Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@23:24:04 GMT

قعرنشین لیگ ملت‌ها دهمین رقیب والیبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۷۳۷

قعرنشین لیگ ملت‌ها دهمین رقیب والیبال ایران

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف استرالیا می‌رود. تیمی که سابقه زیاد و افتخارات کمی در والیبال دارد.

از آغاز برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا،‌ استرالیا در این رقابت‌ها به میدان رفت اما با وجود اینکه در کنار چین، ژاپن و کره جنوبی، یکی از چهار کشوری است که در تمام ادوار این مسابقات حضور داشته اما نسبت به این تداوم حضور، افتخارات زیادی به دست نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تعداد افتخارات کم در قاره آسیا، استرالیا در هزاره سوم سه بار در بازی‌های المپیک حضور داشت. البته نخستین حضور این تیم در المپیک، به لطف میزبانی سیدنی در مسابقات سال ۲۰۰۰ بود اما در آتن ۲۰۰۴ و پکن ۲۰۰۸ این تیم سهمیه قاره آسیا در المپیک را به دست آورد و در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان شرکت کرد.

ورود استرالیا به لیگ ملت‌ها هم با اتفاق عجیبی بود. این تیم در سطح دوم مسابقات بازی می‌کرد اما در سال ۲۰۱۴ به خاطر قانون عجیب فدراسیون بین‌المللی در آن سال، با قهرمانی در سطح ۲ به مرحله نهایی صعود کرد و در نهایت هم در مکان پنجم مشترک قرار گرفت تا بزرگترین افتخار خود در سطح اول جهان را به دست بیاورد.

در سال‌های اخیر هم و پس از راه‌اندازی لیگ ملت‌ها، یکی از تیم‌هایی غیرثابت این مسابقات شد. در لیگ ملت‌ها ۱۲ تیم حضور ثابت دارند و چهار تیم غیرثابت هستند. استرالیا در کنار اسلوونی، کانادا و بلغارستان، چهار تیم غیرثابت این دوره هستند. بر اساس قانون بدترین تیم از این جمع باید از لیگ ملت‌ها سقوط کند. اما از خوش‌شانسی استرالیا، امسال که این تیم شرایط بسیار بدی در جدول رده‌بندی دارد، ویروس کرونا باعث شده که مسابقات چلنجرکاپ لغو شود و هیچ تیمی از لیگ ملت‌ها سقوط نکند.

استرالیا تمام ۹ مسابقه پیشین خود در این دوره از لیگ ملت‌ها را با باخت پشت سر گذاشته و فقط مقابل ژاپن و فرانسه موفق شد یک ست پیروز شود. در جدول رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی نیز این تیم در مکان ۲۳ قرار دارد که بدترین رتبه در میان ۱۶ تیم حاضر در این دوره از لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود.

افتخارات تیم ملی والیبال استرالیا

قهرمانی آسیا: ۱ طلا، ۳ نقره و ۱ برنز

تاریخچه رویارویی تیم‌های والیبال ایران و استرالیا

ایران و استرالیا ۲۷ بار در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران ۲۱ پیروزی و سهم استرالیا ۶ برد بوده است. نخستین جدال دو تیم در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۹۸۷ برگزار شد که با پیروزی ایران به پایان رسید.

اما یکی از خاطرات تلخ والیبال ایران در سال‌های اخیر مقابل استرالیا رقم خورد. در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن ایران امید زیادی به کسب سهمیه داشت. این تیم یک سال پیش از آن با خولیو ولاسکو به نخستین قهرمانی خود در آسیا دست یافته بود و سپس در جام جهانی ۲۰۱۱ هم نمایش خوبی داشت. اما در حالی که همه انتظار داشتند ایران به راحتی همه تیم‌های آسیایی را شکست بدهد، استرالیا این تیم را مغلوب کرد و به المپیک رفت.

در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا هم استرالیا یک بار دیگر ایران را شوکه کرد و به پیروزی سه بر یک رسید. البته آن مرحله به صورت گروهی برگزار می‌شد و ایران حذف نشد. ۲ تیم یک بار دیگر در فینال به مصاف هم رفتند و این بار ایران پیروز شد.

نتایج مسابقات ایران و استرالیا

قهرمانی آسیا ۱۹۸۷: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی آسیا ۱۹۸۹: ایران ۳ – استرالیا ۰

قهرمانی آسیا ۱۹۹۳: ایران ۰ – استرالیا ۳

قهرمانی آسیا ۱۹۹۳: ایران ۳ – استرالیا ۰

انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۴: ایران ۰ – استرالیا ۳

قهرمانی آسیا ۱۹۹۵: ایران ۳ – استرالیا ۰

قهرمانی آسیا ۲۰۰۳: ایران ۳ – استرالیا ۲

انتخابی المپیک ۲۰۰۴: ایران ۳ – استرالیا ۰

انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۰۶: ایران ۳ – استرالیا ۰

قهرمانی آسیا ۲۰۰۵: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی آسیا ۲۰۰۷: ایران ۲ – استرالیا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۰۸: ایران ۳ – استرالیا ۰

انتخابی المپیک ۲۰۱۲: ایران ۱ – استرالیا ۳

جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۱۴: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی آسیا ۲۰۱۵: ایران ۳ – استرالیا ۱

جام جهانی ۲۰۱۵: ایران ۰ – استرالیا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۱۶: ایران ۳ – استرالیا ۰

جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۱۶: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی آسیا ۲۰۱۷: ایران ۳ – استرالیا ۱

قهرمانی آسیا ۲۰۱۷: ایران ۳ – استرالیا ۲

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸، ایران ۳ – استرالیا ۰

جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۱۸، ایران ۳ – استرالیا ۱

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹، ایران ۳ – استرالیا ۰

قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ایران ۱ – استرالیا ۳

قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ایران ۳ – استرالیا ۰

جام جهانی ۲۰۱۹، ایران ۳ – استرالیا ۱ مسابقه ایران و استرالیا در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر – ژاپن ۳

ایران یک – روسیه ۳

ایران ۳ – هلند صفر

ایران ۳ – کانادا یک

ایران ۳ – ایتالیا یک

ایران ۳ – بلغارستان صفر

ایران ۳ – آمریکا صفر

ایران ۲ – صربستان ۳

ایران ۲ – آلمان ۳

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران – استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران – برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران – اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران – فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران – لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران – آرژانتین

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی والیبال لیگ ملت های والیبال استرالیا استرالیا تیم ملی والیبال لیگ ملت های والیبال استرالیا ۰ قهرمانی آسیا استرالیا ۱ قهرمانی آسیا ایران و استرالیا انتخابی المپیک قهرمانی آسیا ۱ والیبال ایران لیگ ملت ها استرالیا ۳ ایران ۳ ایران ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد

کنفدراسیون مچ اندازی آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را از ایران گرفت و به ازبکستان داد.

به گزارش فارس، در حالی که قرار بود مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۳۱ فروردین تا ۸ اردیبهشت در جزیره کیش برگزار شود به دلیل سیل بی سابقه در امارات و نبود پرواز، لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

قرار بود کنفدراسیون مچ اندازی آسیا تاریخ جدید میزبانی ایران رااعلام کند، اما در اقدامی عجیب، این میزبانی به ازبکستان واگذار شد.

برهمین اساس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زير است:

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در سال 2023، می بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی میزبانی می کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم گیری خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی 
  • استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر