Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچه عقربه‌های ساعت روبه جلو می رود زمان برای حضور در پای صندوق‌های رای نزدیکتر می شود و در این میان نیز هیجان غرور آمیز رای اولی‌ها برای حضور در انتخابات اوج می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انتخابات صحنه ای برای سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقای عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احساس خوشایند حضور در پای صندوق‌های رای در "رای اولی" بیشتر جلوه گر است.

نوجوانانی که به واسطه حضور خود در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند و با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، به این خودباوری می رسند که بزرگ شده اند، چون به نظر و رای آن ها نیز اهمیت داده می شود.

مازندران ۵۹ هزار رای اولی دارد

حدود دو میلیون و ۵۰۰ رأی دهنده در مازندران وجود دارد و از این بین ۵۹ هزار نفر رأی اولی هستند و دختران و پسران رأی اولی مازندران از اینکه برای سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود تصمیم می‌گیرند، خرسند هستند.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در مازندران دو میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر هستند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۵۳۲ نفر رأی اولی هستند که ۲۶ هزار و ۷۴ نفر پسر و ۲۵ هزار و ۴۵۸ نفر دختر هستند.

مجموع شعب اخذ رأی شوراهای اسلامی چهار هزار و ۱۶۲ رأی است که از این میزان ۴۹۸ شعبه سیار، هزار و ۵۳۱ شعبه شهری، دو هزار و ۶۳۱ شعبه روستایی و ۲۶۸ شعبه مکانیزه هستند.

همچنین مجموع شعب اخذ رأی ریاست جمهوری و خبرگان رهبری چهار هزار و ۵۲ شعبه است که از این تعداد ۳۶۸ شعبه سیار ریاست جمهوری هزار و ۵۳۱ شعبه شهری ریاست جمهوری و دو هزار و ۵۲۱ شعبه روستایی ریاست جمهوری است.

در آینده کشورم سهیم هستم

یکی از دانش آموزان رای اولی می گوید: خوشحالم از اینکه برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد و می توانم در آینده کشورم سهیم باشم.

محمد حسینی می افزاید: فرد اصلح کسی است که گفته‌هایش در حد شعار نباشد و بتواند به وعده و وعیدهایی که به مردم داده عمل کند و وقتی دوره بعد وارد عرصه انتخابات شد، بتوانیم به وی اعتماد کنیم و دوباره به این نامزد انتخاباتی رای دهیم.

وی ادامه می دهد: از دوستان خودم و همه رای اولی‌ها تقاضا دارم با انتخاب درست مثل کسانی که چندین دفعه رای داده اند در آینده خود و کشور سهیم باشیم.

حسینی در خصوص نامزد انتخاباتی شدن خود در آینده گفت: شاید نتوانم به وعده‌هایی که به مردم داده ام، عمل کنم و آن وقت شرمنده مردم خواهم شد.

از اینکه برای اولین بار می توانم در سرنوشت کشورم تاثیرگذار باشم، احساس خوبی دارم، این جمله را سجاد احمدی می گوید و ادامه می دهد: باید با حضور در پای صندوق‌های رای مانع مکر و حیله‌های دشمنان باشیم.

سعید جمالی با خوشحالی ابراز می کند: رای اولی هستم و حس خوبی دارم که می توانم برای آینده خودم و کشورم تصمیم بگیرم، تا هیچگونه دخالتی از طرف بیگانگان انجام نشود.

وی با بیان اینکه 28 خرداد ماه 1400 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار می شود، تاکید می کند: رای اولی‌ها به صادق ترین نامزد انتخاباتی رای دهند که حرف و عملش یکی باشد و قشر ضعیف جامعه را بیشتر مد نظر داشته باشد.

آینده و سرنوشت ایران در دستان ماست

یکی دیگر از دانش آموزان رای اولی بیان می کند: شرکت در انتخابات حق من است و می توانم با هر رایی که می دهم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

فاطمه عرب تاکید می کند: فرد اصلح باید برای مشکلات کشور برنامه ریزی کلی داشته باشد و بتواند راه‌ حل‌های مناسبی برای مشکلات ارائه دهد.

وی می گوید: آینده و سرنوشت ایران در دستان ماست و همه رای اولی‌ها باید در انتخابات امسال حضوری گسترده داشته باشند.

عرب می گوید: حس خوبی دارم که می توانم در سرنوشت کشورم نقشی داشته باشم.

وی یادآور می شود: نامزد اصلح باید از مشکلات کشور آگاهی داشته باشد و در راستای حل آن تلاش کند.

زهرا یاوری نیز یکی دیگر از دانش آموزان رای اولی با قاطعیت می گوید: احساس مسئولیت می کنم و حس خوبیه که آینده کشور به دست ماست.

شور و شعور مردمان دیار علویان در انتخابات

انتخابات است؛ همه می‌آییم این جمله توصیف کننده شور و شعور مردمان دیار علویان و غیورمردمان استان مازندران نسبت به یکی از بزرگ‌ترین حوادث سیاسی در این مقطع سرنوشت‌ساز حیات انقلاب اسلامی است.

مردمی که همواره نگاهشان به انگشت هدایت‌گرانه رهبری نظام اسلامی و قدردان خدمت‌گزاران ملت بوده است که این بار هم با درک حساسیت رویداد بزرگ انتخابات، با تمام وجود به میدان آمده اند.

در خیابان‌های شهر به خوبی این شور و هیجان دیده می شود و لحظه به لحظه بر این شور افزوده می‌شود؛ جلسات متعدد تبلیغاتی نامزدها در خانه‌ها، ستادها، مکان‌های عمومی و عمدتا مساجد و حسینیه ها به عنوان پایگاه وحدت مردم برگزار می‌شود.

ائمه جماعات هم به صورت منسجم در نمازهای جماعت با سخنرانی‌های کوتاه و مفید ، مردم را به اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح هدایت می‌کنند.

 نامزدها و طرفداران آنها در این دوره از انتخابات بار به صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ و فعالیت می‌کنند و بسیاری از مردم در این فضا به راحتی در جریان برنامه‌ها و دیدگاه ها نامزدها قرار می گیرند.

آنچه مهم است این است که انتخابات به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تعیین کننده سرنوشت کشور به دست خود مردم است و مردمان این دیار با درک این فرمایش و با اعتقاد به این که هر رای می تواند سرنوشت کشور را به تنهایی رقم بزند، وارد این عرصه شده اند و انشاءالله شاه بیت این غزل را با «حضور حداکثری و انتخاب کاندیدای شایسته و متعهد» در روز 28 خردادماه رقم خواهند زد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ریاست جمهوری سرنوشت کشور رای اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • سرنوشت توخل در دست آنچلوتی است!
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد