Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:47:11 GMT

بانوان برای افزایش مشارکت در انتخابات پای کار بیایند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۸۰۵

بانوان برای افزایش مشارکت در انتخابات پای کار بیایند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قمی بعد از ظهر امروز در جشن روز دختر که در جریان سفر وی به استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دختران و زنان انسان‌های مهمی در معادلات عالم هستند، این افراد سرنوشت جوامع انسانی را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه تربیت و انسان‌سازی کار زنان است، افزود: با توجه به اهمیت فردا و تربیت و انسان‌سازی، زنان دارای اهمیت بوده و تاریخ بیانگر اهمیت زن و نقش آن در جامعه و پیشرفت کاروان جامعه بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هرچقدر که زندگی مهم است بانوان در جامعه مهم هستند، زیرا که معنویت، اخلاق و خلاقیت همگی در وجود زن بوده و خداوند اساساً زن را مظهر لطافت، مهربانی و عاطفه آفریده است.

قمی با بیان اینکه زنان علاوه بر صفات فوق، دارای شجاعت و نماد غیرت هستند، گفت: این غیرت در تاریخ کرمانشاه به وضوح دیده می‌شود، البته این موضوع در تمامی مکاتب وجود داشته اما در مکتب حضرت امام خمینی (ره) دلایل متعددی برای جدی گرفتن خانم‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: نقش‌هایی که از خانم‌ها خواسته شده جای دیگری نیست و این جایگاه ویژه زن در مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از مکتب اسلام بوده و ریشه دار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زنان همچون حضرت زینب (س) می‌توانند در معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشند، بیان کرد: در مکتب امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه زنان باید گفتمان بسازند، زنان رهبر جامعه عنوان شدند که این موضوع را برخی آقایان و حتی برخی خانم‌ها قبول ندارند.

قمی افزود: رهبری خانم‌ها یعنی باید سر بزنگاه جامعه را مدیریت کرده و گره‌ای که به دست دیگران باز نمی‌شود را باز کنند، در این صورت است که دیگران به خانم‌ها و رهبری آن‌ها اعتقاد پیدا می‌کنند.

وی گفت: یکی از بزنگاه‌هایی که می‌تواند رهبری خانم‌ها را نشان دهد، تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات و تأثیرگذاری خانم‌ها در این امر است در واقع انتخابات می‌تواند آغاز فعالیت‌های بانوان باشد.

قمی با بیان اینکه خانم‌ها می‌توانند موج و حرکتی برای افزایش مشارکت در انتخابات به وجود آورده و ذهنیت جامعه را در مورد توانایی‌های خودشان اصلاح کنند، ادامه داد: بانوان باید سر بزنگاه رهبری و پیشوایی خود را نشان داده و در واقع در این امتحان سخت بانوان می‌توانند با سربلندی بیرون بیایند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حرم بوده و بانوان مدافعین حرم هستند، بیان کرد: بانوان باید جلوتر از سایر افراد برای مشارکت در انتخابات قرار گرفته و سکون را از بین ببرند، اگر ثمرات حضور مردم و مستضعفان در جامعه را که دچار مشکلات زیادی هستند را به مردم برای رفع گرفتاری‌هایشان نشان دهند، قطعاً مشارکت در انتخابات بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش خانم‌ها در حل مشکلات بزرگی همچون مسائل سیاسی جدی گرفته شوند، گفت: خود دولت باید برخی از آسیب‌های جامعه که حتی متوجه خانم‌ها است، را با محوریت مردم حل کند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، خانم‌ها در موارد مختلفی همچون کرونا و مواسات گره گشایی کرده و از نفوذ خود استفاده کردند، لذا باید از این فرصت برای روزهای منتهی به انتخابات استفاده کرده و خانم‌ها را در زمینه تبلیغات برای افزایش مشارکت در انتخابات جدی گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) نشان دهنده تأثیر زن در جامعه است، افزود: با توجه به زندگی نامه این بزرگوار متوجه می‌شویم که به اشتباه زن را آنطور که باید جدی نگرفتیم.

کد خبر 5234852

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه حجت الاسلام محمد قمی انتخابات زنان جمهوری اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه آمار کرونا انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای افزایش مشارکت در انتخابات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران گفت: برای صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی از موادغذایی گرفته تا صنایع دستی با برخی کشور‌ها از جمله ازبکستان، امارات، کانادا، ساحل عاج و ترکیه تفاهم شده است.

مریم اردبیلی افزود: برنامه سه سال اخیر شهرداری تهران برای توانمندسازی و ارتقای مشاغل خانگی بوده که ما را برآن داشت تا بتوانیم وارد عرصه صادرات شویم و با افزایش کیفیت محصولات بانوان کارآفرین شهر تهران، علاوه بر قابلیت رقابتی و رفع نگاه‌های خیریه ای، محصولاتشان را با کیفیت‌ها و استاندارد‌های بین المللی صادر کنیم.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران همچنین گفت: محصولات و دست ‎آفریده‌های زنان شهر تهران به ویژه زنان سرپرست خانوار که استاندارد‌های لازم از نظر کیفیت، بسته بندی، قیمت گذاری و در واقع امکان صادرات را دارند، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی - ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟