Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:13:17 GMT

از سینما حمایت کنید تا رونق بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۷۶۳

از سینما حمایت کنید تا رونق بگیرد

حال و روز سینما اکنون کمی بهتر شده است. به لحاظ روانی بخشی از مخاطبان واکسینه شده‌اند و درست است که هنوز همه مردم واکسن نزده‌اند، اما از نظر بار روانی برای جامعه بهتر شده است و مخاطبان در سه هفته اخیر بیشتر شده و آمار آنها نسبت به گذشته بهتر شده است.

 اما شرایط ایده‌آلی به دلایل چیدمان فیلم‌های در حال اکران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل کم بودن مخاطبان سینما، اکران فیلم‌هایی است که ظرفیت جذب مخاطب را ندارد. دلیل دیگر هم نامهربانی صدا و سیما در حوزه پخش تیزر فیلم‌هاست. در حوزه تبلیغات بشدت ضعیف عمل شده و هیچ‌کس نمی‌داند که اکنون سینما باز است یا نه.
ما از سرمایه‌گذاران آثار و تولید‌کنندگان و نیز سازمان سینمایی و نهادهای دیگر کمک خواستیم اما در بخش اعظم همکاری‌ها صدا و سیما کمک نمی‌کند. ما کمک صد درصدی نمی‌خواهیم اما بخشی می‌توانند کمک کنند. بالاخره سینما یک صنعت است. آیا می‌خواهیم صنعت را حفظ کنیم یا نه؟
به هر حال این صنعت یک متولی دارد که آن هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آنها هم در بخشی کمک می‌کنند. اما آیا نباید در سالن سینما فیلم باشد تا مخاطب بیاید؟ وقتی نیست سالن دار مجبور می‌شود که تغییر شغل و کاربری دهد.
یعنی یکسری اتفاقات ناخواسته ایجاد می‌شود. سالن‌دار هم باید یک‌سری هزینه‌های جاری مثل آب و برق و اجاره را بدهد حتی اگر بسته هم باشند. اکنون در این شرایط سینما را این‌گونه به حال خود رها کردن، درست نیست. یکسری هم سرمایه‌دار بخش خصوصی هستند در این شرایط چگونه ارتزاق کنند؟ تولید‌کننده هم حق دارد نگران هزینه‌هایش باشد و باید از سوی دولت حمایت شود. اکنون سینما رها شده است و با اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی کمک و حمایت می‌کند، اما بنیه لازم و کافی برای حمایت از سینما وجود ندارد. اگر بخواهیم سینما را رونق دهیم و به سبد خانوار برگردانیم و نسل آینده از سینما استفاده کند، باید از سینما به گونه‌ای حمایت کرد تا در آینده بتواند روی پای خود بایستد. سینمایی که مردم با آن خاطره دارند و یک نوع نوستالژی است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف در مهار تورم را اساسی دانست.

وی، نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند و منکر است.

بیشتر بخوانید

دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد

نکونام، رعایت انصاف و اعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا در همان روز دانست و اضافه کرد: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم و همراهی آنان حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد از اصناف خواست: این روز را بهانه‌ای برای آغاز رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازار مرکز استان عملیاتی کنند.

در این نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • آتش گرفتن بخشی از سکو های هواداران فنرباحچه در ورزشگاه / فیلم
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند