Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حوزه کارگری گفت: آنقدر شرایط اقتصادی بحرانی و سخت شده است که همه چشمشان به این است که کاندیداها بتوانند راه های برون رفت از شرایط اقتصادی را مطرح کنند و این که ببینند کدام نامزد می تواند شرایط را تغییر دهد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ حمید حاج‌اسماعیلی: کشور ما به دلیل شرایط خاصی که دارد شاید مردم در همه حوزه‌ها مطالبات داشته باشند الان درست است شرایط اقتصادی این قدر وخیم و بحرانی شده است که برجسته‌تر از موضوعات دیگر در کشور شرایط اقتصادی خودش را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در گذشته مردم بیشتر مطالبات اجتماعی داشتند تا مطالبات اقتصادی؛ ولی از دید من الان هم مطالبات اجتماعی و هم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. اما آننقدر شرایط اقتصادی بحرانی و سخت شده است که همه چشمشان به این است که کاندیدا‌ها بتوانند راه‌های برون رفت از شرایط اقتصادی را مطرح کنند و این که ببینند کدام نامزد می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

حاج‌اسماعیلی با تاکید بر این نکته که شرایط این قدر برای حقوق بگیرها، مخصوصا کارمندان و کارگران سخت شده، اظهار کرد: اولویت اول آن‌ها مطالبات اقتصادی است، اما این کاندیدا‌ها هیچ کدامشان راه حل برون رفت از این شرایط ارائه ندادند و تا الان چیزی ندیدم که اعتماد مردم را جلب کند و توجه گروه‌های کارگری و گروه‌های فعال در حوزه اقتصادی و کسب و کار را متوجه این کند که می‌توانند شرایط جدیدی را برای اقتصاد کشور بعد از پایان این دولت رقم بزنند.

وی افزود: در حوزه کارگری مطالبات بیشتری انباشته شده، چون  از گذشته در حوزه کارگری کار‌های زیر بنایی و درستی برای بهبودی معیشت کارگران و شرایط کسب و کار آن‌ها انجام نشده است. ما الان در بخش‌های کارگری در همه قسمت‌ها مشکل داریم.

این فعال کارگری با اشاره به آسیب تورم و گرانی به خانواده‌ها تصریح کرد:  بار سنگینی که روی دوش کارگران و خانواده آنان است، آن قدر سنگینی می‌کند که دچار فرسودگی شده اند و اگر شرایط در دولت جدید تغییر نکند، ممکن است ما با یک بحران بزرگ در کشور مواجه می‌شویم که می‌تواند خسارت‌های سنگینی به کشور  وارد کند؛ چون نیروی انسانی کشور دچار مشکل شده است.

حاج‌اسماعیلی درباره اولویت‌های کوتاه مدت که باید مورد توجه دوئلت آینده قرار بگیرد، گفت: آنچه که در کوتاه مدت باید اتفاق بیفتد این است که وضعیت معیشتی کارگران سر و سامان پیدا کند. برای این راه‌های مختلفی وجود ددارد. ما نمی‌خواهیم به کاندیدا‌ها بگوییم که یارانه از این شعار‌های پوپولیستی بدهند، اما اگر بتوانند تورم را کنترل و از رشد قیمت‌ها جلوگیری کنند، تا ۵۰ درصد می‌تواند موثر باشد. در عین حال باید بتوانند سهم بخش‌های مسکن و بهداشت و درمان و آموزش در زندگی این افراد را به لحاظ قیمتی کاهش دهند.

وی افزود: الان سهم بخش مسکن، هم در خرید و هم در اجاره بها بالاست. موضوع وام اجاره مسکن باید ادامه پیدا کند که در انتهای دولت فعلی شروع شده و باید همه مستاجرین استفاده کنند. در حال حاضر تعداد کمی از این وام به مردم پرداخت شده و می‌تواند در دولت جدید به شکل جدی‌تر ادامه پیدا کند و دولت آینده باید برای تمام گروه‌های کارگری وام اجاره مسکن با قیمت ارزان در نظر بگیرد و با این کار باعث شوند دستمزدی که کارگر دریافت می‌کند سهم بقیه امور زندگی شود. من این موضوع را از کاندیدا‌ها ندیدم این راه کار عملیاتی و در عین حال پتانسیل و ظرفیت پرداخت آن هم موجود است و بانک‌ها می‌توانند پرداخت کنند.

پایان پیام// برچسب ها: حمید حاج اسماعیلی ، فعال کارگری ، تورم ، انتخابات ریاست جمهوری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OQa

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فعال کارگری تورم انتخابات ریاست جمهوری شرایط اقتصادی حاج اسماعیلی کاندیدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدرضا ملکشاهی‌راد» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

احزاب ما آن‌قدر در کشور قوی نیستند که در مجلس بگوییم که کرسی داشته باشند، هر چند مؤتلفه اسلامی در همه ادوار در مجلس تعدادی از کرسی‌ها را در مجلس داشته است، اما این بار دو جبهه ائتلاف و شورای وحدت مطرح هستند که در بین اصول‌گرایان می‌توانند بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس آینده داشته باشند، جریانات اصلاح طلب هم قطعاً نیروهایی در کشور دارند.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

اولویت اول من کنترل تورم و گرانی است، دوم بالابردن توان قدرت خرید مردم است، حمایت جدی از سرمایه‌گذار در کشور یکی دیگر از اولویت‌ها است به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از کشور با بحث اشتغال و بیکاری جوانان روبرو است، حتی استانی مانند لرستان دیگر به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، چون شرایط سرمایه‌گذاری در آن فراهم نشده است، باید قوانینی وضع شود تا بخش خصوصی بیشتر احساس امنیت دررابطه‌با سرمایه‌گذاری کند، بحث واردات و صادرات و امتیازاتی که باید در نظر گرفته شود از دیگر اولویت‌ها است، به طور مثال در بحث واردات خودرو نباید این‌قدر معطل می‌کردند، الان پشت این قضایا مافیا قرار دارد و باید با آنها مبارزه کرد، اقتصاد را باید از چنگال افرادی که تشکیلات مافیایی دارند درآورد، واگذاری شرکت‌های دولتی با شرایطی که با بتوانند روند تولید و اشتغال را ادامه بدهند باید موردنظر قرار گیرد، قانون خصوصی‌سازی را باید اصلاح و تقویت کرد، دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند، بلکه باید حامی بخش خصوصی باشد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

من تجربه‌ای در کمیسیون عمران دارم، اما اصرار من این است که در کمیسیون بودجه مجلس باشم.

۴- مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

تورم و بیکاری چالش بزرگ، سخت و ناهموار لرستان است، لزوم احیای کارخانه‌های کوچک و بزرگ، درعین‌حال تقویت سرمایه‌گذاری در استان برای رفع این چالش، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حق آبه استان، سدسازی، ساماندهی کارکنان دولت، استخدام بازمانده‌های حق‌التدریس به‌خصوص مدارس غیرانتفاعی باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6083419

دیگر خبرها

  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است