Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید اجازه بدهیم باندهایی در تهران مراکز استان‌ها را اداره کنند، استان‌ها باید توسط خود مردم و نخبگان آن استان و بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شوند. بنابراین توسعه استان‌ها بر مبنای یک راهبرد کلی و آمایش سرزمینی به‌صورت متوازن رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالناصر همتی در برنامه «ایرانی سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، که دوشنبه ۲۴ خرداد از سیمای مرکز قزوین پخش شد؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط کشور مطلوب نیست و اگر روشی که الآن در بخش اقتصاد کشور ادامه دارد را بخواهیم ادامه دهیم ممکن است نتایج بدتری برای کشور رقم بخورد لذا تغییر در ریل اقتصادی کشور و بازنگری در روش اداره جامعه امری ضروری است؛ چرا که معیشت، رفاه و آسایش مردم تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه به مرحله نامطلوبی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشور سایه افکنده است، بیان کرد: امروز مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر نگاه سیاسی است این موضوع به ویژه در استان‌ها باعث شده تا ما نتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نتوانیم ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی منطقه‌ای ایجاد کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دنیا سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده‌اند و بر مبنای طراحی‌های اقتصادی برای بهبود زندگی مردمشان تلاش می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما نگرش اقتصادی میان مسئولان کم است. هر اقدامی که در کشور انجام می‌دهیم باید برای مردم منفعت داشته باشد اما اگر قرار باشد سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که در نهایت به فقر مردم منجر شود، موفق نبوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ سال تمام اقتصاد را زیر نظر داشتم و بنگاه‌های بزرگ از جمله بانک مرکزی را اداره کردم، عنوان کرد: امروز از همه مسائل و تنگناهای بین‌المللی و شاخص‌های اقتصادی اطلاع کامل دارم و به‌عنوان آخرین فرصت باقیمانده برای اینکه مسیر اصلاح اقتصادی و ریل گذاری کشور را از دست ندهیم، وارد عرصه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شدم.

این مسئول با اشاره به اینکه می‌خواهد ۴ سال رئیس‌جمهور باشد، تصریح کرد: بسیاری از رؤسای جمهور ۴ سال اول، برای اینکه اصلاح اقتصادی انجام دهند و کشور را در مسیر درست قرار دهند، دست به محافظه‌کاری می‌زنند تا در ۴ سال دوم نیز رأی مردم را به دست بیاورند و بر همین اساس نمی‌توانند اصلاحات درست اقتصادی را رقم بزنند.

مشکل جدی توسعه اقتصادی استان‌ها، نداشتن راهبرد ملی است

وی گفت: مشکل جدی توسعه اقتصادی استان‌ها، نداشتن راهبرد ملی است، استان‌ها ظرفیت‌های مختلف دارند و ما باید مشکلات به وجود آمده ناشی از نگاه متمرکز بر اداره کشور را به‌تدریج از صحنه اقتصاد کشور حذف کنیم.

همتی تأکید کرد: یکی از معضلات استان‌های ما این است که از مرکز به آن‌ها، سیاسی نگاه می‌کنیم لذا باید نگاه سیاسی به استان‌ها را برداریم و با نگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم، وقتی با نگاه سیاسی به مسائل استان‌ها می‌نگریم، طبیعتاً مسائل را امنیتی می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های هر استان را به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: هر سه ماه یک‌بار در جلسه‌ای با نخبگان و افراد تعیین‌کننده در روندهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن استان دیدار کرده و به‌تدریج روند توسعه آن استان را زیر نظر خواهیم گرفت زیرا استان‌های ما پتانسیل قوی‌ای برای پیشرفت دارند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم باندهایی در تهران مراکز استان‌ها را اداره کنند، استان‌ها باید توسط خود مردم و نخبگان آن استان و بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شوند. بنابراین توسعه استان‌ها بر مبنای یک راهبرد کلی و آمایش سرزمینی به‌صورت متوازن رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: سیاست جذب توریست در کشور ما ناکارآمد است، در حال حاضر که نرخ ارز افزایش پیدا کرده است، با ورود گردشگران خارجی به کشور، می‌توانیم اشتغال‌زایی را رقم بزنیم. در بسیاری از استان‌های کشور، صنعت بوم گردی درحال‌توسعه است و سیستم بانکی و مالی نیز در خدمت توسعه این مکان‌ها قرار می‌گیرد.

توانمندسازی اقشار محروم

این مسئول گفت: برای توانمندسازی اقشار محروم استان‌ها، دو راهبرد اصلاح هدفمند و عادلانه کردن پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم و افزایش حداقل دستمزد در دستور کار دولت ما قرار خواهد گرفت. امسال باید حداقل قدرت خرید مردم به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد و از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با اعطای کارت‌های خرید، مشکلات میان‌مدت و بلندمدت مردم برطرف شده و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات روستائیان تأکید کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی استان‌ها رسیدگی به بخش کشاورزی روستائیان است، عمده فعالیت روستائیان، کشاورزی است و با مشکل خرید تضمینی، سوای از قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مواجه هستند.

همتی افزود: توسعه جدی روستا و اشتغال پایدار در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد، باید خرید محصولات کشاورزی بر اساس قیمت روز، تضمین شود تا کشاورزان بتوانند به‌راحتی سم، کود و ادوات کشاورزی مورد نیازشان را خریداری کنند.

وی ادامه داد: آزادی‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های من است؛ جوان‌ها از زندگی روزمره‌شان احساس رضایت نمی‌کنند و عرصه برای جوان‌ها به شدت تنگ شده است لذا مسئولان نباید بیش از حد در زندگی اجتماعی مردم به ویژه جوان‌ها دخالت کنند. زنان ما ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و باید هویت مستقل خودشان را داشته باشند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان کرونا یادآور شد: پس از بر عهده گرفتن مسئولیت در ریاست جمهوری، در اولین فرصت واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام خواهم رساند و شر این بلیه را از سر مردم کوتاه خواهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ قزوين عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای استان ها آن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار داشت: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد. 

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و افزود: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

وی تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و گفت: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی28 هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر است و لازم است که در فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید کرد و اظهار داشت: موارد مطرح شده شما بررسی و در خرداد ماه جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم. 

 دوستی با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری در این شهر استفاده شود افزود: پیشنهاد می کنم همایش سرمایه گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند. 

استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از زحمات ایوب زارعی و همه دغدغه ‌مندان بندرکنگ، گفت: برای طرح بندرگاه چندمنظوره ارائه شده منابع مالی و تسهیلات در نظر گرفته می شود. 

گفتنی است در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود