Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:49:07 GMT

کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۳۴۶

کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روز ۲۴ خرداد هر سال مصادف با ۱۴ ژوئن به نام روز جهانی اهدا کنندگان خون انتخاب شده که دلیل نامگذاری این روز به مناسبت تولد پروفسور لند اشتاینر کاشف گروه‌های خون و برنده جایزه نوبل بوده است.

یکشنبه بیست و چهارم خرداد ۱۴۰۰ به مناسبت ۲۴ خرداد روز جهانی اهدا کنندگان خون، پویش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ داوطلبانه خون و ترغیب دانشجویان برای انجام امور انسان دوستانه اهدای خون در مراکز اهدای خون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور در مراکز اهدای خون سراسر استان در این پویش شرکت کردند تا با مشارکت و همدلی خود نیاز حیاتی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی رفع شود.

به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پویش سراسری اهدای خون دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدت دو روز برگزار شد.

ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون استان کرمان در این زمینه ضمن تبریک روز جهانی اهدا کنندگان خون گفت: اهدا کنندگان ایثارگران واقعی هستند که جان انسان‌های بسیاری را نجات می‌دهند و در این روز آنچه یادآوری می‌شود نجات جان انسان‌ها با قطره‌های خون در تمام دنیا است.

او افزود: اهمیت این روز به این دلیل است که علاوه بر فرهنگ سازی و ترغیب همه اقشار جامعه به این اقدام خداپسندانه، موجب انگیزه مضاعف در اهدا کنندگان گرامی خون به استمرار در این امر حیاتی می‌شود.

شکوهی بیان کرد: اهدای مکرر خون فرد را در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می‌کند و نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه موجب جلوگیری ا ابتلای آن‌ها به بیماری‌ها نیز می‌شود.

او با اشاره به اینکه تعداد افراد مراجعه کننده در کل استان ۳۸۸ نفر بوده و خونگیری در کل استان ۳۲۰ نفر که ۵۶ نفر دانشجو بوده اند، افزود: ۲۵هزار و ۲۰۰ سی سی خون با تلاش دانشجویان اهدا شد.

او از افرادی که شرایط اهدای خون را دارند خواست تا با مراجعه به مراکز اهدای خون این امر خداپسندانه شرکت کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و از دانشجویان علوم پزشکی خواست به عنوان سفیران و مدافعان حوزه سلامت در نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون، انتقال خون را یاری کنند.

همچنین در این روز اهداکنندگان با حضور پر شور به طور داوطلبانه خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

شعار روز جهانی اهداکنندگان خون امسال (اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان) است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون روز جهانی اهدا اهدا کنندگان کنندگان خون علوم پزشکی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران و سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیمارستان فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/ تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان

«سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو» با حضور دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضایی، دکتر دهقانی و دکتر حمیدرضا غلامرضایی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حدود ۳۰۰ نفر از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در بیمارستان فرهیختگان گرد هم آمدند.

اهداء عضو در ایران به دو صورت انجام می پذیرد از «اهداء کننده زنده» و «از اهداء کننده مرگ مغزی». اهدای ارزشمندی که در تراز بخشیدن حیات و زندگی به انسانهاست و فراتر از هر بخششی است. سمینار «هماهنگ کنندگان اهدای عضو» تشکیل شده از کسانی هستند که در این مسیر خیر گام برداشته اند و هماهنگی بین اهداء کنندگان عضو و خانواده های آنها را ایجاد و تسهیل می نمایند و که بخش مهمی در فرایند پیوند عضو محسوب می شود.

البته در روزهای آتی نیز در خصوص هماهنگی با گیرندگان اهدا عضو نیز مباحثی ادامه خواهد داشت.

بخش دیگر مربوط به کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران» در روز چهارشنبه قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان نفرولوژی و پیوند کلیه خواهد بود. کسانی که عمر گرانبهای خود را صرف درمان و آموزش و تعلیم و تربیت در این حیطه کرده اند.

در تمامی روزهای این مراسم -تا ۷ اردیبهشت ماه- مسائل علمی و به روز در حوزه های نفرولوژی، اورولوژی، پیوند کلیه در پنل های مختلف توسط اساتید ارائه می شود. شرکت در این همایش رایگان بوده و دارای امتیاز بازآموزی است. افراد برای ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم پزشکی کشور با شناسه بازآموزی ۱۹۸۴۰۶ اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228352 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران