Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@22:05:03 GMT

اصولگرایان به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۵۲۳

اصولگرایان به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز آن چه در معرض توجه قرار گرفته، رقابت اصولگرایان برای بعد از انتخابات است. آنها از امروز با وجود چالش‌های فراوانی که در پیش دارند، به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد سیاست‌های انتخاباتی اصولگرایان اظهار کرد: اصولگرایان با اطمینان از نتیجه انتخابات وارد عرصه شدند؛ به گونه‌ای که تصور می‌کردند چهره‌های شاخص اصلاح طلب در جریان انتخابات حضور ندارند و شخصیت‌های تکنوکرات نیز به معنای خاص، دیگر در عرصه سیاسی ایران وجود ندارد و اصولگرایان به راحتی می‌توانند از سد سایر جریانات با مشارکتی حداقلی از سوی مردم، عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصولگرایان تصور می‌کردند عرصه انتخابات ۱۴۰۰ مانند اسفند ۹۸ مجلس خواهد شد و به راحتی می‌توانند قدرت را ازان خود کنند. به همین علت کاندیداهایی نیز که انتخاب شدند چنین پیروزی راحتی را برای خود متصور بودند، اما هر چه جلوتر رفتیم، شرایط تغییر کرد تا جایی که حتی کاندیداهایی همچون عبدالناصر همتی و مهرعلیزاده نیز برای اصولگرایان دردسرساز شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با تمام این اوصاف به این علت که مناظرات همچون سال‌های گذشته نتوانست فضای خاصی را ایجاد کند تا مشارکت‌ها افزایش پیدا کند، با این وجود آقای همتی چهره و کلام متفاوتی از خود نشان داد که چالش‌هایی را برای اصولگرایان به وجود آورد. در مجموع مشارکتی مانند سال‌های ۹۲ و ۹۶ رخ نخواهد داد که اصولگرایان را در اقلیت قرار دهد و نتیجه متفاوتی رقم بخورد.

خوشچهره یادآور شد: چیزی که امروز مورد توجه قرار گرفته، رقابت اصولگرایان برای بعد از انتخابات است. آنها از امروز با وجود چالش‌های فراوانی که در پیش دارند، به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند. این اتفاق در مجلس نیز رقم خورد و هنوز طیف‌های رقیب اصولگرا با یکدیگر کنار نیامده و برای تصاحب سمت‌های مختلف با یکدیگر اختلاف دارند. آنها امروز به دلیل اینکه فضا را آرام کنند و در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شوند، بر اختلافات خود سرپوش گذاشته‌اند و قطعاً پس از انتخابات، اختلافات علنی می‌شود.

وی اضافه کرد: اصولگرایان نمی‌خواهند به راحتی از جریان انتخابات کنار بروند تا بتوانند سمت‌های بیشتری از دولت آینده را به طیف خود اختصاص دهند. اگر بعد از انتخابات دولت محافظه کاری بر سر کار بیاید، رقابت‌های درون جریانی اصولگرایان به شکل بی سابقه‌ای به اوج می‌رسد و داستان‌هایی را برای آنها به وجود خواهد آورد. چالش‌هایی که امروز غالباً نهفته است، اما مشخصاً پس از انتخابات سر باز خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مذاکرات در میان اصولگرایان به صورت مخفیانه آغاز شده و حتی ممکن است برخی از کاندیداها انصراف ندهند تا به میزان رأیی که دریافت می‌کنند سهم خواهی کنند. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اصولگرایان حتی در درون حزب خود نیز نمی‌خواهند شکست بخورند و حتی شاید این مساله به اندازه نتیجه خود انتخابات نیز برای آنها دارای اهمیت شده و چیزی که امروز تحت عنوان «تا آخرین لحظه در انتخابات حضور داریم» با همین هدف گفته می‌شود.

کد خبر 500619

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصول گرا اصلاح طلبان انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سهم خواهی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در آئین پایانی صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا در مشهد اظهار کرد: در تزریق سیاست و فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است، اگر مواظبت نکنیم و این فرهنگ نفوذ کند، نمی‌توانیم از منابع کشور بهره ببریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با نفوذ فرهنگ استکباری نمی‌توانیم تصمیم گیران و تصمیم‌سازانی برای آینده تربیت کنیم که بتواند با جنگ نرم و سیاست استکبار مبارزه کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است.

سیاری گفت: اکنون در مرحله استعمار فرانو قرار داریم که تأثیرگذاری بر افکار از طریق شبکه‌های ارتباطی و تسلط بر مغز نسل آینده‌ساز صورت می‌گیرد، جهاد تبیین در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمن در استعمار کهن لشکرکشی داشت و استعمار نو با حاکمان دست نشانده به اهداف خود می‌رسید. در استعمار فرانو، دشمن می‌خواهد عقاید، باور، ارزش‌ها، تفکر و رفتار نسل جوان و نوجوان عوض شود، در نتیجه نسل ما بر مبنای خواست آنها حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین داشته هر سازمان سرمایه انسانی است، افزود: در میدان رقابت، امروز سرمایه انسانی است که می‌تواند سازمان را رشد و تعالی بدهد.

سیاری گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و خواب حرفه‌ای بر ما غلبه کند باید در امور مختلف به دنبال نوآوری و افزایش علم و روش نو باشیم.

کد خبر 6095171

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • امروز همه دنبال هاشمی‌نسب می‌گشتند!
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم