Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مراد ناصری» روز سه‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسات بررسی روند انتخابات و هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان و با حضور مسئولان مربوطه و اعضای هیات ها به صورت منظم در نهاوند برگزار می شود. 

ناصری، ضمن تقدیر از فعالیت‌ و اقدامات هیات اجرایی شهرستان، افزود: باتوجه به آغاز زمان تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی(شهر و روستا) انتظار داریم اعضای ستادها و هواداران نامزدها جدیت بیشتری برای رعایت مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان نهاوند همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برنامه ها و همایش های تبلیغاتی نامزدها تاکید کرد و گفت: تخلف‌های انتخاباتی از دید ناظران مغفول نمی‌ماند و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنیم. 

به گفته ناصری، هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت وگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی در شهرستان نهاوند ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود. 

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان نهاوند، به نامزدهای شورای اسلامی و هوادارنشان توصیه کرد: از راه اندازی مراسم استقبال از کاندیداها، کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه به شدت پرهیز کنند.

فرماندار نهاوند همچنین به افزایش تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این دوره و اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی، تعداد شعب اخذ رای را به ۱۸۷ مورد افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین به‌ منظور نظارت بر مراحل اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ۱۹۹ نفر از بازرسین به‌طور مستقیم با حضور در  شعب اخذ رای بر نحوه برگزاری انتخابات شهرستان نظارت می‌کنند.

شهرستان نهاوند با حدود ۱۷۸ هزار نفر جمعیت(سرشماری سال ۱۳۹۵) در جنوب غربی استان همدان واقع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی نهاوند استانداری همدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی نهاوند استانداری همدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان نهاوند شورای اسلامی ریاست جمهوری هیات اجرایی استان همدان اسلامی شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلام کمتر از یک هفته زمان باقی مانده است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و از آنجایی که در آن زمان برخی از دواطلبان نتوانستند تعداد آرای مورد نیاز را کسب کنند به دور دوم انتخابات راه یافتند و قرار است یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به ساختمان مجلس در بهارستان امتحان کنند.

چند داوطلب در دور دوم انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت؟

براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر داوطلبی باید یک پنجم آرای صحیح را کسب کند تا در مرحله اول منتخب آرای ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی باشد که بر همین اساس در دور اول انتخابات مجلس، داوطلبان  در ۲۲ حوزه انتخابی نتوانستند حدنصاب آرای مأخوذه را کسب کنند، ۹۰ نفر از آنان برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت و براساس قانون، مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی در ساعات برگزاری ندارد و اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با این تفاوت برگزار می‌شود که در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه برای اولین بار است نیازمند آموزش و آگاه سازی مردم دارد.

در ویدئو زیر می‌توانید رای گیری به صورت الکترونیک را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی