Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «کرمعلی زارعی» دوشنبه شب در نخستین گردهمایی رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان در سرسرای جلسات شهدای دولت استانداری، پدافند غیرعامل را به عنوان یکی از ساده ترین راه ها، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیزترین روش های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان دانست و افزود: پدافند غیرعامل از مهمترین عوامل اقتدار و توفیق دولت ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز متوازن و پایدار و همچنین عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.

 وی افزود: اندیشه و تامل در این تعریف نشان دهنده ارتباط ناگسستنی بین الزامات و پدافند غیرعامل و امنیت ملی و دفاعی کشور است. به عبارت بهتر هرگونه پیشرفت و توفیق برای الزامات و پدافند غیر عامل به معنای استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی و امنیت ملی است و ایران اسلامی به عنوان مهمترین کشور اثرگذار در منطقه پرالتهاب غرب آسیا - که از یک سو دارای تاثیر بالا در عرصه بین المللی می باشد از سوی دیگر پی ریزی جامعه اسلامی را دنبال می نماید، نیازمند برنامه ریزی منسجم، گسترده و مطلوب در حوزه پدافند غیر عامل است.

 زارعی تاکید کرد: بدیهی است  پدافند غیرعامل بستری مهم و پر اهمیت در حفاظت از زیرساخت ها، دارایی ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به توسعه همه جانبه جامعه اسلامی و استان محسوب می شود.

دستگاه‌ها تهدیدات و آسیب‌های حوزه خود را پایش کنند

مدیر کل پدافند غیر عامل در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایمن سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم، ارتقاء، قابلیت بقا و حفظ استان در شرایط بحران، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه های مقاومت در مقابله با تهدیدات، نهادینه کردن رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه منتهی به ایجاد مراکز طبقه بندی، به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساخت های حیاتی حساس و مهم از جمله اهداف پدافند غیرعامل محسوب می گردند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری مدیران استان امر مهم پدافند غیرعامل بیش از گذشته در جهت حفظ و حراست و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری اجرایی و عملیاتی گردد و در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استان به ‌عنوان پیشبرد سیاست های حاکمیتی نظام در استان تمام مساعی خود را به کار گرفته و خواهد گرفت.

 زارعی تاکید کرد: انتظار ما از رابطین  پدافند غیر عامل دستگاه ها ی اجرایی این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود نسبت به رصد و پایش و تشخیص تهدیدات و آسیب پذیری ها حوزه دستگاه خود اقدام و به منظور پاسخ اضطراری و حفظ تداوم کارکرد با سازماندهی، تأمین تجهیزات مورد نیاز، آموزش، تمرین و اجرای رزمایش با انجام عملیات پدافندی پیشگیرانه میزان آمادگی مجموعه های تحت مدیریت را ارتقا دهند.

وی در ادامه ضمن تشریح عملکرد مجموعه پدافند غیرعامل استان در زمینه  های مختلف و وظایف کمیته ها، افزود: در حوزه مدیریت بیماری کرونا تاکنون ۷۳ جلسه ستاد استانی کرونا، ۷۲ جلسه ویدئو کنفرانس با ستاد ملی کرونا، چهار جلسه کمیته امنیتی ملی بصورت ویدئو کنفرانس، ۲۱ جلسه کمیته امنیتی استانی و ۲ جلسه قرارگاه زیستی برگزار شده است.

او گفت: همچنین پیگیری و تامین و تجهیز ۱۵۳ مرکز از مراکز زیر ساخت و دستگاه های اجرایی به مولد اضطراری انرژی برق در استان انجام شده است.

 در پایان جلسه قربانی معاون اداره کل پدافند غیرعامل گزارشی در خصوص اعضاء کمیته پدافند غیرعامل و شرح وظایف و اهمیت و ضرورت کار کمیته مذکور در سازمان ها و دستگاه های اجرایی ارائه کرد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه پدافند غیر عامل ویروس کرونا امنیت کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پدافند غیر عامل ویروس کرونا استانداری کرمانشاه پدافند غیر عامل ویروس کرونا امنیت کرمانشاه پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل آسیب پذیری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال

سردار هادی هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در برنامه صف اول حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

هادیانفر گفت: در ۵ مولفه‌ای که برای سوانح وجود دارد، هر کدام نقش خود را دارند، اما گزارشات سازمان بهداشت جهانی بر روی عامل انسانی بیشتر تاکید می‌کند. در بعضی از گزارشات ۵۴ درصد و در برخی مطالعات ۹۲ درصد عامل انسانی را عامل جلوگیری از وقوع حوادث می‌دانند.

او افزود: آنچه که در قانون ما وجود دارد، ۳۲ دستگاه در حوزه پیشگیری و کاهش سوانح نقش دارند. آنچه که می‌تواند در رأس آنها این کار را مدیریت کند، شورای عالی مدیریت حمل و نقل است که از دستگاه‌ها وظایفشان را مطالبه کند. در برنامه ششم کاهش ۳۶ درصدی تصادفات را تدوین کردند. در برنامه هفتم کاهش ۵۰ درصدی در طول برنامه تدوین شده و دولت مکلف است در ۶ ماهه اول برنامه، کاهش ده درصدی را تدوین کند.

هادیانفر ادامه داد: فرهنگ سازی نیز در این زمینه مهم است. به عنوان مثال طرح همیار پلیس که در گذشته اجرا شد، بر اساس مطالعات ۱۸ درصد در کاهش سوانح اثر گذاشت. نهادینه شدن کمربند ایمنی و موارد ایمنی دیگر در نتیجه همین پویش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نقاط شهری و برون شهری ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیر در کشور داریم، گفت: ۳۲۰۰ مورد از این تعداد مربوط به جاده‌های کشور، ۵۳۰ هزار کیلومتر طول راه‌های کشور و ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی است. میزان تردد نیز به ۴۰ میلیون وسیله می‌رسد و رابطه تردد و تصادف نیز متقابل است.

او افزود: ۸۸۷ نقطه پرتصادف از بین کل نقاط حادثه خیز پرتصادف شناسایی شدند و تاکنون ۴۱۲ مورد آنها تاکنون مرتفع شده و ۴۷۵ مورد آن باقی مانده که از اولویت‌های امسال ما است. یکی از عواملی که در دهه ۸۰ باعث شد میزان تصادفات و مرگ‌های ناشی از سوانح کاهش پیدا کند، واردات خودرو‌های باکیفیت بود که باعث شد خودروسازان داخلی هم به سمت افزایش کیفیت بروند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درخصوص عدم تحقق پیش‌بینی‌های برنامه ششم در توسعه ترانزیت گفت: در دولت‌های گذشته به این بخش خیلی توجه نشد. کشور‌هایی که مسیر اصلی آنها کشور ما بود، اکنون از مسیر‌های جایگزین استفاده می‌کنند. در حال حاضر به آن پیش‌بینی پذیری که برای گیرنده خدمات مورد نیاز است نرسیدیم و حتما باید این اتفاق میسر شود تا صاحب بار با این اطمینان و تخمین هزینه از مسیر کشور ما عبور کند.

او در خصوص تدابیر برای جابه‌جایی‌های مربوط به راهپیمایی اربعین گفت: یکی از مهمترین مسائل ما ناترازی ناوگان نسبت به زائرینی است که در اربعین داریم. پیش‌بینی می‌کنیم امسال به مرز ۴ میلیون زائر برسیم. از این تعداد بخش زیادی از خودروی شخصی و برخی از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند. یکی از مواردی که از طرف عراقی نیز خواسته شد این بود که خودرو‌های ما بتوانند با تمهیداتی که در نظر گرفته شده وارد خاک عراق شوند. همچنین ۱۵۰ میلیون یورو به واردات خودرو اختصاص داده شد که ۲ هزار دستگاه زیر ۵ سال کارکرد را وارد کشور کنند که امیدواریم به اربعین برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند