Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تبلیغ نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کمتر از ۴۸ ساعت به پایان مهلت قانونی به اوج خود رسیده و طرفداران آنها آخرین تلاش‌هایشان را برای جلب حداکثری آرا مردم به کار گرفته‌اند.

برخی از شهروندان، جوانان و نوجوانان در سطح شهر با پخش بروشور، زندگینامه، تراکت و با چسباندن عكس كاندیداهای موردنظر خود به ماشین خود  و با شور وهیجان سعی در معرفی هر چه بیشتر کاندیداهای مورد علاقه خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و حالا با نزدیک شدن به ۲۸ خردادماه فضای انتخاباتی پرشورتر شده و رقابت نامزدها به اوج رسیده است، در این‌ بین ارگان‌ها و مسئولان نیز با صدور بیانیه و توصیه‌هایی برای حضور و مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح تاکید دارند.

همچنین اقلیت‌های مذهبی اعم از زرتشتی، کلیمی، ارمنه‌ها، اهل سنت و ... مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس آخرین رویداد‌های انتخابات شورا‌ها را روزانه و در قالب یک خبر منتشر می‌کند.

مجاز بودن تبلیغات شورا‌ها تا ساعت ۲۴ روز ۲۶خرداد 

۴۳۳ نفر از نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان شیراز با قوانین و مقررات و مرتبط با تبلیغات توجیه شدند.

فرماندار شیراز در جلسه توجیهی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای شهر شهرستان شیراز گفت: تمامی نامزد‌های شورای شهر شیراز، صدرا، خان زنیان و داریون در این جلسه توجیهی شرکت کردند.

او با بیان اینکه تبلیغات شورا‌ها فقط تا ساعت ۲۴ روز ۲۶خرداد مجاز است، تاکید کرد: به جز در مقابل ستاد نامزد‌ها اندازه تمام بنر‌ها و سایر تبلیغ‌ها نباید بیش از یک متر در ۷۰سانتی متر باشد.

امیری افزود: نامزد‌ها در هر منطقه شهرداری تنها مجاز به راه اندازی یک ستاد هستند و باید رئیس آن ستاد به فرمانداری معرفی شود.

اکبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس هم گفت: اگر نامزدی دچار تخلف و یا جرم در انتخابات شود با تشکلیل پرونده قضایی با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

او افزود: در همین زمینه دو شعبه در شیراز، یک شعبه در صدرا و در هر شهرستان یک شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی راه اندازی شده است تا خارج از نوبت به آن تخلف رسیدگی شود.

اکبری ادامه داد: همچنین در دادگاه تجدید نظر استان هم یک شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

توجه به نقش راهبردی جامعه دانشگاهی در انتخابات

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به جایگاه والای جامعه دانشگاهی در جوامع مختلف، لزوم توجه جدی به نقش راهبردی اعضای این جامعه در رویداد‌هایی نظیر انتخابات را بسیار مهم و موثر دانست و گفت: در هر جامعه‌ای دانشگاهیان مغز متفکر به شمار می‌روند، بنابراین روشنگری اعضای این جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و تنویر اذهان عمومی برای حضور در انتخابات بسیار مهم است.

حجت الاسلام محمدحسین قاسمی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای جامعه را اساتید، دانشجویان و کارمندان تشکیل می‌دهند، حضور در انتخابات خصوصا در این دوره، بسیار با اهمیت دانست و بر لزوم همراهی اعضای جامعه دانشگاهیان در ایجاد شور و شعور انتخاباتی، تاکید کرد.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مشارکت حداکثری و انتخاب صحیح، گفت: افراد شاخص و فرهیخته توانسته‌اند و می‌توانند در برهه‌های تاریخی راهنما و الگوی مردم باشند.

داروی درد کشور مجلس و دولت انقلابی است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات است، بیان کرد: داروی درمان درد کشور، مجلس و دولت انقلابی است.

ابراهیم عزیزی گفت: دشمن در این انتخابات برای کشور خواب‌های آشفته دیده و بر روی عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای حساب باز کرده است که اینجا وظیفه همه ما تشویق مردم بر مشارکت حداکثری برای انتخاب اصلح است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با تاکید بر انتخابی صحیح و هوشمندانه، گفت: با وجود همه کاستی ها، اگر یک دولت انقلابی و مردمی شکل بگیرد، مردم طعم شیرین انقلاب اسلامی را خواهند چشید لذا آگاه کردن مردم از واقعیت‌ها وظیفه مهم جبهه انقلاب است.

در ادامه صداوسیمای فارس نیز برای پوشش رسانه‌ای حضور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد لحظه شماری می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شوراهای اسلامی شهر و روستا ششمین دوره انتخابات شورا مشارکت حداکثری نامزد ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد

ابراهیم شعرا در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اینکه در این دور از انتخابات شاهد برخوردهایی بین محور مقاومت با کشور متجاوز و غاصب اسرائیل بودیم و عملیات وعده صادق را انجام دادیم، نیاز به اینکه بتوانیم در عرصه بین‌ المللی و داخلی حضور گسترده‌ای از مردم و مشارکتی بالا را داشته باشیم، بیش از پیش لازم است و این می‌تواند به تقویت نظام کمک کند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان فارس با بیان اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم باعث افزایش بُرد و قدرت بیشتر کشور در عرصه‌های بین‌ المللی می‌شود، تصریح کرد: در کنار اهمیت مشارکت مردم، انتخاب اصلح نیز اهمیت ویژه‌ ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز و فارس یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور است، باید دارای نمایندگانی قدرتمند باشد که بتوانند با قدرت چانه‌زنی بالا ضمن رفع مشکلات مردم، پروژه‌های استانی و شهرستانی را به خوبی پیش ببرند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: کاندیداهایی که برای دور دوم در عرصه رقابت باقی مانده‌اند، از میان تعداد زیادی از کاندیداها دور اول انتخاب شدند لذا باید مردم دقت بیشتری در انتخاب خود داشته و کسی را انتخاب کنند که علاوه بر تجارب مثبت و خوب، توانمندی‌های اجرایی و قانونگذاری خوبی را داشته باشد.

شعرا با اشاره به اهمیت توجه به نقش و جایگاه احزاب سیاسی در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: احزاب برای هر دور کاندیداهایی را با توجه به معیارها و شاخص‌های خاص خود معرفی می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم مردم در این دور نیز ضمن بررسی کاندیداها، نیم نگاهی نیز به گزینه‌ها و لیست‌های انتخاباتی تشکل‌ها، گروه‌ها و جبهه‌ها داشته باشند.

کد خبر 6098521

دیگر خبرها

  • همه چیز مهیای رقابت بین نامزدهای ۲ حوزه انتخابیه مجلس در فارس است
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم