Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:37:00 GMT

بازی‌های رومیزی نیازمند بازارسازی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۳۹۶

بازی‌های رومیزی نیازمند بازارسازی است

عباسی بازی‌های رومیزی را راهکاری برای احیای فرهنگ خواند و پرورش طراحان و تولیدکنندگانی متعهد به ترویج اندیشه ایرانی و بازارسازی در این حوزه را ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دبیرخانه رویداد بازی‌دانان، مهدی عباسی دبیر رویداد بازی‌دانان، بازی را ابزاری جدی در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور دانست و گفت:« ما بازی را ابزاری جدی در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور، به ویژه مقابله با بسیاری از اقدامات مبتنی بر تهاجم فرهنگی می‌دانیم و معتقدیم برای این امر باید به سمت پرورش استعدادهای داخلی با رویکرد طراحی و تولید بازی‌های مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی خود حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در همین راستا گفت:«اکوسیستم  بازی‌های رومیزی در عصر حاضر در کشور ما بسیار نوپاست. این فعالیت میان‌‌رشته‌ای هنوز به طور کامل معرفی نشده و تبدیل به یک صنعت با تعاریف خاص خودش نشده است. بنابراین ما در هر چهار ضلع این صنعت  یعنی «طراحی مکانیزم»، «طراحی محصول»، «مدیریت تولید» و «مدیریت فروش» ضعیف هستیم و بایستی کار اساسی  انجام دهیم.»

وی با اشاره به رویداد «بازی‌دانان» که به زودی با حمایت  معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان این حوزه  برگزار می‌شود، گفت:« این رویداد در سه مرحله و با تکیه بر آموزش علاقمندان به حوزه طراحی بازی‌های رومیزی برگزار می‌شود.

در انتهای این مرحله محصولاتی که حائز شرایط لازم برای تجاری‌سازی قرار بگیرند با همکاری تولیدکنندگان مطرح این حوزه به تولید خواهند رسید.»

مهدی عباسی بازارسازی را یکی از نکات مهم در این راه دانست:« بازی رومیزی به عنوان یک کالای فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، سینما و... هنوز به شکل کامل جای خود را در میان خانواده‌های ایرانی باز نکرده است. تا زمانی که تقاضایی نباشد بازی‌ای تولید نخواهد شد. این اندک تولیدات نیز بسیاری(بالای 95 درصد) تقلید کاملی از بازی‌های خارجی است. شاید قدم اول در این راه ساخت بازاری به بزرگی کل ایران باشد. در ترویج بازی نهادهای دولتی و عمومی‌در کنار شرکت‌های خصوصی می‌توانند موثر باشند و کمک کنند این کالای فرهنگی در دل خانواده‌ها جای خود را باز کنند اما بحث تولید بازی به عنوان یک فعالیت اقتصادی به دستان شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر است و بخش دولتی نباید خود رقیب شرکت‌های خصوصی شود.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی درباره گسترش بازی‌های رومیزی و افزایش مخاطبان آن گفت:«این موضوع مهم است که ما چه فرهنگی را تقویت می‌کنیم. در این بازار سراسر تقلیدی از بازی‌های غربی این رویداد بر روی همین موضوع تمرکز کرده که خوراک فرهنگی غنی تولید کند و بیشتر از آن طراحان و تولیدکنندگانی پرورش دهد که با دغدغه و تعهد بر مبنای نیاز داخلی بازی طراحی و تولید کنند و مروج اندیشه ایرانی باشند.ترویج بازی به شرط وجود خوراک مطلوب و مقوی می‌تواند بسیاری از کژی‌ها را اصلاح کند و حتی فرهنگ‌ساز باشد. ما در مدرسه بازی‌پردازی نگاه ویژه‌ای به دو موضوع فوق‌الذکر داریم: از یک سمت شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان و دانشجویان در زمینه طراحی و تولید بازی توجه می‌کنیم و از طرف دیگر در پی کمک به بزرگ‌ترشدنِ بازار بازی در ایران هستیم.»

او افزود:«ما بازی را ابزاری جدی در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور، به ویژه مقابله با بسیاری از اقدامات مبتنی بر تهاجم فرهنگی می‌دانیم و معتقدیم برای این امر باید به سمت پرورش استعدادهای داخلی با رویکرد طراحی و تولید بازی‌های مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی خود حرکت کنیم.»

گفتنی است این رویداد برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود و حامیان آن «معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی»، وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب بازی»، «انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران» و «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» هستند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی عباسی بازی های رومیزی طراحی و تولید تولید بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان