Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان یک مدیر مسوول از حضور حداکثری در انتخابات به عنوان مهمترین عامل ایجاد پایداری ملی و تاب آوری در کشور نام برد .

سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به رونمایی از طرح جامع پدافندغیرعامل استان سمنان اظهار کرد: امروز یک طرح مهم، سند راهبردی و یک چراغ راهنما به نام طرح مطالعات طرح‌جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت این سند اشاره و تصریح کرد: با تدوین این سند مهم مصون سازی استان سمنان افزایش پیدا کرده و در آسیب پذیری ها پیشگیری ویژه ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: اجرای طرح پدافند غیرعامل استان از دو سال قبل شروع شده، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ دارایی از استان شناسایی شده که ۲۶۸ مورد دارای سطح بندی حساس، مهم و قابل حفاظت است.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه استان سمنان از ‌چند جهت، استانی مهم در کشور است  گفت: قرار گرفتن در راه اصلی ابریشم، همجواری با ۸ استان کشور، رتبه اول تولید نمک و گچ کشور، رتبه دوم ذغال سنگ کشور، رتبه سوم کرومیت کشور ، رتبه سوم نرخ با سوادی، رتبه ششم در تعداد شهرک‌های صنعتی و قرار گرفتن ۲۵ درصد مناطق حفاظت شده زیست محیطی کشور در استان سمنان، از جمله مواردی است که اهمیت این استان را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی خاطرنشان کرد: برش استانی و عملیاتی این طرح امروز انجام و انشالله با سرعت و دقت و نظارت ویژه در استان اجرایی خواهد شد.
وی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: از نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نتیجه پدافند غیرعامل آن است که اگر به درستی اجرا شود ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند اثری نخواهد کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در مطالعات طرح جامع، سرمایه‌ها و دارایی‌های استان سمنان شناسایی و در چهار سطح حیاتی، حساس، مهم و دارای طبقه‌بندی احصاء شده‌اند.

وی گفت:در این طرح تهدیدات و آسیب‌ها شناسایی و راهکارهای مصون سازی ارائه و بر این اساس برنامه‌های عملیاتی تدوین و اجرا می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه بخاطر جایگاهش در حوزه فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نقش بسزایی خواهد داشت اضافه کرد: مصون‌سازی مردم در برابر تهدیدات و افزایش بازدارندگی کشور از اهداف پدافند غیرعامل و با این رویکرد حضور گسترده مردم در انتخابات یکی از مصادیق بارز پدافند غیرعامل است.

‍همچنین ایرج کارخائی، مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان که از محورها و اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است با حمایت و مساعدت‌های استاندار و دلسوزی و پشتیبانی همه‌جانبه معاون سیاسی امنیتی استاندار به سرانجام رسید گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان یک سند راهبردی و عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل استان است که کاری ماندگار و چراغ راهنمایی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیرساختی استان ،شناخت دقیق تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و در نهایت ارائه راهکار واقع‌گرایانه برای برون رفت از مشکلات و چالش‌ها از منظر پدافند غیرعامل سه هدف اصلی این طرح است.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه استان سمنان در یک منطقه استراتژیک و در مرکز کشور قرار داردافزود: این استان به واسطه همجواری با هشت استان کشور، چهارراه ارتباطی و کریدور شمال - جنوب (شرق و غرب) محسوب می شود. ضمن اینکه استان سمنان دارای زیرساخت‌های مهم اقتصادی، آموزشی و راهبردی است و از همه مهمتر استان سمنان معین استان تهران در شرایط خطر و بحران است که در این زمینه یک جایگاه خاص و پر اهمیتی در مقوله پدافند غیرعامل دارد.

وی گفت: تدوین طرح جامع و اجرای دقیق آن می‌تواند موقعیت استان را در حوزه پدافند غیرعامل پررنگ‌تر نشان دهد. ضمن اینکه اجرای مطلوب آن و خروجی آن و عملیاتی شدن طرح در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر در سطح استان مورد انتظار است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط درخواست می‌شود اقدام لازم در این زمینه داشته باشند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع که منافع ملی و امنیت کشور و آینده مردم را تضمین می‌کند حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف خصوصاً انتخابات است.از منظر و نگاه پدافند غیرعامل مهمترین عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان ایجاد پایداری ملی، تاب آوری و صیانت از دارایی‌ها، حضور حماسی و شکوهمند مردم در صحنه‌ها و انتخابات است.

این مدیر مسوول ادامه داد: از این لحاظ می‌توان گفت بهترین دفاع و مهم‌ترین پدافند مشارکت مردم در انتخابات است که انقلاب، نظام و کشور را در مقابل دشمنان و بدخواهان بیمه خواهد کرد.

وی ضمن دعوت مردم به مشارکت در انتخابات گفت: یقیناً ملت آگاه و سربلند ایران اسلامی همچنان که در طول دوره‌های مختلف همواره با صلابت و شجاعت در حفظ و حراست از آرمان‌های خود ایستادگی کردند، در این عرصه مهم هم برای عزت، اقتدار و عظمت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌ها به صحنه خواهند آمد و برگ زرین دیگری در کارنامه سراسر درخشان خود به ثبت خواهند رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ پدافند غيرعامل پدافند غیرعامل استان پدافند غیرعامل طرح جامع پدافند استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود