Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:19:56 GMT

لزوم افزایش اعتبارات در حوزه محرومیت زدایی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۸۰۲

لزوم افزایش اعتبارات در حوزه محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی در جلسه شورای مدیران که با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد گفت: از همه دوستان ستادی و سازمانی برای انجام عملکرد خوب در سه ماه ابتدایی ۱۴۰۰، علی‌رغم تنگناهای مالی سپاسگزار هستیم که این اقدامات همواره منشأ خدمات خیر و ارزشمند بوده است.

همتی با انتقاد از کندی روند تبدیل وضعیت امدادگران با درجه ایثار افزود: تبدیل وضعیت امدادگران با درجه ایثار موضوعی است که باید تا پایان اسفندماه سال گذشته انجام می‌شد، انتظار داشتیم که همه امدادگران دارای درجه ایثار که شرایط و تعدادشان بررسی و اعلام‌شده بود تاکنون جذب‌شده باشند اما در برخی استان‌ها هنوز تعدادی از امدادگران تبدیل وضعیت نشده‌اند، بنابراین ظرف یک هفته و تا پایان خردادماه همه امدادگران دارای شرایط باید تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اهمیت اعتبارات مرتبط با موضوع محرومیت‌زدایی گفت: محرومان بسیاری در کشور، دچار مشکلات دارو و درمان هستند و این اعتبارات بهتر است به مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر سوق داده شود. این مهم با دستور دبیرکل و پیشنهادها و نظارت رئیس سازمان داوطلبان انجام شود تا با افزایش اعتبارات، موجب کاهش رنج محرومان شویم.

وی در خصوص لزوم ارتقا کیفی خدمات و فعالیت داروخانه‌های هلال‌احمر در کشور گفت: بهترین داروخانه‌ها و کلینیک‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر است و ضروری است، ساماندهی مجدد و جانمایی مناسب شهری به منظور ارتقا خدمات داروخانه‌ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برخی پروژه‌های ناتمام در شرکت سرمایه‌گذاری هلال گفت: بیش از یک دهه از واگذاری برخی پروژه‌ها به این شرکت می‌گذرد اما هنوز ناتمام مانده که لازم است واکاوی و بررسی بیشتری در این زمینه انجام شود؛ اولین اولویت، رفع موانع است و پس از آن، بررسی و واکاوی سپردن امورات پروژه‌ها به استان‌هایی است که می‌توانند در مدت کمی به آن رونق دهند.

همتی در خصوص فروش املاک جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اجرای مولدسازی به منظور تبدیل املاک هلال احمر به احسن، موضوعی است که موانعی بر سر راه دارد اما بر اساس قانون، جمعیت هلال‌احمر مجوز فروش املاک در اختیار خود را دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه انتخابات، موضوع بسیار مهمی برای سرنوشت و پیشرفت کشور است و حضور جمعیت هلال‌احمر پای صندوق‌های رأی موجب رونق انتخابات خواهد شد، گفت: من از همه مردم خصوصاً کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان عزیز هلال‌احمر دعوت می‌کنم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند، البته مجدداً تأکید می‌کنم هیچ‌کدام از اعضا و مدیران هلال‌احمر نباید از امکانات جمعیت برای فعالیت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، شورای شهر یا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس استفاده کنند و به‌هیچ‌وجه نباید حاشیه‌ای ایجاد شود.

در خصوص حضور جوانان داوطلب هلال‌احمر پای صندوق‌های اخذ رأی سراسر کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، جوانان هلال‌احمر باید در مدت رأی‌گیری در شعب اخذ رأی سراسر کشور حاضر باشند.

همتی در ادامه گفت: در طرح «حامیان سلامت» در هر شعبه اخذ رأی حداقل دو نفر از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر حضور دارند، با توجه به وجود حدود ۷۰ هزار شعبه اخذ رأی در کشور، ۱۴۰ هزار جوان عضو جمعیت هلال‌احمر در این طرح حضور فعال خواهند داشت.

وی افزود: در این طرح، جوانان داوطلب هلال‌احمر با ارائه توصیه‌های بهداشتی به رأی‌دهندگان و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، به پیشگیری از گسترش کرونا کمک می‌کنند.

همتی در خصوص واکسینه شدن جوانان عضو هلال‌احمر گفت: بر اساس مذاکرات انجام‌شده، جوانان هلال‌احمر نیز مانند دیگر افرادی که پای صندوق‌های رأی حضور دارند، واکسینه خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان ضمن تقدیر از جوانان هلال‌احمری که در این طرح حضور خواهند یافت گفت: تنها وظیفه اعضای هلال‌احمر، نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، ارائه توصیه‌های بهداشتی به رأی‌دهندگان، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در مواردی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است و جوانان هلال‌احمر به‌هیچ‌عنوان در مسائل داخلی شعبه مانند تعرفه نویسی، مهر کردن شناسنامه و …دخالتی ندارند.

کد خبر 5234757 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی انتخابات 1400 جوانان هلال احمر محرومیت زدایی امدادگران هلال احمر انتخابات 1400 شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران روز دختر ویروس کرونا سازمان محیط زیست صنایع دستی قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر پیش بینی وضعیت هوا نیروی انتظامی رئیس جمعیت هلال احمر جوانان هلال احمر هلال احمر اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد