Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روز یکشنبه ۲۳ خردادماه با حضور در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن دیدار و گفتگو با اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، از محصولات و خدمات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان موردحمایت مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد، سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری»، علی شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، اسماعیل قادری‌فر «رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت»،مریم ملونی «مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت»،محمد شریعت زاده «معاون فناوری پژوهشگاه»، علی کاشی «معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه»، مدیران و اعضای تیم‌های استارت‌آپی پژوهشگاه به همراه اصحاب رسانه، حضور داشتند.

در ابتدا، ستاری و هیأت همراه از نمایشگاه محصولات و خدمات تیم‌های استارت‌آپی تعدادی از شرکت‌های موردحمایت مرکز نوآوری پژوهشگاه ازجمله «دستگاه توپ انداز فوتبال»، «دستگاه شبیه‌ساز تمرین در ارتفاع»، «سیستم آنالیز حرکت بدون نیاز به دوربین»، «دستگاه اسکن کف پا»، «دستگاه تقویت عضلات مچ پا»، «سامانه با مربی»، «کانون علمی بازی و ورزش کودکان»، «کفپوش ورزشی هوشمند» و «پرچم ویبره کمک‌داوران» بازدید کردند و از نزدیک با برخی از محصولات خدمات فناورانه تعدادی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری‌های ورزشی پژوهشگاه آشنا شدند.
سپس هریک از مدیران استارت آپ های پژوهشگاه، گزارش خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در راستای تولید، ورود به بازارهای هدف، تجاری‌سازی و فروش محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.
در حاشیه این بازدید، دکتر ستاری و دکتر شریف نژاد، پاسخ‌گوی سؤالات مطرح‌شده از سوی جمعی از خبرنگاران شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و خبرگزاری‌ها بودند. در ادامه نیز، حاضران از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه، بازدید کردند.

در ادامه این برنامه، نشست مشترک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهان ایشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس پژوهشگاه، با رئیس و معاونان پژوهشگاه برگزار شد.
 در این جلسه،شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، گزارش کاملی از اقدامات و دستاوردهای مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه از زمان تأسیس آن تا سال جاری را ارائه کرد. همچنین درخواست‌هایی توسط اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه جهت توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و دانش‌بنیان پژوهشگاه مطرح شد که با قول مساعد ستاری، به‌زودی مرکز نوآوری پژوهشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری برخوردار خواهد شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بابیان اینکه مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجادشده است اظهار کرد: در تلاشیم با حمایت از تیم‌های استارتاپی، نوآوری‌ها در صنعت ورزش را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: این مرکز فضایی برای ورود نوآوری و فناوری به عرصه ورزشی کشور بوده و این نوآوری‌ها می‌تواند تحول بزرگی در حوزه ورزشی ایجاد کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: باید کاری کنیم که تجاری‌سازی این ایده‌ها شتاب گیرد و بازار داخلی و خارجی آن را ایجاد کنیم تا رقابت‌ها در این حوزه بیشتر شود.
شایان‌ذکر است، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مطابق باسیاست‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و کمک به استقرار نظام دانش‌بنیان و حمایت از کارآفرینی و رونق تولید و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در حوزه علوم ورزشی، اولین مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی ایران را در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی نمود و در حال حاضر کلیه فعالیت‌های مدیریت فناوری و تجاری‌سازی پژوهشگاه (تحت نظارت معاونت فناوری پژوهشگاه) در قالب این مرکز ساماندهی و اجرایی می‌گردد. همچنین، مرکز نوآوری پژوهشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین و تنها مرکز تخصصی در حوزه فناوری‌های ورزشی کشور است و حامی و تسهیل‌گر راه‌اندازی و پرورش کسب‌وکارهای نوپا، استارت و شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف حمایت از افراد خلاق و نوآور می‌باشد.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1099335 برچسب‌ها سورنا ستاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سورنا ستاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فناوری های ورزشی معاون علمی و فناوری مرکز نوآوری دانش بنیان تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای