Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@15:38:30 GMT

افزایش تولید نفت به معنای خام فروشی نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۶۳۵

افزایش تولید نفت به معنای خام فروشی نیست

ایران اکونومیست- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش تولید نفت به معنای خام فروشی نیست، زیرا تکمیل زنجیره ارزش نیز مورد توجه است.

«علی آقامحمدی» امروز در مراسم گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش طرفیت نفت و گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، افزود: در اقتصاد مقاومتی بعد از مشخص شدن تحریم‌ها، نقطه ضعف مورد توجه قرار گرفت و بخش نفت در اقتصاد مقاومتی با جزییات مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییرات زیادی اتفاق افتاد و تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار شد. همچنین رقبای جدیدی در تولید خودنمایی کردند از جمله آمریکا که تمام فعالیت‌های ممنوعه تولید نفت را لغو کرد.
وی افزود: روسیه نیز تولید نفت خود را به بالای ۱۰ میلیون بشکه رساند. همسایگان نیز تولید خود را افزایش دادند.
آقا محمدی تاکید کرد: این در حالی است که مصرف جهانی با ورود انرژی‌های جدید در حال کاهش است.
به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تا ۳۰ سال آینده، کشور جوانی هستیم اما ۳۰ سال آینده این فرصت را از دست می‌دهیم. در این ۳۰ سال بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی است تا کشور را به کشور پیر ثروتمند تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: در مطالعه‌ای امکان افزایش تولید نفت تا ۶.۵ میلیون بشکه و در مطالعه ای دیگر تا ۷.۴ میلیون بشکه اعلام شده است.
آقامحمدی با تاکید بر اینکه با افزایش ظرفیت تولید، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار منابع به کشور تزریق می شد، گفت: این منابع می‌تواند توسعه آینده کشور را رقم بزند به شرطی که وارد بودجه دولتی نشود و صرف توسعه کشور شود.
به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش تولید نفت مساوی خام فروشی نیست. گاز اکنون در بالادست کامل شده و در برنامه هفتم پایین دست پتروشیمی تکمیل می‌شود.

 صبح امروز، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در محل سابق استقرار پژوهشگاه صنعت نفت (منطقه باقرشهر، جنب پالایشگاه تهران) ایجاد شده، نهادی دولتی و غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فناوری‌های مرتبط با این صنعت در میان دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار و تسهیل فرآیندهای زایشی شرکت‌های متکی بر نوآوری از طریق کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری فعالیت می‌کند.

این پارک، مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که با فعالیت در حوزه ارتقا و تعمیق فناوری، توسعه بازار، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی می‌کوشد فضایی کیفی برای استقرار و هم‌افزایی حرفه‌ای بین شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، مراکز فناوری شرکت‌های پیشرو، نمایندگان تخصصی نهادهای پژوهشی و فناوری دانشگاهی و غیردانشگاهی، مراکز رشد و شتابدهی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، کارگزاران نوآوری باز و مشاوران خبره صنعتی (منتورها) ایجاد کند و مکمل ظرفیت‌های موجود در زیرساخت علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز باشد.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری این حوزه با شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک و دیگر پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری فعال در کشور خواهد بود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش تولید نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود