Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@23:25:12 GMT

تظاهرات تونس با هجوم پلیس به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۴۹۸

تظاهرات تونس با هجوم پلیس به خشونت کشیده شد

تظاهرات مردم در تونس که اوضاع آن به تعبیر رئیس جمهوری این کشور بسیار خطرناک شده است، با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس به خشونت کشیده شد.

 «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس روز شنبه اوضاع کشورش را بسیار خطرناک توصیف کرده و گفته بود گروه‌های فشار در پشت پرده در حال تلاش برای بحران آفرینی جهت باقی ماندن بر سر قدرت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه آفریقا نیوز با اشاره به درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای امنیتی تونس و صدها جوان معترض در خیابان‌های پایتخت، نوشت: بر اساس ویدئوهای منتشر شده، معترضان صندلی و بطری آب به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند که با پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای پلیس مواجه شدند.

در جریان این درگیری‌ها چندین نفر از معترضان بازداشت شدند.

درگیری‌ها در تونس پس از آن شدت گرفت که یک جوان تونسی هفته گذشته مدت کمی پس از دستگیری توسط پلیس جان باخت.

به گزارش یورو نیوز یورونیوز، پلیس می‌گوید تحقیقات درباره علت مرگ احمد بن عماره آغاز شده اما خانواده این جوان تونسی می‌گویند نیروهای امنیتی پس از بازداشت، او را تا حد مرگ کتک زده‌اند و همین موضوع دلیل مرگ این جوان تونسی بوده است.

از اوایل سال جاری میلادی اختلاف‌هایی بین قیس سعید رییس جمهوری و هاشم المشیشی نخست وزیر تونس درباره چگونگی انجام اصلاحات اقتصادی بروز کرده است. تونس پس از انقلاب و سرنگونی «زین العابدین بن علی» دیکتاتور این کشور، با مشکلات اقتصادی روبه رو شده و با شیوع «ویروس کرونا» بر این مشکلات افزوده شده است.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان درگیر ناآرامی‌های اجتماعی و اختلاف‌های سیاسی است و به رغم تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، همچنان درگیر نابسامانی است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه قانونگذار آمریکایی برای اخراج دانشجویان معترض بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین تظاهرات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که در مخالفت با سیاست‌های واشنگتن در حمایت از نسل کشی فلسطینیان در غزه انجام می‌شود با واکنش تند سیاستمداران ایالات متحده همراه شده است. این تظاهرات برای نخست بار ۳ هفته پیش از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و سپس به سایر دانشگاه‌ها در سرتاسر آمریکای شمالی و کشورهای غربی گسترش یافت. 

 قانونگذاران آمریکایی در راستای برنامه‌های حمایتی لابی‌های صهیونیست و جلوگیری از انتقاد از اسراییل، به دنبال تصویب قوانینی به منظور مهار دانشجویان هستند. 

در تازه‌ترین اقدامات از این دست، اندی اوگلز، قانونگذار جمهوریخواه لایحه‌ای را ارائه کرده است که براساس آن دانشجویان بین المللی معترض به نسل کشی اسراییل که از سوی پلیس آمریکا دستگیر شوند به کشورهای خود اخراج خواهند شد. 

این لایحه از سوی هر دو حزب اصلی آمریکا مورد حمایت قرار گرفته است. 

در جزئیات این لایحه آمده است: قانون پیشنهادی خواهان لغو ویزای دانشجویان بین المللی است که در حین ایجاد، مشارکت، و یا تبلیغ کارزار اعتراضی در محوطه یک دانشگاه یا یک موسسه آموزش عالی در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یا بعد از آن از سوی پلیس دستگیر شده اند. 

پیش از این اندی اوگلز در اوایل سال جاری میلادی زمانی که درباره کشتار کودکان فلسطینی از او پرسش شد، گفت: "فکر می‌کنم باید همه آنها را بکشیم! " این اظهارات به شدت در محافل عمومی مورد انتقاد قرار گرفته بود. 

براساس آمارهای ارائه شده تاکنون بیش از ۲ هزار دانشجو در موسسات آموزش عالی و دانشگاهی آمریکا از سوی پلیس به جرم اعتراض به نسل کشی فلسطینیان بازداشت شده اند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • لایحه قانونگذار آمریکایی برای اخراج دانشجویان معترض بین‌المللی
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی