Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به  گزارش دوشنبه شب ایرنا از رایزن فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، در این بخش ۲۴ مقاله از سوی دانشجویان دانشگاه های گرجستان، ایران، روسیه و بنگلادش ارائه و از سوی دانشگاه و رایزنی فرهنگی به مقاله دهندگان گواهی شرکت در کنفرانس صادر شد.

کاخابر کردزایا رییس دانشگاه بین المللی قفقاز گرجستان در آئین افتتاحیه این کنفرانس خطاب به دانشجویان گفت: ارائه مقاله درکنفرانس های بین المللی موجب افزایش تعامل و روابط با صاحبنظران و نخبگان فعال در رشته‌های علمی مختلف و دانش وآگاهی دانشجویان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از همکاری های مستمر رایزنی فرهنگی ایران تقدیر و تشکر کرد.

اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان کنفرانس با اشاره به روابط تاریخی و پیوندهای اجتماعی و فرهنگی دو کشور  و مردم منطقه قفقاز، به تشریح جایگاه ژئوسیاسی ایران و گرجستان و سابقه طولانی روابط سیاسی - فرهنگی ایران در منطقه قفقاز پرداخت و بر لزوم استفاده از نخبگان، دانشجویان و اساتید در گفت‌وگوی‌های روابط دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

  سفیر ایران افزود : با توجه به ظرفیت‌های فراوان همکاری، سطح فعلی روابط ایران و گرجستان راضی‌کننده نیست و باید با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی دو کشور ارتقا یابد.

وی گفت، فعال سازی حمل‌ و نقل یکی از پایه‌های اصلی  توسعه اقتصاد کشورهای منطقه محسوب می‌شود .

حمید مصطفوی رایزن فرهنگی کشورمان هم با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان گفت: در سال های اخیر همکاری های علمی و فرهنگی میان دانشگاه های دو کشور گسترش یافته و دانشگاه‌ها نقش بسیار موثری در تحکیم روابط دو جانبه و  منطقه ای دارند.

مصطفوی با اشاره به برگزاری ۹ کنفرانس بین المللی دانشجویی از سوی دانشگاه بین‌المللی قفقاز و رایزنی فرهنگی گفت: برگزاری این کنفرانس ها، زمینه شناخت و نزدیکی هرچه بیشتر ایران وگرجستان را بیش از پیش فراهم  کرده و به شناخت ظرفیت های بالفعل و بالقوه کشورهای منطقه کمک کرده است.

وی اظهار کرد، گسترش زمینه همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

این کنفرانس در دو بخش داخلی با موضوعات کسب و کار ( تجارت )،دارو سازی و روزنامه نگاری و در بخش بین‌المللی با موضوع روابط منطقه‌ای برگزار و دانشجویان شرکت کننده مقاله‌هایی ارائه کردند.

برچسب‌ها باکو گرجستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو گرجستان ایران باکو گرجستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود

محمدرضا عزیزی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، از برگزاری این رویداد در ۲۷ شهریور ماه و مصادف با روز ملی زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال از اولین دوره این کنفرانس در اسفندماه ۱۴۰۲ که در سطح ملی برگزار شد بر آن شدیم تا دومین دوره آن را در شهریورماه و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار کنیم. البته در این مسیر پایگاه سیویلیکا، فرهنگستان هنر، دانشگاه هنر، انجمن نشانه شناسی، انجمن زبان فرانسه، انحمن موسیقی، پژوهشگاه هنر هم با ما همراهی و همکاری کردند.

وی به حضور بهنام ترابی به عنوان دبیر علمی در این کنفرانس اشاره کرد و ادامه داد: در این کنفرانس ما از حضور اساتیدی، چون حمیدرضا شعیری، علی عباسی، بهمن نامور مطلق، حمید جعفری، الناز رهبر، رضا زاده به عنوان اعضای کمیته علمی در کنارمان بهره‌مند هستیم که از نظر ارزیابی وزن و اعتبار دو چندان به این رویداد می‌دهند. همچنین آروین صداقت کیش، فرزاد فرزین و احسان ربیعی فرد هم در بحث آهنگسازی در کنارمان هستند.

وی به به برگزاری چند بخش جنبی در این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رویکرد اصلی کنفرانس که ادبیات است سعی کردیم تا بخش‌های جنبی جایزه آهنگسازی استاد روح الله خالقی، فیلم کوتاه اوزن یونسکو، جایزه نمایشنامه نویسی استاد نعلبندیان، بخش ویژه طراحی لباس و بخش گالری هنر‌های تجسمی را هم تعریف کنیم.

عزیزی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی را با رسانه‌ها برای انعکاس هر چه بهتر این موضوع که از اقبال مخاطبان عام هم برخوردار است کرده اید این طور پاسخ داد: به هر حال موضوعات مطالعات میان رشته‌ای و پژوهش هنر از موضوعات به روزی است و حتی چند سالی است که مطالعات نظری هنری را نیز در دانشگاه‌ها داریم. نیاز است که این مجموعه مطالعات و ره آورد پژوهش‌ها هم به سطح جامعه منتقل شود. این مهم جز با همکاری و نقش افرینی رسانه‌ها در انتقال پژوهش‌های برتر میسر نمی‌شود.

لازم به ذکر است؛ محور‌های دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما به مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های موسیقی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های نمایشی، مطالعات فلسفی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات فلسفی در موسیقی و هنر‌های نمایشی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات، موسیقی و هنر‌های نمایشی، تحلیل و فرم شناسی در هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی، ٰ مطالعات بینامتنیت و بیش متنیت، اسطوره، زبان و نشانه شناسی در ادبیات، هنر‌های موسیقی و نمایش و مطالعات تطبیقی در ادبیات، هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود