Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانال صابرین نیوز، دوشنبه شب در مدت زمانی کمتر از یک ساعت در مسیر کاروان پشتیبانی نظامی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا دو انفجار به وقوع پیوست .

منابع محلی عراقی اعلام کرد که بار نخست «یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده با یک بمب کنارجاده‌ای در بغداد هدف حمله قرار گرفت».

این منبع همچنین گزارش داد که این یک عملیات امنیتی بوده که توسط گروه‌های مقاومت عراقی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابرین نیوز در ادامه اعلام کرد که این کاروان آمریکایی در داخل بخش نظامی فرودگاه بین‌المللی بغداد و محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر شده است.

به دنبال این اقدام گروه موسوم به «فصیل المقاومه الدولیه » در بیانیه‌ای مسؤولیت این عملیا را برعهده گرفت و اعلام کرد: «این کاروان پشتیبانی و لجستیکی اشغالگران (آمریکایی) متشکل از ۴ دستگاه خودرو- ۲ لندکروز سفید و ۲خودروی نظامی- در جاده متصل به پایگاه ویکتوری و پایگاه هوایی شهید علاء ، هدف قرار گرفت».

این گروه در ادامه اعلام کرد: «در این عملیات علاوه بر وارد آمدن خسارت به این کاروان، چهار سرباز داخل لندکروز کشته شدند».

ساعاتی پس از این عملیات، دومین کاروان لجستیکی آمریکایی نیز در منطقه «اللطیفه » واقع در جنوب بغداد هدف قرار گرفت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بغداد انفجار بمب بغداد کاروان لجستیک نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: نتانیاهو باعث شده آمریکا ناتوان به نظر برسد

کریس ون هولن سناتور ایالت مریلند روز دوشنبه به شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، افزود: «نتانیاهو با نادیده گرفتن هشدار‌های بایدن باعث شده که آمریکا ناتوان به نظر بیاید».

سناتور ایالت مریلند آمریکا اضافه کرد: «دولت بایدن باید از ابزار‌های دیگری برای ترجمه موثر هشدار‌ها به اسرائیل استفاده کند».

شبکه تلویزیونی کان امروز نوشت که «ایالات متحده آمریکا کمک‌های نظامی به اسرائیل را با توجه به تشدید بحران بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ما و دولت جو بایدن کاهش داد».

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز با انتشار گزارشی مشابه اعلام کرد که یکی از دستاورد‌های یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، این است که وی «موفق به ایجاد شکاف بین اسرائیل و آمریکا شد».

در این گزارش با یادآوری «دستورالعمل تاریخی بن گوریون»، آمده است که موسس اسرائیل در تاکید بر نقش حمایتی آمریکا، فرمول «جلوگیری از حرکت اسرائیل به سوی جنگ بدون حمایت ابرقدرت» را مطرح کرده بود.

این گزارش‌های عبری در حالی منتشر می‌شوند که روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات این کشور فاش کرد جو بایدن در حال بررسی شروطی برای کمک‌های نظامی ارائه شده از سوی آمریکا به اسرائیل در صورت ادامه حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو باعث شده آمریکا ناتوان به نظر برسد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق