Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  گفت: در این مدت دو هزار دستگاه تراکتور، ۵۰ دستگاه کمباین و سه هزار دستگاه نیز ادوات خریداری و در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت و ضریب مکانیزاسیون در استان را ۱.۹۸ اسب بخار عنوان کرد و گفت: میانگین این شاخص در کشور ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ اسب بخار است.

بیشتر بخوانید 

خراسان شمالی، مبنای تولید بذر کاملینا می‌شود

بهشتی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون (کمیت) بخش کشاورزی در سال ۹۲ در این استان ۱.۳ اسب بخار است افزود: تلاش می‌شود تا در پایان سال ۱۴۰۰ ضریب مکانیزاسیون در استان را به ۲ اسب بخار برسانیم.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص درجه مکانیزاسیون نیز گفت: شاخصی است که کمیت را در مسائل مکانیزاسیون بررسی می‌کند و عبارت است از نسبت سطحی که در آن عملیات مکانیزه مورد نیاز انجام شده به کل سطح می‌باشد.

بهشتی درجه مکانیزاسیون در بخش باغی در استان را هم اکنون ۱۳ درصد دانست و افزود: این شاخص در سال ۹۲، ۱۲.۵ درصد بود.

او درجه مکانیزاسیون (کیفیت تولید) در سالجاری بخش زراعی در استان را نیز هم اکنون ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود : این شاخص در سال ۹۲ در استان ۶۹ درصد بود.

او با بیان این که در سال‌های اخیر ماشین آلات نو وارد بخش کشاورزی شده است افزود: خط اعتباری برای خرید ماشین آلات نو اختصاص داده شده است، اما هیچ تسهیلاتی به این بخش برای خارج کردن ماشین آلات کهنه در نظر گرفته نشده است.

این مسئول بر خارج کردن ماشین آلات کهنه و فرسوده نیز تاکید کرد و افزود: ماشین آلات کهنه در بخش تخصیص سوخت مشکل ایجاد می‌کند.

او تعداد کل ادوات خودگردان از جمله تراکتورها، کمباین، دروگر و تیلر‌های در سطح استان را بیش از ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با احتساب سایر ادوات و دنباله بند‌ها ماشین آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می‌رسد.

بهشتی با بیان اینکه ۵۰ درصد ماشین آلات بخش کشاورزی استان فرسوده است گفت : ادوات و ماشین آلات زیر ۱۳ سال فرسوده هستند که نیاز است تسهیلات و خط اعتباری ویژه‌ای نیز به این امر اختصاص یابد تا به مرور خارج کنیم.

او به خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی استان اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی باید بیشتر شرکت‌های فنی در حوزه مکانیزاسیون فعال باشند زیراکه برخی از ماشین آلات کشاورزی عملا بدون استفاده می‌ماند و کشاورزان عرصه‌های زیادی برای کشت و کار ندارند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادوات کشاورزی خراسان شمالی بخش کشاورزی هزار دستگاه ماشین آلات اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم