Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@06:46:42 GMT

فوق العاده ویژه معلمان در صورت تصویب پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۴۴۴

فوق العاده ویژه معلمان در صورت تصویب پرداخت می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی با بیان این که فوق العاده ویژه کارکنان درمان و با شرط تأمین منابع توسط دستگاه سال گذشته، پرداخت شد، در تشریح «طرح رتبه بندی معلمان» افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای فرهنگیان در راستای افزایش معیشت و ارتقای منزلت معلمان است که این تلاش به صورت همیشگی است و در تمامی روز‌های کاری پیگیر این مسأله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که فرهنگیان به اطلاعات و اخبار نادرست و یا بعضاً اشتباه توجه نکنند، ادامه داد: این روز‌ها بحث «رتبه بندی» به عنوان مطالبه بسیار مهم فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.

حاجی میرزایی افزود: در دو نوبتی که رتبه بندی اجرا شد از ظرفیت امتیازات «قانون مدیریت خدمات کشوری» استفاده شد که این ظرفیت‌ها بعداً برای عموم کارکنان دولت تعمیم پیدا کرد، عملاً ارزش رتبه بندی را تضعیف کرد، بنابراین نیازمند طراحی امتیاز ویژه و متمایزی برای فرهنگیان طراحی بودیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امتیازاتی که برای کلیه کارکنان دولت طراحی شده است، طبیعی هست که فرهنگیان نیز مانند سایر کارمندان دولت، از آن بهره‌مند باشند. رتبه بندی امتیاز جداگانه‌ای است و هدف آن ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی معلمان است.

وی گفت: رتبه بندی در صدد است که به معلمان خلاق، تلاشگر و مسؤولیت پذیر، موقعیت‌های بهتری ببخشد و منزلت آنان را ارتقا دهد و انگیزه آنان را برای افزایش توانمندی هایشان افزایش دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: معلمان با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دارای صلاحیت‌ها و توانایی‌های یکسان نیستند و رتبه بندی می‌خواهد معلمان را متناسب با ظرفیت‌ها و تحرک علمی شأن، شبیه قوانین دانشگاه ها، رتبه بندی کند. در دانشگاه مراحل مختلفی که یک استاد طی می‌کند و از مرحله مربی تا استادی، متناسب با فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهد، امتیازانی کسب می‌کند.

حاجی میرزایی گفت: با موافقت هیأت دولت لایحه رتبه بندی فرهنگیان تهیه شد و این لایحه بر اساس تعیین صلاحیت‌های معلمان معلمان است که در این صورت معلمان دارای امتیازات مختلفی خواهند شد؛ اما هدف رتبه بندی امتیازبندی نیست بلکه ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمان است.

وی ادامه داد: در دولت به دلیل اهمیت موضوع رتبه بندی و به دلیل اینکه در طی سال‌های گذشته این کار به نحو کامل انجام نشده بود، لایحه رتبه را خارج از مراحل در دستور کار قرار داد و در سال گذشته لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس شورای اسلامی ارایه داد. در مجلس به دلیل توجه ویژه نمایندگان به جامعه فرهنگیان بلافاصله درخواست اولویت شد، در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات آن با رای کم نظیر و قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد و اکنون در اختیار کمیسیون آموزش است تا اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد و در شور دوم و تصویب نهایی تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زمان اجرای لایحه رتبه بندی گفت: اجرای رتبه بندی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰پیش بینی و منابع مورد نیاز بر اساس این لایحه در بودجه ۱۴۰۰اختصاص داده شده است؛ بنابراین پس از تصویب و ابلاغ این قانون به آموزش و پرورش، بلافاصله دستورالعمل اجرایی آن را به دولت تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم سریع‌تر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

بر اساس این لایحه؛ به منظور استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و نظام‌مند صلاحیت‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

همچنین اصطلاحاتی در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند که در جز یک تعریف از وزارت، وزارت آموزش و پرورش است و در تعریف معلمان در جزء ۲ ماده ۲ مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحد‌های آموزشی و تربیتی که صرفاً در مشاغل مذکور در واحد‌های آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، می‌شوند.

وی در مورد مطالباتی که پسازسخنان دکتر نوبخت در بین فرهنگیان و در مورد فوق العاده ویژه شکل گرفت، گفت: فوق العاده ویژه در ۸سال دولت تدبیر و امید و به صورت امتیاز ویژه‌ای که ۵۰درصد آن به کارکانان دولت پرداخت شود، انجام نشده است و در سال گذشته به طور ویژه برای کارکنان بخش درمان به دلیل مسیولیت سنگینی که در شرایط کرونا داشتند و همچنین به صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند و با این شرط سازمان برنامه که منابع مالی ناشی از اجرای فوق العاده ویژه را خودشان تهیه کنند، موافقت شده است. برای مابقی کارکنان دولت پیشنهادی از طرف سازمان امور اداری و استخدامی به دولت تقدیم شده و در دستور کار است و در صورت تصویب در شورای حقوق و دستمزد و دولت اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی در پایان گفت: با تمام وجود پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم تا این اقدام اجرایی شود و همکاران ما مطمئن باشند که در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده معلمان وزیر آموزش و پرورش شورای حقوق و دستمزد انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رتبه بندی معلمان فوق العاده ویژه آموزش و پرورش حاجی میرزایی دستور کار لایحه رتبه صلاحیت ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت مطالبات معلمان گفت: حق التدریس معلمان از مهر تا به امروز پرداخت نشده است، اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات حق‌التدریس تا پایان آذرماه را دریافت کردیم که به زودی و قبل از پایان اسفند ماه به حساب معلمان واریز می‌شود.

وی افزود: رقم مطالبات سه ماه حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته ۱۷۱۷ میلیارد تومان است همچنین دو ماه از حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی پرداخت شده و حقوق آذر و دی ماه آنها به‌زودی و با پرداخت مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان واریز می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: تلاش ما پرداخت مطالبات معلمان قبل از پایان سال ۱۴۰۲ است، اما اگر به دلایلی در استانی این کار انجام نشد، حداکثر تا ۶ فروردین‌ماه این واریز خواهد شد.

فرهادی گفت: در برخی مدارس دو شیفته، مدیران و معاونان شیفت صبح در شیفت عصر نیز فعالیت می‌کنند و معوقات این افراد نیز پرداخت می‌شود.

وی درباره سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی گفت: آموزش و پرورش باید مبلغی را به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی پرداخت کند و در این زمینه تاخیر داشتیم برای این نیز تامین‌اعتبار و واریز انجام می‌شود‌.

وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد، اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • معیار‌های جدید رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در ۶ حوزه تصویب شد
  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال
  • پذیرش اعتراض۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی/ معلمان هر سه سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند
  • پذیرش اعتراض۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی/معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)
  • تصویب معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)
  • معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) تصویب شد
  • معیارهای جدید رتبه بندی ملی دانشگاه های کشور (ISC) تصویب شد
  • وزیر آموزش و پرورش: جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای، ممتاز شود
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای ممتاز شود