Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته شده است.

بزرگترین فرصت ایران موقعیت ژئواستراتژیک آن در منطقه است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بزرگ ترین فرصت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک ایران است. وقتی کشوری، وارد مذاکره با کشور دیگری می شود، هدفش کسب منفعتی است. یعنی باید منافع طرفین روشن شود که چیست و بدانیم موضوع مذاکره چیست و روش حصول و ضمانت آن چیست. خیلی از کشورها، سابقه مذاکرات طولانی‌مدت با آمریکایی ها را دارند، مذاکرات طولانی مدت بدون نتیجه. این یک روش آمریکایی است که خواسته های کشور مقابل خود را مستهلک می کند و ذره ذره، آن ها را وادار به عقب‌نشینی می کند. مثل کاری که قبلا با فلسطینی ها، چینی ها، کره شمالی و کشورهایی مثل این انجام شده است؛ پس این یک استراتژی آمریکایی است. چگونه می توان آمریکایی ها را وادار کرد که دست از این استراتژی خود بردارند؟ وقتی که زمان به ضرر آمریکایی ها باشد نه به نفعشان؛ که هرچه قدر بیشتر طولش بدهند، ضرر بیشتری بکنند. وگرنه بدون دلیل، مذاکرات را کش خواهند داد. کی زمان به ضرر آمریکایی ها می شود؟

نامزد سیزدهمین انتخابات ‌ادامه داد:  بزرگ ترین فرصت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک ایران است و داشتن دوستان زیاد در ملل جهان. جمهوری اسلامی ایران واجد یک قدرت نرم است که این قدرت نرم می تواند در عرصه ها و هژمون های دیگر مورد استفاده قرار گیرد؛ اما تهدید ما این شکافی هست که توسط غربی ها در منطقه غرب آسیا ایجاد شده است. بین کشورها سوءتفاهم ایجاد شده است و انرژی زیادی از ما خواهد برد تا این سوءتفاهمات را از بین ببریم و روابط بین دول منطقه را عادی کنیم. ما باید به یک نقطه تفاهمی برسیم که باهم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم. لازمه آن این است که به جلب منافع یکدیگر کمک کنیم و اجازه ندهیم که تهدید مشترک برای هم پیش بیاید. یعنی نه ما باید باعث تهدید کشورهای همسایه شویم و نه آن ها باید باعث تهدید ما شوند. یا کشور سومی اگر با آن ها دوست هست، نباید آن باعث تهدید منافع ما شود. نباید پایگاه های اماراتی و آمریکایی ها در امارات و ... باعث ترور اشخاص در عراق شوند. این اتفاقات افتاده است. این لازمه‌اش این است که ما باهم گفت‌وگوی بیشتری داشته باشیم.

تامین مسکن مهمترین دغدغه مردم است

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه شب در ارتباط مستقیم با برنامه انتخابات ۱۴۰۰ در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما در پاسخ به پرسش یک شهروند گفت: تامین مسکن از مهمترین و گسترده‌ترین دغدغه های مردم است. اگر قبلاً برای برخی مردم آرزو بود که ملکی برای خودشان داشته باشند، الآن مستأجر شدن در شهرها برای‌شان آرزو شده است.۵۰ در صد هزینه سبد خانواده‌ها خصوصاً در شهرها مربوط به مسکن است و این مردم را نگران می‌کند. اگر مسکن‌ سازی به شکل گسترده در کشور آغاز شود، مشکل مسکن حل می‌شود. باید سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود که چنین نشده و ما با ساخت ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن هم هر سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب هستیم که این عقب‌ ماندگی باید با ساخت یک میلیون مسکن در سال جبران شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور، زمین کم نداریم و در اطراف و محدوده شهرها زمین‌های زیادی وجود دارد که در اختیار دستگاه‌های مختلفی هستند و باید آزاد شوند و در اختیار افرادی قرار گیرند که می خواهند مسکن داشته باشند. برای دهک‌های پایین امکان واگذاری زمین رایگان وجود دارد و برای دهک‌های دیگر هم با ارائه تسهیلات و تقسیط امکان مسکن‌سازی در کشور هست. تسهیلات باید به کسانی پرداخت شود که می‌خواهند انبوه‌ سازی مسکن کنند و می‌توان بسیار گسترده مسکن‌سازی را آغاز کرد. رفع مشکل مسکن در کشور، مشکل اشتغال و ازدواج را هم حل می‌کند. برنامه ما برای مسکن این است که از روز اول دولت به یاری خدا، مسأله مسکن را کلید خواهیم زد و اعلام هم خواهیم کرد موضوع مسکن به عنوان یک ضرورت در همه شهرها باید پیگیری شود. اینکه مسکن مهر یا مسکن‌های دیگری دنبال شود، حتماً کارهای انجام ‌شده باید تکمیل شود و اگر مسکن مهر نواقصی دارد، باید به ‌سرعت برطرف شود تا زودتر تحویل مردم شود.

نوبت ایفای نقش تعیین کننده اقتصاددانان است

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شبکه خبر به پرسش‌هایی در مورد برنامه‌های خود پاسخ داد و اظهار داشت: فرصت زیادی نداریم. زمان آن فرا رسیده که اقتصاددانان نقش تعیین‌کننده داشته باشند. ساختار تورم زای اقتصاد ما و برداشته شدن تحریم‌ها عوامل اصلی در تغییر نرخ تورم خواهند بود. باید اثر نقدینگی بر اقتصاد را عقیم کرد. گرانی قیمت زمین باعث گرانی مسکن شده و دولت می تواند با ارایه زمین ارزان به بخش خصوصی (با هدف ساخت سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی) و ساخت مسکن های اجاره ای با کمک نهادهای عمومی به جوانان کمک کند. این هیأت علاوه بر مسایل اقتصادی باید در همه زمینه ها از جمله موضوع های سیاسی و اجتماعی نیز نظارت کند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص تغییر بازار بورس در دوران ریاست جمهوری خود گفت که این بازار از همان ماه نخست بهبود خواهد یافت و دخالت دولت و قیمت گذاری دستوری را حذف خواهد کرد. سطح زندگی من متوسط خوب است و مهمتر این است که روحیه رییس جمهور غیر اشرافی باشد و روحیه من ساده زیست است. باید مشکلات مردم را درک کرد و اگر سطح زندگی رئیس جمهور پائین باشد و مشکلات مردم را درک نکند فایده ای ندارد. گرانی همان تورم است و باید میان گرانفروشی و گرانی تفکیک قائل شد. همه افزایش قیمت ها گرانفروشی نیست و زمانی که انتظارات تورمی در کشور وجود دارد، پائین نگاه داشتن قیمت ها در زمانی که نرخ ارز بر اثر فشار تحریم جهش پیدا کرده همان سرکوب قیمت خواهد بود که هرگز در ایران و دنیا موفق نبوده است. از راه تولید می توان فرصت های شغلی ایجاد کرد. میانگین رشد اقتصادی ۱۰ سال اخیر سالانه ۰.۵ درصد بوده که با ۵ درصد رشد در ۱۰ سال اخیر اشتغال ایجاد نخواهد شد. تا تولید افزایش نیابد اشتغال ایجاد نخواهد شد و بیکاری کاهش نخواهد یافت. رئیس جمهور در مقابل مردم پاسخگوست و نسبت به قول هایی که داده و تعهدهایی که دارد و آنچه که در قانون اساسی به عنوان وظایفش تعریف شده، حساس است البته راه پیگیری آن بگو مگو نیست و تعامل است. رئیس جمهور باید قدرت چانه زنی برای حل مشکلات را داشته باشد و اگر به مشکلی برخورد کردم با مردم در جریان می گذارم.

دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی، گفت: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان شعار تمام شده است. سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع و پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را بوجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره های عالم قطعه ای در ایران ما وجود دارد. ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور و رویاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. هر صدفی را از گوهرش می توان شناخت، ایران را با ایران باید شناخت. طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمانوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می کند. هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی ها را جمع کرد، انسجام بزرگی بوجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم. قیام فرهنگی اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی های بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانی ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و درجه ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همانطوری که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم اما شرطی که دارد این است که همه با هم حرکت کنیم. ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت های شما انجام خواهیم داد. در دولت ما که دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده است و برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردمان خود استان تنظیم شده است و هیچ استانی نیست که برایش نسخه مخصوص خود استان نوشته نشده باشد. هر استانی اقلیم، طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و هر استانی نسخه خاص خودش را می خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت ها، قابلیت ها و استعداد مردم هر استانی است، دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت ها و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد.

باید از خودباختگی ها عبور کنیم و فصل جدیدی رقم بزنیم

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هدف حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: باید از خودباختگی‌ها و عقب افتادگی‌های گذشته عبور کنیم و فصل جدیدی را برای جامعه رقم بزنیم. در حالی که اسلام عزیز، ایران با تمدن و رهبری آگاه و مردم همیشه در صحنه همراه با جغرافیای سیاسی فوق العاده کشور، فرصتی با ارزشی را برای ما فراهم کرده است و خداوند امکانات ویژه‌ای در اختیار این ملت قرار داده است. اما فقر، فساد، تبعیض بیکاری و مشکلات متعدد کمر مردم را شکسته است. امروز ما آمده‌ایم تا با اژدهای هفت سر فساد درگیر شویم و در این مسیر آنچه را که داریم در طبق اخلاص گذاشتیم. اما معتقدیم معنویت، عدالت، آزادی و استقلال از هم قابل تفکیک نیستند و پیوستگی بین آنها سبب پیشرفت کشور می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح برنامه‌های خود اظهار کرد: ما برای تغییر چهار محور تحول را انتخاب کردیم که شامل اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست امنیت و سیاست خارجی است. شرایط اقتصادی کشور خراب است و جز با در نظر گرفتن فوریت نمی‌توان شرایط آن با بهبود بخشید. در مورد اقتصاد و مدیریت باید ریشه‌های تورم، فقر، بیکاری بی مسکنی را بخشکانیم. فناوری مد نظر را در کشاورزی توسعه می دهیم و بین پیشران‌های اقتصادی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد تا بنگاه‌های کوچک و متوسط موفق شده و ثروت در شرایط برابر بین مردم تقسیم شود. امروز دولت رقیب تولید کننده و به جای خدمت به مردم در خدمت عناصری است که در دیوان سالار و صاحب قدرت شدند. امروز ارتقای تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه رسانه و فضای مجازی مورد غفلت قرار گرفته است. رشد جمعیت زیر یک درصد است درحالی که دهه شصت رشد جمعیت ۳.۹ درصد بود. جمعیت کشور به سمت پیری سیر می‌کند و ما در این باره دقت نداریم. ما به دنبال این هستیم که با توزیع قدرت در شهرستان‌ها، امکان زایش و فعالیت را در قاعده هرم اجتماع با نقش پذیری مردم شهرهای دیگر فراهم کنیم و نظارت و حقوقی آزادی‌های مدنی را بپذیریم. تلاش ما این است که نهاد سازی نوینی انجام دهیم.

با خطر ورشکستگی آبی مواجه هستیم

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با ورشکستگی آبی مواجه هستیم گفت: ۳۰ درصد از آب شرب در شبکه فرسوده انتقال آب هدر می رود که می‌توان با کمک بخش خصوصی این وضعیت را اصلاح کرد. تولید در هر جامعه نشان از زنده بودن آن جامعه است. دولت نباید هم‌بازی منفعت طلبان شود تا سرمایه مردم مصون بماند. براساس قانون اساسی، دولت مکلف به آموزش رایگان و ارائه سرویس های جامع در این حوزه است. در این زمینه به جز مواردی، مدارس به صورت سخت افزاری فراهم است و ظرفیت کافی برای متولدین دهه ۹۰ که وارد مدارس می شوند، وجود دارد. چندین مدرسه روستایی در اصفهان بود که کیفیت خوبی نداشت و همه در دوره من بازسازی شدند. کیفیت و تجهیزات آموزشی هم در دنیا فرق کرده و باید مدارس به تجهیزات نوین تجهیز شوند. باید بخش خصوصی و خیرین را در این زمینه فعال کنیم که این مسائل در کشور حل شود. نگاه امنیتی را باید از مرزها برداریم. در مرزی که گمرک نباشد، باید سنگر بسازیم و جایی که سنگر ساختیم جز ناامنی چیزی نخواهیم دید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تا ۳۰ درصد آب سالم شرب در شبکه‌های فرسوده توزیع هدر می‌رود و با کمک بخش خصوصی و بدون پول دولت می‌توانیم این وضعیت را اصلاح کنیم. ۷۰ درصد آب در کشاورزی مصرف می‌شود و می‌توان با کشت گلخانه ای حتی در کم‌آب ترین مناطق کشاورزی کنیم. شیرین کردن آب هم از دیگر طرح‌هایی است که می توان انجام داد و هم اکنون هم شاهد هستیم که آب خلیج فارس را در کارخانه‌های آب شیرین کن در بندرعباس شیرین می‌کنند و این خط تا کرمان و خراسان و دیگر مناطق کم‌آب می رود و می‌توان به این طریق آب مورد نیاز مردم و صنایع را تامین کرد. دیدگاه های کهنه، محدود، تنگ نظرانه و غیرواقع‌گرایانه زندگی را بر جوانان تنگ کرده است. به جای دیکته کردن به جوانان، باید طوری زندگی کنیم که جوانان از روش زندگی ما الگو بگیرند. سبک زندگی دهه شصتی و هفتادی و هشتادی ها را باید بپذیریم زیرا انتخاب آنان است. 

جهش ایران تلاش بزرگ و جهاد همگانی می‌خواهد

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی تلویزیونی  گفت: جهش ایران تلاش بزرگ، جهاد همگانی و سترگ می‌خواهد که بدون این ها امکان پذیر نیست. جهش کشور کار واقعی و مردانی از جنس میدان می خواهد، کسانی که کارنامه موفق نشان داده باشند. از تلاش های بزرگ این مردم در نهضت مشروطه به سرپرستی آیت الله خمامی تا فعالیت های میرزاکوچک خان جنگلی، همه اینها در تاریخ ما با افتخار ثبت شده است. اعزام یک هزار و ۵۰۰ کامیون به جبهه های جنگ از رفتارهای به یادماندگی مردم گیلان در دفاع از این مرز و بوم است. از همه مهمتر تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس حرکتی که امروز هم کماکان با قدرت ادامه دارد، تقدیم ۲۴ شهید در دفاع از حرم، این ها از حرکت های بزرگ مردم استان گیلان است. ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم، انتخابی برای چهار سال آینده کشور، دو نوع نگاه می تواند وجود داشته باشد، نگاه و رویکرد حداقلی برای گذران امور و فقط اداره کشور و حداکثر حل چند مساله و نگاه دیگر اینکه با اهتمام جدی، شناخت ظرفیت ها و توانمندی های کشور برای چهار سال آینده ، برنامه ای در جهت ارتقاء پیشرفت و جهش کشور داشته باشیم. در این سفرها توانستم از نزدیک با اساتید دانشگاه، جوانان، صاحبان حرف و صنایع جلسات داشته‌ باشم، حرف های آنان را بشنوم و مطالعات و بررسی های آنها را مطالعه کنم و به تحقیقات آنها نگاه کنم، همه این ها نشان می دهد که اگر صحبت از جهش ایران می کنیم این یک امر ممکن است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش ایران بدون جهش جای جای ایران، روستاهای و شهرهای آن ممکن نیست، افزود: لازمه جهش ایران این است که هر روستا را یک سلول برای جهش کشور بدانیم و هر شهر را ببینیم که چگونه می توان به بهترین شکل جهش داد، حاصل این رفتار می تواند برای کشور پیشرفت، رفاه و جهش بیاورد. مردم گیلان، ما امروز فکر می کنیم این کار ممکن است اما برای آن علاوه بر برنامه، اراده و باور نیز نیاز دارد، من از شما مردم عزیر گیلان خواهش می کنم در این زمینه همانگونه که در عرصه های مختلف پیشگام بوده اید، پیشگامی خود را دوباره نشان دهیم. امروز ما نیاز به مردان بی ادعایی داریم که در گوشه و کنار کشور حضور دارند و می توانند کارهای بزرگ انجام دهند، مردان و زنانی که در عرصه های مختلف بدون تمایلی به دیده شدن کارهای بزرگ انجام می دهند، این امر ممکن است. اگر دولت کار مثبت و درست انجام می دهد مردم به همت او بیایند و کار را تقویت کنند، همچنان اگر دولت کار خطایی را انجام می دهد، مسیر غلطی می رود، مردم به او گوشزد کنند. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت های مردمی اصلاح طلبان محسن رضایی میرقائد محسن مهرعلیزاده پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت های مردمی اصلاح طلبان محسن رضایی میرقائد محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی آمریکایی ها جهش ایران بخش خصوصی برای همه برای هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر گردید فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در  سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام  شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.  

متکی در ادامه توضیحاتش افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.  

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

در خاتمه گفتنی است ۹۰ نفر از نمایندگان منتخب در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو