Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش یمن با استفاده از پهپاد قاصف k2 موفق شد فرودگاه «ابها» در عربستان سعودی را هدف قرار دادهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک حمله به فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان سعودی با استفاده از پهپاد قاصف k2 خبر داد.
شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، این حملات پهپادی امروز صورت گرفت و در جریان آن یک پایگاه نظامی مهم هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد که این حمله به دقت صورت گرفته و در راستای پاسخ مشروع و قانونی و افزایش تجاوزات و محاصره مداوم یمن است.
فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزء فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی این ائتلاف علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.

واکنش یمن به میانجی‌گری عُمان برای پایان دادن به جنگ
عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که میانجی‌گری عُمان برای پایان دادن به جنگ در یمن به جدیت ائتلاف سعودی بستگی دارد.
«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن از تلاش‌های عمان برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به جنگ در یمن قدردانی کرد.
الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: « از تلاش‌های صلح عمان قدردانی می‌کنیم، موفقیت این تلاش‌ها به موافقت کشورهای متجاوز (ائتلاف سعودی) و جدیت آن‌ها برای دستیابی به توافقی قابل اجرا و جبران زیان‌های ملت بستگی دارد».
وی تأکید کرد که این توافق نیز نباید همانند توافق ریاض، صوری باشد.
الحوثی همچنین گفت که یکی از کشورهای برادر برای حمایت از هر گونه گفت‌وگویی در منطقه اعلام آمادگی کرده است که در دست بررسی است.
پیشتر «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» از پیشرفت در میانجی‌گیری عُمان برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن خبر داده و خواستار اعمال فشار اروپا بر صنعاء شده بود.
هیأت عمانی که هفته پیش وارد صنعاء شده بود پس از دیدار با رهبران جنبش انصارالله و رایزنی درباره بحران یمن، روز جمعه صنعاء را ترک کرد.
قبلا روزنامه العرب امارات به نقل از منابع عمانی اعلام کرده بود که توافق درباره بازگشایی صنعا و بندر الحدیده و برقراری آتش بس با هدف اعتماد سازی قبل از هر گفت‌وگویی درباره مسائل سیاسی است.
این رسانه گزارش داده بود: توافق پس از تلاش‌های چند ماهه و سفرهای دوره‌ای به صنعا، ریاض و تهران انجام شده است.
منابع عمانی به این رسانه وابسته به امارات گفتند که احتمال فروپاشی توافق در هر لحظه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم) لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم) انتشار تصاویر جدید از حمله پهپادی سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا