Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:50:03 GMT

رای دادن بیش از یکبار غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۵۰۴

رای دادن بیش از یکبار غیرممکن است

نادرابراهیمی رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:  با توجه به اینکه سن رای دهندگان باید ۱۸سال تمام باشد یکی از مصادیق جعل می‌تواند در قالب تغییر دادن تاریخ تولد شناسنامه به جهت رساندن تاریخ تولد به حد صاب قانونی جهت رای دادن باشد.

او بیان کرد: عدم سو استفاده از شناسنامه بعنوان سند هویت شهروندان ایجاب می کند از آن به عنوان سندی برای انداختن رای صحیح در صندوق آرا و رقم زدن سرنوشت درست استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد ادامه داد: هرگونه جعل و تحریف در شناسنامه موجب بی اعتبار شدن این سند هویتی مهم خواهد شد.
ابراهیمی با بیان اینکه شناسنامه‌ها به جز شخص صاحب آن نباید به افراد غیر واگذار شود بیان کرد: هر گونه تراشیدن، خراشیدن، الحاق، محو، و سیاه کردن مصادیق جعل و خدشه در شناسنامه غیرقانونی قلمداد می‌گردد که با جاعلین برخورد قانونی صورت می گیرد.

او  گفت: محونمودن، امهار انتخابات در صفحات درج مهر ِ انتخابات با مواد مخصوص به جهت رای دادن بیش از یکبار و همچنین الصاق عکس یا صفحات شناسنامه‌ای به شناسنامه دیگر همگی تخلف محسوب می‌گردد.

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد اضافه کرد:چون برای هر شخص یک کد ملی تعریف و اختصاص داده شده و رای گیری براساس کد ملی انجام خواهد شد امکان ندارد شخصی بتواند بیش از یک بار رای بدهد.

ابراهیمی همچنین ضمن تبریک به رای اولی‌ها که برای اولین بار برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند گفت: تا متولدین ۱۳۸۲/۰۳/۲۸ و قبل از آن میتوانند در انتخابات شرکت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شهروندانی که شناسنامه خود را مفقود نموده اند و قبلا در خواست و مدارک جهت المثنی ارائه داده اند هرچه زودتر جهت صدور شناسنامه المثنی خود به اداره ثبت احوال مراجعه نمایند.

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد همچنین گفت: نمایندگان فرماندار محترم و بخشداران محترم توجه داشته باشند روز جمعه از ابتدای شروع رای گیری تا ساعات پایانی اداره ثبت احوال شهرستان با کلیه پرسنل آماده هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص مسائل هویتی، سجلی و کدملی می باشد.

لازم بذکر است تلفن اداره ثبت احوال جهت پاسخگویی به سوالات شهروندان ۰۸۱۳۳۱۲۲۰۷۷ است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی