Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌منظور فراهم کردن زمینه حضور فعال و منظم شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش، بخشنامه «ضرورت حضور شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش»، از سوی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش برنا؛ به‌منظور فراهم کردن زمینه حضور فعال و منظم شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش، بخشنامه «ضرورت حضور شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش»، از سوی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است؛ هدف از قانون تشکیل شورای آموزش‌وپرورش، مصوب 26 دی‌ 1372، «تحقق مشارکت و نظارت مردمی در امر آموزش‌وپرورش» و «بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات باهدف تسهیل در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های آموزش‌وپرورش»، است.

براساس این بخشنامه، شهرداران از اعضای شورای آموزش‌وپرورش بوده و حضور منظم آنان در جلسات در سطح استان‌ها می‌تواند در تحقق مشارکت ملی در تعلیم و تربیت و از جمله در مورد احداث و توسعه اماکن آموزش‌وپرورش، کمک زیادی نماید؛ لذا ضروری است مدیران کل ادارات آموزش‌وپرورش استانی مقدمات حضور منظم شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش را فراهم آورند.

بر این اساس، ارائه گزارش عملکرد از فعالیت شهرداران در جلسات شورای آموزش‌وپرورش، از شاخص ­های ارزیابی سالانه شهرداران در سراسر کشور، محسوب می‌گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون اعضای شورای تعلیم و تربیت شاخص رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب