Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:46:26 GMT

طلای سیاه در اوج ۳۲ماهه

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۳۴۱

طلای سیاه در اوج ۳۲ماهه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، از یک سو با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و موضع گیری‌های طرفین، به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان شانسی برای دستیابی به توافق بر سر مساله هسته‌ای تا پیش از انتخابات روز جمعه متصور بود. جیوانی استاونو، تحلیلگر کالایی گروه یو بی اس می‌گوید در ابتدا انتظار می‌رفت توافق هسته‌ای تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری حاصل شود، اما حالا به نظر می‌رسد که دیگر چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطمینان نسبی بازار به عدم بازگشت سریع ایران به بازار نفت، نگاه‌ها به افزایش قیمت را بار دیگر تقویت کرد و معامله‌گران در کوتاه‌مدت از عدم افزایش چشمگیر عرضه از سوی ایران اطمینان دارند.

از سوی دیگر هم با افزایش موارد واکسیناسیون در ایالات متحده و آمریکا، داده‌های ترافیکی بهبود تقاضا برای سوخت وسایل نقلیه را نشان می‌دهند و همچنین برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کووید-۱۹ تعداد مسافران هوایی آمریکا از مرز ۲ میلیون نفر گذشت که سیگنالی قوی برای بازیابی تقاضا است. همچنین سران کشورهای گروه-۷ تصمیم گرفته‌اند تا یک میلیارد دز واکسن کرونا به کشورهای فقیر کمک کنند که این امر نیز می‌تواند به تسریع روند واکسیناسیون در بسیاری از نقاط جهان کمک و چشم‌انداز بهبود با ثبات تقاضا را تقویت کند.

در چنین شرایطی بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان و بازیگران بازار انتظار دارند تا قیمت نفت روند رو به رشد خود را ادامه دهد. بهای نفت خام آمریکا تحت تاثیر شرایط حاکم بر بازار به اوج ۳۲ ماهه خود رسیده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش در ساعت ۱۵ روز دوشنبه به وقت تهران، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با افزایشی ۵۶ سنتی به بهای ۷۱ دلار و ۴۷ سنت معامله شد که نمایانگر رشد ۷۹/ ۰ درصدی این شاخص نفتی بود. گفتنی است که بهای این شاخص نفتی آمریکا در مقطعی از معاملات تا ۶۳/ ۷۱ دلار هم رشد کرد که بالاترین میزان آن از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون بود.

نفت برنت نیز با قیمت ۷۳ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه معامله شد که نشانگر رشد ۶۶ سنتی بهای این شاخص بین‌المللی بود. گفتنی است که در معاملات روز گذشته بهای نفت خام برنت تا ۵۴/ ۷۳ دلار بر بشکه هم رشد کرد که اوج قیمتی این شاخص نفتی از آوریل ۲۰۱۹ به بعد محسوب می‌شد.

پربیننده ترین دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا تصمیم نهایی در مورد افزایش قیمت بنزین گرفت کدام وسیله خانه بیشترین مصرف برق را دارد؟ افزایش قیمت بنزین تصمیم سران سه قوه بود / ترجیح کشور تاکنون عدم ورود به پرونده کرسنت است تیر خلاص به فعالیت نیروگاه های کشور؟ ناگفته‌ هایی از دلایل آتش‌ سوزی در پالایشگاه تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلای سیاه انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟