Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:20:35 GMT

تکریم بانوان یا تحقیر و تخریب آن‌ها؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۳۱۸

تکریم بانوان یا تحقیر و تخریب آن‌ها؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش بزرگ بانوان کرامت ضمن تاکیید بر اینکه عده زیادی با سوءاستفاده از نام بانوان، دنبال جلب توجه آنان تا بر سکوی قدرت بایستند اظهار کرد: گاهی اوقات دیده می‌شود یک کاندیدا می‌گوید که پنج یا شش نفر از اعضای کابینه‌اش زن خواهند بود، آیا چنین گفته‌هایی تکریم بانوان است یا تحقیر و تخریب آن‌ها؟

وی افزود: این نوع سخن گفتن و ادبیات، نه تنها تکریم بانوان نیست بلکه توهین و تحقیر بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر زن شایسته و توانمند باشد، چرا باید پنج یا ۶ زن در کابینه باشند؟ هرچه بیشتر بهتر اما مشخص می‌شود که می‌خواهند با جامعه بانوان معامله کنند و به دنبال بده و بستان هستند.

ابوالقاسمی با اشاره به بیانات امام علی(ع) که کسی نمی‌تواند پرچم عدالت را بلند کند، مگر اینکه اهل معامله نباشد گفت: چنین اشخاصی به دنبال شایسته‌سالاری نیستند و این گفته‌ها بهانه‌ای برای جلب توجه بانوان و انجام معامله‌ای پشت پرده است.

وی افزود: در دوره جاهلیتی که توسط اروپایی‌ها و در دوره معاصر ما شکل گرفته برای زنان حقوقی مطالبه می‌کنند اما هیچ مسئولیتی برای آن‌ها قائل نیستند و زن را با شعار فمینیسم و دفاع از حقوق بانوان از تمامی مسئولیت‌هایی که یک زن می‌تواند به دوش بکشد و آینده خود را درخشان کند، دور می‌کنند.

وی افزود: مسوولیت مادری، همسری و خواهری مسئولیت‌های بزرگی هستند. این اشخاص مانند آن‌هایی که قبل از اسلام زن را به انحراف کشاندند، اکنون به شکل دیگری زن را به انحراف می‌کشانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با حقوق زن در اجتماع بیان کرد: زن باید مانند مرد در جامعه فعالیت اجتماعی، فرهنگی و ترویج فضائل اجتماعی داشته باشد اما در کنار این موارد، مسئولیت بزرگ مادری نیز مسئولیتی خدایی است و امروزه غرب، حق مادری را از زنان گرفته است.

وی افزود: در جامعه نبوی پس از پیامبر(ص)، حق امیرالمومنین(ع) را سلب و ایشان را خانه‌نشین کردند اما حضرت زهرا(س) درب خانه به خانه انصار رفت و آن‌ها را به یاد خدمات امیرالمومنین(ع) انداخت و برای ایشان رای جمع کرد؛ هرچند عده زیادی به صحبت‌های حضرت فاطمه(س) گوش نکردند اما حضرت زهرا به وظیفه‌اش عمل کرد.

ابوالقاسمی بیان کرد: امروز کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و دشمنان از همه طرف می‌خواهند با بلندگوهای خود مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و با شیوه‌های مختلف، دروغ‌ها، نیرنگ‌ها و ترفندهای هنری به دنبال این هستند که انتخابات سردی داشته باشیم.

وی افزود: امروز وظیفه یک زن مسلمان، مومن و انقلابی این است که از طریق فضای مجازی، تمام آشنایان خود را به حضور پرشکوه در انتخابات دعوت کند تا انتخابات بزرگ و شکوهمند رقم بخورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمنان بلندگوهای خود را روشن کرده‌اند و شبانه‌روز علیه انتخابات و نظام در حال فعالیت هستند.

وی افزود: امام و بزرگان ما گفتند هر وقت در کاری مردد شدیم ببینیم دشمنان چه می‌گویند، خلاف آن عمل کنیم؛ امروز تمام دشمنان یک صدا مردم را از شرکت در انتخابات مایوس می‌کنند بنابراین مشخص می‌شود امروز راه نجات ما حضور پرشور در پای صندوق‌های رای است.

ابوالقاسمی در رابطه با انتخاب اصلح گفت: امروز باید کسانی سر کار بیایند که قاطعیت مبارزه با فساد را داشته باشند؛ کسانی که کارنامه درخشانی دارند و گذشته آن‌ها نشان دهد که این توانمندی در وجود آن‌ها است.

وی افزود: اگر انتخاب صحیحی داشته باشیم، دشمن مایوس و مشکلات کشور به تدریج برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان اهواز انتخابات ۱۴۰۰ حجت الاسلام ابوالقاسمی بانوان عضو مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فعالان قرآنی فراجا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۵۵۰ نفر از کارکنانِ فراجا، که در طرحِ حفظِ قرآنِ کریم برگزیده شده اند، به سفرِ عتباتِ عالیات می‌روند.

همچنین یک ماه مرخصی تشویقی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

به گفتۀ فرماندۀ یگانهایِ ویژۀ پاسدارانِ فراجا، فرماندهانی که در رُشدِ فرهنگِ قرآنیِ کارکنان، تاثیرگذار بودند نیز، تشویق می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • منچسترسیتی و تحقیر رقبا در دوران گواردیولا؛ 50 بازی با برتری حداقل 4 گل
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی