Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،رضا شکاری شهردار شهر قنوات قم گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در کلانشهر قم، فاصله کم و میهمان نوازی مردم شهر قنوات، شاهد مهاجرت قابل توجه شهروندان قمی به شهر قنوات برای سکونت و بهره‌مند شدن از امکانات این شهر مهم استان هستیم.

شهردار شهر قنوات قم افزود: در سال ۱۳۹۹ شهرداری قنوات اقدام به صدور ۲۱۵ فقره پروانه احداث بنا نموده که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۸، حدود ۵۰ فقره افزایش داشته است؛ همچنین شهرداری قنوات در سال ۱۳۹۹ نسبت به صدور ۷۵ فقره گواهی عدم خلاف و پایان کار نیز اقدام کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری قنوات با افزایش به یکباره جمعیت روبه رو شده و تمایل مردم برای سکونت در شهر قنوات طی سال‌های اخیر به صورت فزاینده‌ای بیشتر شده‌است که این مساله لزوم حمایت بیشتر مسئولان استان نسبت به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این شهر را برجسته می‌سازد.

شکاری همچنین برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری شهر قنوات را برای حمایت از جوانان و محرومین در ساخت و ساز مسکن بی تاثیر ندانست و بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قنوات، هزینه صدور پروانه احداث بنا برای محرومین، به‌صورت کاملا رایگان محاسبه می‌شود و این امر منجر به تشویق جوانان و نیازمندان برای احداث مسکن ایمن و قانونی شده‌است.

شهردا شهر قنوات قم به اقدام‌های انجام شده در زمینه مناسب سازی فضای شهری از جمله ساماندهی معابر و ایجاد بیش از ۲۳هزار و ۲۰۰ مترمربع بوستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با زیباسازی معابر، برای افزایش امید به زندگی و ایجاد نشاط در بین شهروندان و جوانان شهر قنوات تلاش مستمری صورت گرفته‌است.

شکاری عنوان کرد: مدیریت آب‌های سطحی یکی از اقدامات موفق شهرداری قنوات است، به صورتی که در بارندگی‌ها شاهد آب گرفتگی در معابر و خیابان‌های این شهر نیستیم و تمام آب‌های سطحی به قنات‌های قدیمی و سفره‌های زیرزمینی شهر هدایت می‌شود.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستا‌های حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

شهر قنوات در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود؛ قنوات پس از شهر قم دومین شهر پرجمعیت استان است و جمعیت آن به حدود ۱۸ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه ساخت شهر قنوات قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی