Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:49:20 GMT

سئول: توکیو دیدار سران ژاپن و کره‌جنوبی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۸۴۶

سئول: توکیو دیدار سران ژاپن و کره‌جنوبی را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ژاپن دیدار «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر این کشور با «مون جائه این» رئیس جمهور کره‌جنوبی را به‌صورت یکجانبه لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه اعلام کرد، ژاپنی‌ها به‌دلیل اختلافات حل‌نشده بر سر جزایر تحت مناقشه «دوکدو» پیشنهاد دیدار سران دو کشور در حاشیه نشست گروه هفت در انگلیس را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات کره‌ای گفت:‌ «طرف ما از ابتدا با فکر باز، انتظار داشت ژاپن پاسخ دهد. معتقدیم که پاسخ ندادن ژاپنی‌ها مایه تأسف بود».

او در این‌ باره گفت: «دو طرف پیش از برگزاری رزمایش سالانه [کره جنوبی] در قلمروی دریای شرقی، در سطح کارشناسی، در این‌باره به توافق رسیده بودند».

به گفته یونهاپ  ارتش کره جنوبی روز سه‌شنبه (فردا) در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن رزمایشی تحت عنوان «تمرین حفاظت از سرزمین دریای شرقی» برگزار می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌های سئول، کره جنوبی کنترل جزایر دوکدو را از زمان شکست امپراطوری ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دارد اما توکیو همواره مدعی تعلق این منطقه به ژاپن بوده است.

رزمایش کره جنوبی در نزدیکی این جزایر سابقه داشته و از سال ۱۹۸۶ سالی دو بار با شرکت کشتی‌های جنگی، جنگنده‌ها و گشتی‌های نیروی دریایی برگزار شده است.

یونهاپ به نقل از خبرگزاری ژاپنی «کیودو» نوشت، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده تا زمانی که مناقشات بر سر این جزایر حل‌وفصل نشوند، با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار نخواهد کرد.

با این حال، گفتنی است که به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، سوگا در حاشیه نشست گروه هفت در انگلیس، «به‌طور اتفاقی» با مون رو در رو شده و با یکدیگر احوال‌پرسی کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی ژاپن لغو دیدار یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی نشست گروه هفت کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند

براساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مهزیار محمدی پور به عنوان داور و فرشاد مالک و سجاد سمائی به عنوان کمک داور، بازی دو تیم شهرداری بم و شهدای بابلسر را قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

قضاوت داوران خراسان جنوبی در رنکینگ اسنوکر کشور

این دیدار که از دیدار‌های مهم فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شمار می‌آید، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار می‌شود.

استادیوم فجر شهر بم میزبان این دیدار حساس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • دیدار احساسی دو بازیگر سریال دونگ‌یی بعد از ۱۳ سال
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن