Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‎ها از اردوگاه مهاجران در یونان همچنان اوضاع وخیم این افراد را نشان می‎دهد.

خبرگزاری میزان - دولت یونان، می‎گوید که ساخت اردوگاه برای مهاجران با هدف جایگزینی اردوگاه موقت «ماوروونی» در جزیره لسبوس، با وجود وعده‎هایی که مبنی بر راه اندازی این اردوگاه تا ماه سپتامبر داده بود، هنوز در جریان نیست.

به گزارش «اینفو مایگرنتس»، وزیر مهاجرت یونان، تایید کرد که تقریبا ۹ ماه پس از آتش سوزی اردوگاه پناهجویان «موریا» در جزیره لسبوس یونان در دریای اژه، کار ساخت اردوگاه دائمی جدید هنوز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اخبار با وجود تعهدات یونان برای ساخت اردوگاهی که حداکثر ۵ هزار نفر را در خود جای دهد، منتشر شده و این اردوگاه قرار بود قبل از زمستان سال جاری آماده استفاده شود.

دولت یونان اعلام کرده بود که اردوگاه‌هایی را در ۵ جزیره لسبوس، چیوس، ساموس، لروس و کاس، برپا خواهد کرد.

کمپ «ماوروونی» که معمولا از آن به عنوان کمپ جدید «کارا تپه» یاد می‌شود، پس از آتش سوزی در موریا به عنوان اردوگاه اضطراری موقت ایجاد شد.

تصاویری از افرادی که می‌خواهند در چادر‌های پر از آب و گل آلود زندگی کنند، ماه‌ها خبرساز شده است.

به دنبال آتش سوزی ویران کننده در اردوگاه موریا، که بیش از ۱۲ هزار نفر را آواره کرد، یونان با عجله اردوگاه چادری «کارا تپه» را در همان نزدیکی برپا کرد.

بسیاری از پناهندگان و پناهجویان به سرزمین اصلی یونان و برخی دیگر به کشور‌های دیگر اتحادیه اروپا مانند آلمان منتقل شدند اما هزاران نفر در لسبوس باقی مانده و به «کارا تپه» منتقل شدند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت طولانی در قرنطینه بودند.

بیشتر بخوانید: تقدیر سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی تنش مرزی میان اسپانیا و مراکش؛ حمایت اروپا از سیاست مهاجرتی مادرید

آژانس‌های سازمان ملل، سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های کمک به مهاجران، بار‌ها شرایط اردوگاه جدید «کارا تپه» و سایر اردوگاه‌های چادری جزایر یونان در دریای اژه را محکوم کرده‎اند.

پزشکان بدون مرز اخیرا مشکلات موجود در جزایر یونان برای مهاجران را محکوم کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست بازداشت و بازدارندگی علیه این افراد پایان بدهد.

در این گزارش، پزشکان بدون مرز می‌گویند که آن‌ها طی مدت ۲ سال به ۱۸۰ نفر که خودزنی کرده و یا اقدام به خودکشی کرده اند خدمات پزشکی ارائه کرده است؛ حدود دو سوم از این افراد کودک بوده‎اند.

طبق آخرین داده‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ پناهنده و پناهجو در جزایر اژه یونان اقامت دارند؛ این تعداد در دسامبر به حدود ۲۰ هزار نفر و در اواخر ماه مارس حدود ۱۵ هزار نفر بوده است.

بیشتر مهاجران حاضر در این جزایر افغانستانی (۴۸ درصد)، سوری (۱۴ درصد) و سومالیایی (۹ درصد) هستند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان، تقریبا ۸ درصد کودکان حاضر در این جزایر بدون سرپرست بوده و یا از سرپرستان خود جدا شده‎اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: یونان پناهجویان حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یونان یونان پناهجویان حقوق بشر سازمان ملل هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: کانال شبکه خبر

tags # اخبار جهان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)