Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@12:02:53 GMT

صعود ایران با پیروزی بر عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۰۰۹

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین مسابقه از مرحله انتخابی بسکتبال کاپ آسیا با پیروزی بر عربستان به عنوان تیم اول گروه پنجم رقابت‌ها به مرحله پایانی راه یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین مسابقه از مرحله انتخابی بسکتبال کاپ آسیا در امان اردن به داوری احمد البلوشی از عمان / الکسی استپاننکو از قزاقستان و طا‌ها الحشیدی از یمن با ترکیب اولیه بهنام یخچالی / صمد نیکخواه بهرامی / ارسلان کاظمی / آرون گرامی پور و محمد جشمیدی برابر عربستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ۱۰ دقیقه اول این رقابت ملی پوشان عربستان برای کنترل بازیکنان فنی ایران مرتکب خطا‌های زیاد شدند و زودتر به محدودیت خطا رسیدند این ۱۰ دقیقه ۲۰-۱۶ برای ایران به پایان رسید نکته مهم در این ۱۰ دقیقه مانند مسابقه اول برابر قطر ریباند ضعیف روی حلقه بود.   در ۱۰ دقیقه دوم ناهماهنگی میان بازیکنان ایران موجب شد در مقطعی تیم عربستان با ۵ امتیاز اختلاف از ایران پیش بیافتند هر چند نیمه با برتری ۳۴-۳۳ تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسید، اما سبزپوشان عربستان در این ۱۰ دقیقه ۱۷ امتیاز و قرمزپوشان تیم ملی ایران ۱۴ امتیاز کسب کردند.   اما تا پایان نیمه در بخش پرتاب دو امتیازی ایران با ۵۰ درصد برابر ۴۰ درصد از عربستان پیش بود / در بخش پرتاب ۳ امتیازی عربستان با ۴۴ درصد برابر ۳۳ درصد از ایران جلو بود / در بخش پاس منجر به گل ملی پوشان ایران ۱۲ پاس و عربستان ۸ پاس به ثبت رساندند/ در بخش ریباند ۱۸ مورد برای ایران و ۲۱ مورد برای عربستان ثبت شد / در بخش توپ‌های از دست رفته هر دو تیم در ۱۱ مساوی بودند و در بخش توپ ربایی ملی پوشان ایران ۷ مورد و عربستانی‌ها ۳ مورد به ثبت رساندند.   ۱۰ دقیقه سوم با یک امتیاز اختلاف ۴۸-۴۹ به ایران رسید، اما نکته مهم در این ۱۰ دقیقه دستپاچگی و عدم تمرکز کافی در بخش دفاع و اجرای سیستم‌های حمله از سوی بازیکنان ایران بود به طوری که آمار توپ‌های از دست رفته بالا رفت در این ۱۰ دقیقه ملی پوشان ایران و عربستان ۱۵ امتیاز کردند.   در پایان ۱۰ دقیقه چهارم و کل مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران که اختلاف امتیازی برابر عربستان را از ۳ دقیقه آخر آغاز کرد با نتیجه ۷۰-۶۴ به پیروزی رسید.
در این مسابقه نوید رضایی فربا ۱۶ امتیاز / امتیاز آورترین بازیکن و ارسلان کاظمی با تاثیرگذاری ۲۲ تاثیرگذار‌ترین بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران شدند.   پیش از این مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با ۴ پیروزی از ۵ مسابقه و فقط یک باخت برابر سوریه در جایگاه اول جدول گروه پنجم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا قرار داشت.
مرحله پایانی بسکتبال کاپ آسیا ۲۵ مرداد پس از بازی‌های المپیک توکیو در اندونزی برگزار می‌شود.   برچسب ها: تیم ملی بسکتبال ، بسکتبال ، کاپ آسیا ، امان ، اردن ، عربستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال بسکتبال کاپ آسیا امان اردن عربستان تیم ملی بسکتبال ایران ۱۰ دقیقه ملی پوشان کاپ آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار سوم تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران در مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان کشورمان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار شد.   در این دیدار تیم شهرداری گرگان با نتیجه ۸۹ بر ۸۴ مقابل تیم مهرام به پیروزی رسید و در مجموع بازی‌های این مرحله با برتری ۳ به صفر به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.   در این دیدار ارسلان کاظمی با ۱۹ امتیاز،۱۸ ریباند، ۳ بلاک و کارایی ۳۱ بهترین بازیکن شد.   مرحله نیمه پایانی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران به صورت ۳ پیروزی از ۵ مسابقه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • توقف میلان مقابل جنوا در ماراتن گلزنی سن‌سیرو
  • لیورپول برد و تاتنهام را از لیگ قهرمانان دورتر کرد
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • عددی بی‌سابقه برای الهلال در لیگ حرفه‌ای
  • گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد