Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:14:08 GMT

کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۷۲۴

کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی در پایتخت

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی و دستگیری چهار نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۳۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و دستگیری ۴ موسس شرکت صوری در تهران خبر داد. 
 
سردار هداوند در تشریح خبر فوق اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف ۴ فقره تسهیلات بانکی شده که طی بررسی‌های اولیه مشخص شد ۴ موسس شرکت وارداتی با ثبت شرکت و ارائه اساسنامه شرکت به بانک ها با  ادعای وارد کردن کالاهای ضروری ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک های خصوصی و دولتی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تا کنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته اند، خاطر نشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان  در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات های مستقل و هماهنگ هر ۴ متهم دستگیر شدند.

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده اند، به نرخ روز ۳۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به معرفی متهمان  به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی نظمی  و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سردار هداوند پلیس نیروی انتظامی کلاه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد