Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:44:36 GMT

شناسنامه‌ برای شرکت در انتخابات کافی است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۲۹۰

شناسنامه‌ برای شرکت در انتخابات کافی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه طبق قانون انتخابات، داشتن اصل شناسنامه برای رأی دادن الزامی است، گفت: رای دهندگان با همراه داشتن کارت هوشمند ملی یا شماره ملی روند رای گیری را تسهیل می‌کنند.

او با اشاره به این موضوع که در بسیاری از شناسنامه‌ها شماره ملی درج شده و همین شماره برای رای دادن کافی است،  افزود: با توجه به قابلیت دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی در شناسایی بارکد شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی، همراه داشتن کارت ملی هوشمند، روند رای گیری را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: ادارات و دفاتر پیشخوان ثبت احوال در همه مناطق استان تا پایان زمان رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، در محل کار مستقر هستند و آماده همکاری و پاسخگویی به سوالات حوزه‌های رای گیری و ارائه شماره ملی به واجدان شرایط رای است.

بیشتر بخوانید

فرصت درخواست صدور شناسنامه برای انتخابات پایان یافت

پاسالار  افزود: واجدان شرایط که تا ۱۷ خرداد درخواست شناسنامه داده‌اند نیز می‌توانند در روز انتخابات به محل درخواست خود (اداره یا دفاتر پیشخوان ثبت احوال) مراجعه و شناسنامه خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ثبت احوال شناسنامه ثبت احوال رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود