Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@21:35:23 GMT

جاسوسی آمریکا از رژه نظامی حشد شعبی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۵۹۵

جاسوسی آمریکا از رژه نظامی حشد شعبی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، به گفته این منبع، نیرو‌های آمریکایی دست به پرواز‌های جاسوسی بر فراز مواضع حشد شعبی در بغداد و شهرستان بعقوبه دیالی زدند تا از اماکنی که به رژه نظامی حشد به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس آن اختصاص دارد، اطلاعاتی را جمع آوری کند.

او اضافه کرد: رژه نظامی نیرو‌های حشد شعبی کاملا محرمانه انجام می‌شود و در مکانی برگزار خواهد شد که به فرماندهان امنیتی حشد اختصاص دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هواپیما‌های آمریکایی به شکل تقریبا هر روزه بدون مشخص شدن انگیزه‌ها و دلایل عملیاتی آن‌ها دست به پرواز‌های جاسوسی می‌زنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رژه نظامی حشد شعبی پرواز جاسوسی انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت

به موازات ادامه حمایت از اشغالگری که تجاوزات و محاصره غزه را تشدید می‌کند، ایالات متحده ساخت یک اسکله دریایی را آغاز کرده و ادعا می‌کند که قصد دارد «کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند».

به گزارش ایسنا، آمریکا به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه که بیش از ۲۰۰ روز است شاهد تجاوز و محاصره اشغالگران با حمایت واشنگتن است، ساخت اسکله دریایی را در غزه آغاز کرد.

به گزارش المیادین، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید اینکه کشتی‌های نظامی آمریکایی اولین مراحل ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود این اسکله از ماه مه آینده به بهره‌برداری برسد.»

وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.»

این مقام ارشد نظامی آمریکایی توضیح داد که این کمک‌ها ابتدا به قبرس می‌رسد و بعداً از طریق کشتی‌های تجاری به یک سکوی شناور در نزدیکی نوار غزه و سپس از طریق کشتی‌های کوچکتر به اسکله مورد نظر منتقل می‌شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: ظرفیت عملیاتی بندر در ابتدا ۹۰ دستگاه کامیون کمک رسانی در روز و سپس ۱۵۰ کامیون در روز خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا گفت که آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (کمک ایالات متحده) با سازمان‌های ملل متحد در ارائه کمک‌های حیاتی به محض رسیدن به غزه از طریق کریدور دریایی مشارکت خواهد کرد.

بر اساس آنچه پنتاگون قبلاً گزارش داد احتمالاً سازمان‌های غیردولتی این کمک‌ها را پس از رسیدن به نوار غزه توزیع خواهند کرد.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که این تلاش «استقرار نیروها در زمین» در غزه را شامل نمی‌شود، اما سربازان آمریکایی در حین ساخت اسکله در نزدیکی نوار غزه خواهند بود که توسط نیروهای اسرائیلی نیز نظارت خواهد شد.

خلیل الحیه عضو جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا بر رد قاطعانه هرگونه حضور غیرفلسطینی در غزه در خشکی یا دریا تاکید کرد و افزود هر خارجی به عنوان یک نیروی اشغالگر تلقی خواهد شد.

این در حالی است که یک کشتی نظامی آمریکایی امروز -جمعه- در سواحل نوار غزه پهلو گرفت و انتظار می‌رود که در ساخت اسکله شناور که واشنگتن در ماه مارس گذشته اعلام کرده بود، شرکت کند.

خبرنگار آنادولو گزارش داد که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شب گذشته در چندین مایل دریایی در سواحل منطقه وادی غزه در مرکز این باریکه پهلو گرفت.

طبق اعلام قبلی آمریکا، انتظار می‌رود این کشتی ساخت اسکله شناور را در سواحل غزه آغاز کند.

در مارس گذشته، فرماندهی مرکزی آمریکا از اعزام اولین کشتی به شرق مدیترانه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق دریا خبر داد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی پشتیبانی لجستیکی ارتش ایالات متحده «ژنرال فرانک اس بیسون» پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس در ویرجینیا را کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا به غزه، ترک کرد. 

در این بیانیه آمده است: کشتی اولین تجهیزات را برای احداث یک بندر موقت برای تحویل تجهیزات حیاتی بشردوستانه حمل می‌کند.

در هفت مارس، جو بایدن اعلام کرد که ارتش کشورش یک بندر موقت در سواحل نوار غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر خواهد ساخت.

چند روز بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طول این بندر ۵۰۰ متر است و ساخت آن حدود ۲ ماه طول می‌کشد و بیش از هزار سرباز آمریکایی در آن شرکت می‌کنند.

این در حالی است که عملیات ساخت و ساز در اسکله بتنی ادامه دارد که از ساحل جنوبی‌ترین منطقه شهر غزه شروع می‌شود تا تکمیل کننده اسکله آمریکایی باشد که طی ۲ ماه آینده ساخته خواهد شد.

به گفته منابع محلی فلسطینی، اسکله‌ای که در سواحل غزه از آوار خانه‌های ویران شده توسط اسرائیل در طول جنگی که بیش از نیم سال است ادامه دارد، ساخته می‌شود، وظیفه دریافت محموله‌های کمک‌های ارسالی توسط کشتی‌ها به بندر آمریکایی‌ها را بر عهده خواهد داشت.

از ۱۵ مارس گذشته، ۲ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به سواحل غزه رسیده‌اند و محموله‌های آنها از طریق شناورهایی که جعبه‌ها را به اسکله بتنی منتقل می‌کردند، تخلیه شده‌اند.

موسسه خیریه بین‌المللی «World Central Kitchen» برای دریافت این کمک‌ها و توزیع مجدد آن بین ساکنان نوار غزه که در نتیجه محدودیت اسرائیل برای ورود مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های زمینی از قحطی رنج می‌برند، تلاش کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • ببینید | جاسوسی یک نظامی اسرائیلی برای ایران
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی