Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: مبادلات تجارت خارجی در استان در رشد اقتصادی خوزستان تاثیر چشم‌گیری دارد و بر همین اساس رونق بازارچه‌های مرزی با همکاری دستگاه‌های مربوط در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه باید در زمینه تحقق چشم‌انداز‌های تعریف شده در زمینه بازارچه‌های مرزی اجماع و هماهنگی منسجمی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کند، افزود: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تامین زیرساخت بازارچه‌ها به صورت ردیف‌های درآمد و هزینه پیش‌بینی شده است.

نیکو اظهار داشت: این فرآیند در پیش‌بینی منابع مالی به منظور توسعه زیرساخت‌ها، انگیزه مناسبی برای دستگاه‌های متولی در زمینه رونق بازارچه‌های مرزی خواهد بود و توسعه همکاری‌های مشترک بین دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر رونق اقتصادی خوزستان به رفع موانع تولید منجر خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی خوزستان نیز از ظرفیت‌های مناسبی برای بررسی و پیگیری دغدغه‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف بخصوص رفع مقررات زائد، برخوردار است.

بخش خصوصی در خوزستان نیازمند حمایت‌ است

شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز گفت: بخش خصوصی در خوزستان نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت است و به‌دلیل شرایط اقتصادی موجود، دغدغه‌های متعددی برای فعالان بخش خصوصی استان در زمینه‌های مختلف به وجود آمده است.

او با بیان اینکه قطعا حمایت‌های دولت در مسیر رفع موانع به‌ویژه در زمینه تولید و همچنین توسعه صادرات محصولات غیرنفتی می‌تواند خوزستان را در مسیر رونق اقتصادی قرار دهد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از جمله دستگاه‌هایی است که به واسطه بدنه کارشناسی کارآمد می‌تواند زمینه‌های این رونق در استان را فراهم کند.

عموری ادامه‌ داد: بخش مهمی از تصمیمات مدیریتی استان از طریق شورای برنامه‌ریزی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه‌های آموزش و پژوهش، اشـتغال و سرمایه گذاری اجرایی می‌شوند؛ لذا این فرآیند اهمیت فعالیت‌ها و همکاری‌های کارشناسی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را نشان می‌دهد.

محمد نجفیان دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: دستگاه‌های اجرایی که دارای پروژه‌های نیمه تمام هستند باید منافع بخش خصوصی را نیز مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر جلب مشارکت بخش خصوصی امکان بهره‌برداری از طرح‌ها نیز فراهم گردد.

او بیان داشت: پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل ورزش و جوانان و همچنین فنی و حرفه‌ای خوزستان دارای بیشترین جذابیت برای مشارکت بخش خصوصی بوده است.

نجفیان تصریح کرد: ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب جهت واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و تکمیل و بهره برداری از آن‌ها در حداقل زمان ممکن است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشد اقتصادی بازارچه های مرزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه ریزی خوزستان بازارچه ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی