Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسمی، رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و عضو هیات مدیره مرکز کنترل سرطان ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کودکان سرطانی در شرایط کرونا اظهار کرد: مبنای کار ما بر این اساس است که از کودکان سرطانی تحت درمان مراقبت کنیم تا در برابر هر نوع ویروس محافظت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید مراقبت‌ها و هشدار‌های لازم را به خانواده‌های این کودکان بدهیم، تا بتوانیم جلوی مبتلا شدن این کودکان به کرونا را بگیریم.

او افزود: در حال حاضر هنوز واکسنی که بتواند از کودکان در برابر کرونا محافظت کند، مورد تایید قرار نگرفته است به همین دلیل تنها باید در شرایط فعلی از کودکانی که به سرطان خون مبتلا هستند، محافظت کنیم.

ابوالقاسمی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل حادی برای این کودکان به وجود نیامده است. آن چیزی که فعلا ما پیگیر آن هستیم بحث دارو‌های خاص این بیماران است که باید برای آنها فراهم شود تا بتوانند روند درمانی مناسبی را داشته باشند.

رئیس سرطان خون کودکان تصریح کرد: تحریم‌ها، تهیه دارو برای بیماران خاص را مشکل کرده است به همین دلیل ما مجبور هستیم دارو‌های مورد نیاز این بیماران را از هند وارد کنیم.

ابوالقاسمی تاکید کرد: دارو‌هایی که از کشور‌های مختلف با برند‌های متفاوت وارد می‌شوند به لحاظ اثربخشی هم متفاوت هستند و این از مواردی است که موجب نگرانی‌ ما شده است.

او گفت: تلاش ما براین است که طول عمر این بیماران را به حد استاندارد بین المللی برسانیم.  بیماران مبتلا به سرطان در حوزه تامین دارو با مشکلات و مصائب زیادی مواجه شده‌اند؛ امیدواریم امسال بتوانیم این موانع را از سر راه این بیماران برداریم.

بیشتر بخوانید

فواید بی نظیر اهدای خون برای سلامتی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان خون دارو و درمان تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان

به گزارشی خبرگزاری مهر و به نقل از باشگاه آلومینیوم، جمعی از اعضای هیات مدیره، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم صبح امروز دوشنبه در «موسسه خیریه حامی‌یار» در شهر اراک حضور یافتند و لحظات شادی را برای کودکان مبتلا به سرطان رقم زدند.

کودکان «موسسه خیریه حامی‌یار» که هواداران تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم هستند و شناخت خوبی از سرمربی و بازیکنان تیم دارند، پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس در جام حذفی را تبریک گفتند و برای شاگردان سید مجتبی حسینی در راه رسیدن به قهرمانی در این رقابت‌های حذفی آرزوی موفقیت داشتند.

بازیکنان آلومینیوم اراک ضمن اهدای لباس تیم به کودکان این موسسه، به آنها قول دادند که همواره در کنارشان خواهند بود و مجددا با آنها دیدار می‌کنند.

همچنین محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم به کودکان «موسسه حامی‌یار» اعلام کرد در آینده این کودکان در محل تمرین تیم حضور پیدا خواهند کرد و در کنار بازیکنان، به انجام بازی بپردازند.

کد خبر 6092290

دیگر خبرها

  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان