Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران، در ارتباط با موضوعات و زمان برگزاری چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امیر فرامرزی گفت: متاسفانه به دلیل بروز بیماری کووید ۱۹، سال گذشته موفق به برگزاری حضوری سمینار بهاره چشم پزشکی نشدیم همین طور به علت مشکلات زیرساختی برگزاری آنلاین سمینار فراهم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، امسال خوشبختانه با کمک همکاران فنی انجمن چشم پزشکی ایران امکان برگزاری آنلاین همایش بهاره فراهم شد.

وی افزود: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با وزارت بهداشت، امکان گرفتن امتیاز بازآموزی در حال فراهم شدن است و همکاران می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش مداوم ثبت نام کنند و از این امکان بهره‌مند شوند.

فرامرزی ادامه داد: این همایش همچون سال‌های قبل در دو قالب نوآوری‌ها و مباحث چالشی برگزار می‌شود که مبحث نوآوری‌ها توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با کمک سایر اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مباحث چالشی با مدیریت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه می‌شود.

وی افزود: این همایش در روز‌های ۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در زمینه بسیاری از رشته‌های فوق تخصصی چشم پزشکی، شامل سگمان قدامی، سگمان خلفی، گلوکوم، استرابیسم، جراحی‌های پلاستیک چشم و التهاب‌ها و تومور‌های چشمی برگزار و عموماً نگاه به نوآوری‌های جدید و مباحث چالشی دارد.

این چشم پزشک افزود: یکی از مباحثی که در رشته سگمان قدامی در این همایش بحث می‌شود در مورد لنز‌های جدید داخل چشم در عمل کاتاراکت و همچنین جراحی لیزری و لنز داخل چشمی در بیماران با عیوب انکساری بالا و دوربینی است که توسط اساتید با تجربه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

فرامرزی گفت: همچنین با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای که در تعیین قدرت داخل چشمی به وجود آمده، لازم است نوآوری‌های این مبحث با جزئیات بیان شود که حداقل نیاز به عینک در بیماران بعد از جراحی را داشته باشیم که از لحاط اقتصادی و راحتی به بیماران کمک می‌کند.

وی افزود: روش‌های نوین تعیین قدرت لنز داخل چشمی شامل استفاده از سیستم‌های جدید هوش مصنوعی است که در موارد خاصی مانند چشم‌های دوربین و نزدیک بین و بعد از جراحی لیزری عیوب انکساری می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین در عمل کراس لینکینگ برای درمان کراکوتونوس نوآوری‌های جدیدی که در این زمینه صورت گرفته مانند روش کاستومایزد و پالس تراپی و نیز استفاده از اکسیژن اساتید اخرین مطالب را به همکاران چشم پزشک عرضه می‌کنند.

در ادامه کیانا حسن پور عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: عیوب انکساری شایع‌ترین علت مراجعه افراد به چشم پزشک و اپتومتریست‌ها است.

وی افزود: عیوب انکساری به سه نوع کلی نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم تقسیم می‌شود نزدیک بینی که شایع‌ترین نوع عیوب انکساری است به این معنی است که فرد اجسام دور را بدون اصلاح (شامل عینک و لنز‌های تماسی) تار میبیند و در مقابل دوربینی، کاهش قدرت چشم در دیدن اجسام نزدیک است. آستیگماتیسم همزمان می‌تواندهمراه با دو عیب انکساری دیگر وجود داشته باشد و اغلب به دلیل تفاوت قدرت انکساری چشم در محور‌های مختلف بوجود می‌آید و منجر به علائمی مثل تاری دید، نامنظم دیدن خطوط یا خستگی چشم می‌شود.

حسن پور ادامه داد: از نظر آماری شیوع عیوب انکساری وابستگی زیادی به جمعیت و سن افراد دارد، ولی براساس مطالعات انجام شده در ایران تخمین زده میشود که در بزرگسالان از هر ۴ نفر ۱ نفر مبتلا به نزدیک بینی و از هر ۵ نفر یک نفر مبتلا به دوربینی است. این نکته را هم باید ذکر کرد که افزایش مطالعه افراد و کار نزدیک، ممکن است باعث بیشتر شدن آمار نزدیک بینی در طی سال‌های آینده شود.

وی افزود: در عیوب انکساری به جز تاری دید ممکن است علائم خستگی چشم و سردرد همزمان رخ دهد. همچنین عدم اصلاح عیوب انکساری در کودکان می‌تواند منجر به تنبلی چشم و صدمات جبران ناپذیر بینایی شود؛ و همه این موارد اهمیت مراجعه به موقع و مکرر به چشم پزشک را برای کنترل و اصلاح عیوب انکساری نشان می‌دهد.

حسن پور ادامه داد: روش‌های جراحی برای اصلاح عیوب انکساری رو به پیشرفت است و اگر در گذشته عنوان می‌شد که برای اصلاح شماره‌های بالا روشی به جز عینک وجود ندارد، امروزه استفاده از لنز‌های داخل چشمی یکی از روش‌های اصلاحی شماره‌های بالا است که با مراجعه به چشم پزشک، می‌توانیم با این روش‌ها بیشتر آشنا شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیماری چشم وزارت بهداشت چشم پزشک بهداشت عیوب انکساری نزدیک بینی علوم پزشکی چشم پزشکی هیات علمی نوآوری ها داخل چشمی چشم پزشک داخل چشم روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی