Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی شبکه استانی صدا و سیمای البرز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار گرفته ایم، ملت ایران و خانواد ه‌های البرزی در این مقطع نیازمند حضور جدی در صحنه انتخابات دارد، نگویید که دیگران رای می‌دهند! بلکه هر کسی تلاش کند تا ۱۰ یا ۲۰ نفر از افرادی که نزدیکش هستند را به شرکت در انتخابات ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:  تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان نباید در هیچ کجای این کشور پسندیده شود و در هر جایی که دیده شد بایستی به عنوان یک لکه نامناسبی برای چهره زیبای کشورمان تلقی شود.

رئیسی با بیان این که فقر ناپسند است گفت: مردم بار‌ها بیان کرده اند که با نداشتن خواهند ساخت، اما با تبعیض نمی‌سازند، ظرفیت‌های کشور بایستی به صورت عادلانه بین همه نیاز‌ها و نیازمندی‌هایی که وجود دارد تقسیم و جوانان باید این احساس را داشته باشند که زمینه کار برای آن‌ها وجود دارد.

 او افرود: در استانی مانند البرز چرا باید شاهد بیکاری باشیم، به طور قطع این ظرفیت وجود دارد که این بیکاری را تبدیل به اشتغال کرده و از سوی دیگر با توجه به این که دغدغه مسکن که امروز یکی از علل اصلی کاهش ازدواج است را می‌توان مرتفع کرد، تمام این مسایل راهکار دارد البته نه راهکار‌های دست نیافتنی که تنها به عنوان یک شعار و خواسته مطرح شوند بلکه به صورت کامل دست یافتنی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در استانی مانند البرز زمین کم نداریم تنها نیازمند یک برنامه ریزی است که بخشی از هزینه و سبد خانواده‌ها که ۵۰ درصد هزینه آن‌ها را در بر می‌گیرد می‌توان به ۳۰ درصد کاهش داد، مسکن را نیز امروز با زمینی که در محدوده شهر‌ها کم نیست با توجه به اینکه کدام شهر ما است که امروز در محدوده آن اراضی وجود نداشته باشد که در اختیار سازمان‌ها و ادارات مختلفی است که در آنجا این اراضی را فریز کرده که این اراضی باید آزاد سازی و برنامه ریزی و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

رئیسی افزود: حاشیه تهران در واقع حاشیه جا افتاده در حاشیه استان تهران را می‌توان گفت که استان البرز است که شهرک‌های بسیار زیادی دارد.

او گفت: در زمانی که در این استان خدمت و به عنوان دادستان ماموریت داشته و در خدمت مردم این استان بودم درآن زمان شاید ۳۰ شهرک در اطراف کرج بود که امروز با توسعه‌هایی که پیدا کرده به طور طبع این میزان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جمعیت البرز بسیار متکثر و متنوعی است افزود: اقوام و گویش‌های مختلف و برخی از این استان به ایران کوچک تعبیر می‌کنند که درست نیز هست.

رئیسی با بیان این که این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد گفت: البرز از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر زمین حاصلخیز، هوای مناسب که البته مشکلات آب و هوایی و مسایلی که محیط زیست را تهدید می‌کند، نیز بنده به آن‌ها اشاره خواهم کرد، اما جایی است که از نظر کشاورزی سرزمین حاصلخیز دارد و بخش‌هایی از این استان فعال در حوزه کشاورزی است که باید در یک آمایش دقیق سرزمینی بخش‌های کشاورزی، محصولات و کار کشاورزی را بتوان تبدیل به یک زنجیره کامل کرد.

او افزود: این در حالی است که این اقدام در بسیاری از جا‌های کشور ضرورت دارد از جمله در البرز، شاید در این استان زودتر از جا‌های دیگر به نتیجه برسد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل سیاسی – اجتماعی البرز گفت: این استان در این حوزه مسایل مهمی دارد بویژه در مسایل اجتماعی که باید به صورت دقیق آسیب‌های اجتماعی در البرز به صورت خاص شناسایی شود.

رئیسی افزود: ما یک برنامه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان داریم و گام‌هایی که در این رابطه باید برداشته و اینکه چه گام‌هایی است بعد از نهایی شدن برنامه که جدا از برنامه کل کشور نیست و در واقع یک برشی است به لحاظ اقلیمی و منطقه‌ای چرا که مساله البرز را داریم و این بایستی با مسایل تهران به یک شکل با هم دیده شود.

او گفت: بعد از آن متناسب با این برنامه که در ارتباط با البرز است بایستی سازمان‌ها و ادارات یا سازوکار‌های اجرای این برنامه را متناسب سازی با این برنامه کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که مردم البرز فرهیخته هستند افزود: بسیاری از فرهیختگانی که در تهران در حوزه‌های دانشگاهی، علمی، صنعتی و حوزه‌های ستادی مشغول به کار هستند محل اسکان آن‌ها در شهرستان کرج و البرز است.

رئیسی گفت: هم به لحاظ مهاجر پذیری، حاشیه نشینی و مشکلاتی که این استان به آن مبتلا است که بنده به مسایل حاشیه نشینی البرز آشنا هستم و چگونه از استان‌های مختلف کشور مردمی در حاشیه این شهر سکنی گزیده اند و امروز با مشکلاتی مواجه هستند.

او افزود: در خصوص حاشیه نشینی نکته‌ای که بنده دارم نخست مساله کلان است و اینکه چه اقدامی انجام بدهیم تا حاشیه نشینی در شهر‌ها کمتر داشته باشیم که این باز یک موضوع کلان کشوری است که به دلیل مشکلات کشاورزی روستاها، روستا‌ها را بی رمق کردیم و روستانشینان و تولید کنندگانی که هر زن و مردی خود یک مولد هستند آمدند در شهر‌هایی مانند البرز حاشیه نشین شدند که مشکلات مسکن، اسکان، آب، برق و گاز و مسایلی از این قبیل دارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حال که این افراد از روستا‌ها آمده و ساکن شدند، نخستین کاری که ما باید انجام بدهیم این است که باید جاذبه روستا‌ها را افزایش و اقتصاد روستا راه بیافتد چرا که اگر اقتصاد روستا راه بیافتد مردم خودشان بیشتر مایل هستند که در روستا‌ها که مراکز بزرگی برای تولید است حضور یابند، ولی به هر دلیلی اگر این کار نشد و یا تمایلی برای رفتن نداشتند ما باید در ارتباط با سامان دادن حاشیه نشینی اطراف شهر‌ها باید اقدامی جدی انجام بدهیم.

رئیسی با بیان این که بی اطلاع نسبت به مسایل حاشیه نشینی در البرز بی اطلاع نیستم افزود: در خصوص مسایل زیست محیطی یک ساز و کار در این استان نیاز داریم که به یک شکلی که در قزوین نیز باشد، اما در البرز بسیار مهم است چرا که تراکم جمعیت در این استان به شکل خاص و حادی داریم.

او با بیان ایندکه مسایل محیطی این استان خاص است گفت: برداشت بنده این است که تنها با یک کارگروه نمی‌توان بلکه یک ساز و کار جدی مسایل زیست محیطی البرز می‌خواهد که جزء برنامه کاری ما است و به طور قطع در این رابطه باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به واحد‌های تولیدی در استان البرز اشاره کرد و افزود: برخی از واحد‌های تولیدی در این استان با وجود این که گاز در همه جا توسعه داشته اینجا با گاز کار نمی‌کنند که خود این مشکلات زیست محیطی و مسایل دیگر ایجاد کرده که بایدانجام بگیرد.

انتهای پیام/ ر .ن

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاشیه نشینی روستا ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۳ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه خبر و رسانه و اهالی قلم گفت: در شرایطی که دشمن هر روز علیه کشور، نظام و ارزش‌های ما قلم می‌زند و توطئه می‌کند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید در خط مقدم این نبرد پاسخگوی توطئه‌ها باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی ذوق، سلیقه، علاقه، تیزبینی، حق گویی، حق جویی و تبیین حقایق و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم و جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این وظیفه تک تک ما و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و مسؤولان در استان البرز اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم مردم به هر میزان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ به همان میزان دشمن ناامید و بر پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور افزوده می‌شود.

ولی پوری با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمن در خصوص خدمات نظام در سطح کشور و استان البرز و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مقابله با این سیاه نمایی‌ها قلم بزنند و تشریح و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: چهار مؤلفه مطروحه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات را به عنوان نصب العین خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ جلسه به منظور بررسی مسائل مربوط به انتخابات و تصمیم گیری در خصوص زیرساخت‌ها و مشکلات تصریح کرد: انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور، نماد مردم سالاری دینی و اقتدار و عزت مردم است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارند.

کد خبر 6100333

دیگر خبرها

  • کردستان دارای ۱.۱ دهم میلیارد تُن ذخایر معدنی است
  • انتخابات البرز نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • دو طبقه‌شدن آزادراه کرج ـ قزوین ‌۶۰ هزار میلیارد ‌می‌خواهد
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • جابه‌جایی منطقه حاشیه‌نشین تبریز در اولویت کاری است
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود