Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ دانشجویان و اساتید دانشگاه هم از دولت روحانی ناراضی هستند؛ اقشار فرهیخته و تحصیل‌کرده‌ای که طبیعتاً انتظار این حد از خُلف وعده و بی‌کفایتی در اداره کشور را نداشتند. گذشته از موضوعات علمی، بسیاری از خواسته‌های صنفی آنان نیز بی‌پاسخ ماند. مثلاً مطالبه همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه‌های آزاد و دولتی؛ مطالبه‌ای که رسماً برای مبارزه با تبعیض تأسیس شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بعلاوه بی‌اعتنایی دولت به سلامت دانشجویان از دیگر مواردی است که همیشه مورد گلایه بوده است. این‌که در توفان کرونا روحانی به برگزاری آزمون‌های سراسری اصرار داشت. آن هم با آن وضعیت نه‌چندان قابل قبول مراعات پروتکل‌های بهداشتی؛ اجتماع صدها نفر در فضای بسته هوای گرم. مطالبات فراوانی برای همین در این راستا در سامانه «فارس من» تأسیس شد. مطالباتی که لُب کلامشان تعویق برگزاری آزمون‌ها تا کاهش شعله‌های کرونا بود.

مثلاً این پویش با ده‌ها هزار امضا خواستار ورود مجلس برای تجدیدنظر در آزمون سراسری بود. آزمونی با میلیون‌ها شرکت‌کننده که آن هم در شرایط کرونایی امروز بدون تزریق واکسن می‌توانست به بمب انتقال بیماری بدل شود. همکاران من مطالبات شما را بارها و بارها از مسؤلین مرتبط پیگیری کردند. علیرغم همه هجمه‌های رسانه‌ای ولی مرغ دولت یک‌پا داشت! اصرار روحانی و دولتش برای برگزاری کنکور برای بسیاری از داوطلبان قابل پذیرش نبود.

 

نه فقط حوزه آموزش عالی؛ مسؤلان ارشد دولت تدبیر و امید اغلب اعتقاد چندانی به پاسخگویی نداشتند. همین موضوع بیشتر از همه دانشجویان و اساتید دانشگاه را کلافه کرده بود. این‌که دولت روحانی اعتقادی به تعویق برگزاری کنکور در آتش‌بازی کوید 19 نداشت، تاحدودی قابل پذیرش بود. اما عدم پاسخگویی دولت‌مردان، عدم گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با مردم حسابی آنها را نومید کرد.

 

تواتر مطالبات ثبت‌شده در حوزه دانشجویان و دانشگاه در سامانه «فارس من» از حرارت مشکلات در میان افکار عمومی حکایت داشت. یک برآورد اولیه نشان می‌دهد بالغ بر ۱۵۹۰ مطالبه مختلف عمدتاً دانشگاهی از دولت تدبیر و امید تأسیس شده است. مطالباتی که روی هم رفته بیش از ۵۲۰ هزار مرتبه از جانب مخاطبان مختلف به امضا رسید. تک‌تک این حمایت‌ها برای پیگیری همکاران من در تحریریه خبرگزاری فارس کافی به نظر می‌رسید.

 

همکاران من در گروه‌های مختلف خبرگزاری حسب وظیفه مطالبات شما را در حوزه آموزش عالی متواتراً از مسؤلان دولتی پیگیری کردند. این‌که آقایان کلاً بنای پاسخگویی نداشتند، ناشی از کم‌کاری خبرنگاران فارس نیست. مطالبات پُرشمار شما حالا هم‌چنان روی زمین لاینحل مانده است. مدعیان پاستور بهتر است از حالا با مرور جدول زیر بیشتر از گذشته با مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه دانشگاهی کشور آشنا شوند.

 

عنوان تعداد حامیان پیوند

لزوم طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور

۵۷۳۵۲

لینک

مجلس برای استیضاح وزیر علوم اقدام کند

۲۸۳۵۲

لینک

نامه‌ دانشجویان به وزیر بهداشت درباره آیین‌نامه امتحانات 

۲۴۲۰۸

لینک

هزینه عدم شرکت دانشجویان در کنکور بازگردانده شود

۱۵۰۹۸

لینک

درخواست اصلاح حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

۱۰۴۰۷

لینک

پیگیری لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی

۱۰۳۲۵ لینک

لزوم همسان‌سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد و دولتی

۵۰۹۳ لینک

مشکل متقاضیان ویزای دانشجویی ایتالیا را حل کنید

۳۹۷۶ لینک

درخواست لغو آزمون پیش‌کارورزی 

۳۷۰۲ لینک

دغدغه دانشجویان از افزایش شهریه دانشگاه آزاد

۳۴۴۰ لینک

 

تک‌تک مطالبات لاینحل شما هم‌چنان روی میز همکاران من در خبرگزاری فارس است. اگرچه در دولت روحانی مطالبات مردم و پیگیری رسانه‌ها جایگاه چندانی نداشت. امیدواریم اما انتخاب ۲۸ خرداد ایرانی‌ها به استقرار دولتی منجر شود که بیشتر از این‌ها برای خبرنگاران و خواسته‌های به‌حق گروه‌های مختلف مردمی ارزش قائل شود. البته که کمپین‌های مفتوحه شما را نیز در آینده از دولت سیزدهم پیگیری خواهیم کرد.

 

«برای رئیس‌جمهور آینده» سلسله گزارش‌های فارس من از دست‌گل‌های حسن روحانی در حوزه‌های مختلف است. دست‌گل‌هایی که جز نارضایتی مردم حاصلی نداشت. تواتر ده‌ها هزار مطالبه ثبت‌شده در سامانه نمودار روشن این نارضایتی‌ها است. تک‌تک این مطالبات برای ستاد نامزدهای محترم احراز صلاحیت‌شده ارسال خواهد شد. به امید آنکه دولت آینده اهتمام بیشتری برای پیگیری آنها داشته باشد. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمد آزادی خبرگزاری فارس فارس من برای رئیس جمهور آینده مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده جامعه دانشگاهی تعویق کنکور سراسری اساتید دانشگاه آموزش عالی دولت روحانی همکاران من فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر