Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:29:57 GMT

وعده‌های بی‌عمل، زلزله‌ای با تخریب پیدا و پنهان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۹۸۶

وعده‌های بی‌عمل، زلزله‌ای با تخریب پیدا و پنهان

احمد بخارایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در تشریح پیامدهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وعده هایی که داده می شود اما اجرای آنها خارج از ذهن است، اظهار داشت: وقتی برخی افراد بویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وعده و می دهند و آن وعده عملی و حادث نمی شود، بمانند زلزله ای عمل می کند که جامعه را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر اندازه شدت و ریشتر این زلزله بیشتر باشد خرابی آن دو چندان خواهد بود و معمولا افرادی که در هر چهار زمینه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ناتوان هستند بیش از همگان ضربه می خورند و بقیه افراد هم در یک بعد بیشتر و در بعدی دیگر کمتر دچار آسیب می شوند.

مدیرگروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران با تاکید بر اینکه وقتی زلزله اتفاق می افتد ترک های پیدا و پنهانی از خود برجای می گذارد، یادآور شد: گسترش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق های عاطفی، پرخاشگری، شکاف بین نسلی و رشد منفعت طلبی و خودکشی و فاصله بین والدین و فرزندان از جمله موارد پیدا و پنهان زلزله وعده های توخالی و غیر عملی است. 

وی در پاسخ به اینکه با وجود علم به عملی نشدن چرا وعده ای عنوان می شود، با بیان اینکه انداختن بار بیش از توان تحمل بر دوش کسی، نوعی تکلیف مالایطاق محسوب می شود که باعث تخریب و زمین ماندن کار می شود، افزود: تهدید دانش آموزان و دانشجویان به درس خواندن توسط والدین نوعی از این نوع تکلیف است که یا جواب عکس می دهد یا منجر به زمین گیر شدن آن تکلیف می شود.

مدیر گروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران با تاکید بر اینکه اعتماد عمومی پدیده ای است که نه یک شبه پدید می آید و نه یک شبه از بین می رود بلکه یک معلول یا خروجی یا محصولی است که فرایندی باید طی شود تا این خروجی به تولید اجتماعی برسد، تصریح کرد: در جامعه هم اعتماد زمانی پدید می آید که افراد احساس کنند که هستند و به بازی گرفته می شوند و دیگران آنها را می بینند، می شنوند و می پذیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط است که شاهد حضور و مشارکت اجتماعی افراد خواهیم بود اما در جامعه ای که افراد به اسم خودی و غیرخودی دفع می شوند نمی توان انتظار اعتماد و مشارکت داشت. به عبارتی نمی توان در گوش فردی زد و از او انتظار اعتماد داشت.

بخارایی یادآور شد: نظام فکری و معرفتی نباید دافعه یا خشم نسبت به دیگری داشته باشد.

از: فاطمه دهقان نیری

برچسب‌ها اعتماد اجتماعی آسیب پذیری مشارکت انتخاباتی انجمن جامعه شناسی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتماد اجتماعی آسیب پذیری مشارکت انتخاباتی اعتماد اجتماعی آسیب پذیری مشارکت انتخاباتی انجمن جامعه شناسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • اعتماد دوباره مورایس به جوان سپاهان!
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • مد خوب، مد بد!
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند