Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@12:07:22 GMT

سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۵۳۱

سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار کرونا

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر سید محمد هاشمی شهری با توجه به رتبه نخست استان در رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: از همه افرادی که می‌توانند در جامعه نقش داشته باشند از جمله معتمدین، علمای اهل سنت و تشییع  و رسانه‌ها برای ترغیب افراد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ بخش درمانی و بهداشتی در استان مختل نشده است، افزود: حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی اختصاص دارد که زنگ‌خطری برای‌ جهش های انواع دیگر این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیشترین درصد فوتی‌های کرونا در افراد بالای ۶۵ سال استان رخ می‌دهد.

هاشمی شهری گفت: 104 هزار تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون انجام شده است و بیماریابی و غربالگری افراد ایرانی و غیرایرانی در مبادی مرزی با جدیت در حال انجام است. هم اینک‌ ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۶۰ درصد واکسن تحویلی کرونا در سیستان و بلوچستان به گروه های هدف تزریق شده است.

وی در ادامه از توسعه زیرساخت ها و تجهیزات بهداشت و درمان در دوران اپیدمی خبر داد و گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران کرونایی و تنفسی بیش از ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان نصب و راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: راه‌اندازی پست فرماندهی حادثه (ICP)  به‌عنوان یکی از اقدامات موفقیت آمیز و ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی، الگویی برای کشور تبدیل شده است.

  هاشمی شهری افزود: وظیفه شرعی و قانونی ما حضور و مشارکت در انتخابات پیش رو است. برای برگزاری انتخابات 1400 دستورالعمل بهداشتی از ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده است و در این دستورالعمل‌ها بر رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی در انتخابات 1400 تاکید شده است.

وی تاکیدکرد : تجمعاتی که در ستادهای انتخاباتی شکل می‌گیرد بسیار خطرناک و لازم است کاندیداهای محترم و مردم عزیز موازین بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی شهری ادامه داد: بازرسی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسب هوا، حفظ فاصله اجتماعی، چیدمان صندلی و.. توسط بازرسان بهداشتی انجام می‌شود.

کد خبر 607521 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران سیستان و بلوچستان دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

  دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان  گردهم آمدند.

تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان به منظور حمایت از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در محکومیت ظلم و بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان و سایر مراکز و واحدها برگزار شد.

دانشگاهیان این دانشگاه در این تجمع، همصدا با استادان و دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه‌های ‌ آمریکا و اروپا، با در دست داشتن‌ پرچم‌ و سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر استمرار و تقویت موج جهانی حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟