۵۹ میلیون نفر

جمال عرف امروز (۲۴ خرداد) در نشست خبری گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای هستند. رای اولی‌ها ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: بخشی از نظرسنجی‌ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی‌ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا ۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه‌های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم.

عرف درباره ساعت پایان رای گیری، گفت: انتخابات تا ساعت ۲۴ روز ۲۸ خرداد انجام می‌شود، اما اگر در شعبی به تمدید زمان رای گیری لازم بود، این امکان وجود دارد که انتخابات تا ساعت ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد، ادامه یابد.

انتشار هزینه‌های ستاد انتخاباتی جلیلی

پایگاه اطلاع رسانی سعید جلیلی هزینه‌کرد ستاد مردمی سعید جلیلی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با جزئیات منتشر کرد.

قاضی‌زاده هاشمی: به شایعات در مورد انصراف من توجه نکنید

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر انصراف او از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما امشب به زاهدان سفر کردیم و دیدار مردمی داریم، به نظرتان معنایش انصراف است؟ وی افزود: این اخبار را برای من هم میفرستند، رفقا لطف‌هایی به ما دارند. تا آخر انتخابات از این شایعات زیاد می‌شنوید، به شایعات توجه نکنید.

این در حالی است که بعد از این موضع، در توییتی وی مدعی شد که باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد.

موضع خانواده هاشمی دربارۀ انتخابات

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران گفت: با توجه به عدم حضور کاندیدا‌های اصلی جریان میانه رو و اصلاح طلب در انتخابات، انتظار نداریم که دو کاندیدای تایید شده منسوب به این جریان با یکدیگر رقابت کنند و بهتر است در روز‌های آینده شاهد ائتلاف این دو کاندیدا باشیم.

وی افزود: نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره شرکت در انتخابات و عدم قهر با صندوق‌های رای بود و من هم به یاد ایشان رای خواهم داد، اما درباره حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات، با توجه به بحث‌هایی که در خانواده بین فرزندان ایشان صورت گرفته، توصیه ما به کاندیدای منسوب به جریان میانه رو و اصلاح طلب ائتلاف و وحدت است که توصیه همیشگی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود تا شانس رقابت افزایش یابد، این ائتلاف با توجه به عدم ورود جبهه اصلاحات، باید براساس نظرسنجی‌ها ومذاکره مستقیم آن‌ها صورت گیرد.

تکذیب انصراف زاکانی

مالک شریعتی سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، کناره‌گیری وی از نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی را تکذیب کرد.

پیش از این خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که علیرضا زاکانی در تپه نورالشهدا غرب تهران از ادامه رقابت انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داده است.

مهرعلیزاده به نفع همتی کنار می‌رود؟

علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران سازندگی، درباره اجماع همتی و مهرعلیزاده اظهار کرد: اجماع نامزد‌های انتخابات با یکدیگر در عالم سیاست اتفاقی ممکن است و این امکان نیز وجود دارد همتی و مهرعلیزاده هم با یکدیگر به اجماع برسند.

وی اضافه کرد: اگر نظرسنجی‌ها نشان داده که همتی رای بیشتری نسبت به مهرعلیزاده دارد؛ اقدام خوبی خواهد شد که مهرعلیزاده به نفع همتی کنار برود و همتی نیز در دولت خود از پتانسیل‌های مهرعلیزاده بهره ببرد.

مردم را از میدان بیرون کرده‌اند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏‫شادی و نشاط حق همه مردم و به‌ویژه جوانان است، آیا اینکه مردم شاد نیستند فقط به‌خاطر تحریم است؟! مگر شادی و خوشحالی فقط با پول و منابع نفتی حاصل می‌شود؟ شاد نبودن مردم و نارضایتی آن‌ها دلایل دیگری دارد، مردم خود را مؤثر نمی‌بینند؛ «مردم را از میدان بیرون کرده‌اند.» ‬‬

نامه‌های اعتراضی آخوندی به روحانی درباره انتخابات

عباس آخوندی از نامه‌نگاری به رئیس‌جمهور درباره ورود به ماجرای عدم احراز صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات خبر داد. وی در اعتراض به نظر شورای نگهبان و عدم احراز صلاحیتش در ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت و نسبت به نتایجی که از سوی شورای نگهبان اعلام شده اعتراض کرد و از رئیس‌جمهور خواست به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از رهبری، به اعتراض او نسبت به اجرای درست قانون اساسی رسیدگی شود.

بیانیه‌ی خاتمی

محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران با صدور بیانیه‌ای کوتاه با نامیدن عرصه انتخابات به «عرصه سرنوشت»، خواستار مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شد و نوشت: «در این فضای سرد و افسرده، درحالی‌که جامعه ما نیاز به نشاط و امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد، امیدوارم همه تشکل‌ها و احزاب و جریان‌های سیاسی و ملی بتوانند در این برهه حساس مسئولیت خود را نسبت به میهن و مردم به درستی بشناسند و در انجام مسئولیت موفق باشند.»

نقش میرحسین و خاتمی در انتخابات ۱۴۰۰

محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: آقای مهندس موسوی تا مرز تحریم انتخابات پیش رفته، ولی نگفته رای ندهید. آقای خاتمی تا مرز شرکت در انتخابات پیش رفته، ولی رسما دعوت به شرکت در انتخابات نکرده است. این هم از شگفتی‌های انتخابات فعلی است. جز حیرت هم نمی‌افزایند.

اطلاعیه ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده درباره انتخابات شورای شهر

ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کاندیدا از لیست شورای شهر تهران و استان‌های جبهه اصلاحات حمایت می‌کند. در این بیانیه آمده است: ستاد انتخاباتی مهندس محسن مهرعلیزاده حمایت خود را از لیست واحد جبهه اصلاحات در تهران و مراکز استان‌ها و سایر شهرستان‌ها اعلام می‌نماید و از همه همراهان می‌خواهد حتما روز جمعه ۲۸ خرداد در کنار رای به کاندیدای مورد نظر به لیست کامل اصلاح طلبان رای دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 رئیسی 1400 جلیلی 1400 زاکانی 1400 قاضی زاده هاشمی 1400 رضایی 1400 مهرعلیزاده 1400 همتی 1400 هشتمین جمهور انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخاباتی نظرسنجی ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات