Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و پنجمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چهل و پنجمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه بیست و پنجم خرداد ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت بیان کرد: میلاد امام رئوف خود امام رضا را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دهه کرامت یادآور علایق برخواسته از مهر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی است.

اسماعیلی با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس، خبرگان و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم، انتخابات یعنی انجام تکلیف، احقاق حق و ستاندن حق خویش عدم حضور در انتخابات خواست دشمن و زیان و خسارت محض است، اما مردم انقلابی ایران در حساس‌ترین زمان‌ها نشان دادند که در نا امید کردن دشمن حماسه سازند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ایرانیان در نا امید ساختن دشمنان نظام ید طولانی دارند و انشالله در جمعه این هفته مردم ما با حضور حماسی خویش حماسه می‌آفرینند و دشمنان را نا امید می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آن‌هایی که نفوذ کلام دارند مردم را دعوت کنند ودعوت به حضور وظیفه همگانی است و بنده هم به نوبه خود و به عنوان یک شهروند و به عنوان فردی که ممکن است برخی به کلام بنده اعتماد داشته باشند مصرانه از تمامی شهروندان دعوت میکنم که حتما در انتخابات جمعه ۲۸ خرداد ماه حضور داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به هفته قوه قضائیه بیان کرد: یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی معمار دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران و نظام حکمرانی اسلامی و یاد یاران شاید ایشان و همه شهیدان قوه قضائیه و انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی میداریم.

وی ادامه داد: این هفته را به همه خانواده قوه قضائیه تبریک می‌گویم و از زحمات تمامی آن‌ها قدردانی میکنم همکارانی که در دوره تحول با مجاهدت خویش تحولی اساسی را به نفع مردم رقم زدند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به عملکرد شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: به همکاران خود در این واحد خسته نباشید می‌گویم آن‌ها در سال ۱۳۹۹ حدود ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۸۳ پرونده رسیدگی کردند و این نصاب با رشد ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: مهم‌تر از تعداد رسیدگی‌ها این است که در سال گذشته با وساطت همکارانمان قریب به ۱ میلیون پرونده منتهی به صلح و سازش شده است و از مجموعه این پرونده‌ها حدود ۳۱ و نیم درصد به سازش ختم شده و نسبت به سال گذشته صلح و سازش ۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف تلاش کردند، دغدغه پرسنل را برطرف کنند و قدم‌هایی در جهت نظام بهبود پرداخت پاداش انجام شد و شاهد بودیم پاداش شورا‌های حل اختلاف رشد ۲ و نیم برابری داشت یعنی از متوسط ۶۰۰ هزار تومان در هر ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه ارتقا یافت. این هزینه پاداش شاید فقط هزینه پرداخت ایاب و ذهاب آن‌ها بوده است و این رقم در مقابل تلاش آن‌ها بسیار اندک است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پوشش تامین اجتماعی کارکنان شورای حل اختلاف گفت: برای ۱۳ هزار نفر آن‌ها پوشش تامین اجتماعی برقرار شد و ۷ هزار نفر از پرسنل تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و تدوین قانون جدید شورای حل اختلاف از جمله اقدامات مناسبی بود که انجام دادیم و این قانون به دولت ارسال شد و به مجلس رفت وبه تصویب رسید و شورای نگهبان به برخی موارد ایراد گرفت و مجلس و قوه قضائیه این ایرادات را مرتفع کرد و امیدواریم تایید شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این قانون شورا‌های حل اختلاف باید به صلح و سازش بپردازند و تعیین تکلیف پرسنل شورا‌های حل اختلاف در این قانون پیش بینی شده و درآمد‌های آن‌ها از محل خود شورا‌های حل اختلاف است و با تصویب قانون پرسنل شورا‌های حل اختلاف وضعیت شفافی خواهند داشت.

وی با اشاره به حوزه معاونت اجتماعی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های این معاونت مردم محور بودن او است پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه مردم و دستگاه‌ها است و این معاونت سعی کرده با همکاری مردم قدم‌های موثری بردارد.


در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست قوه قضائیه دستگاه قضا هفته قوه قضائیه قوه شورا های حل اختلاف سخنگوی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از رسیدگی به سه هزار و ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان در سال گذشته خبر داد و گفت:  ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال گذشته ، بیش از سه هزار و ۳۳۷ دادخواست را بررسی کردند.
خلیل احمد سلامی افزود:میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان حدود ۲۷ روز است.

وی ، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، در سال گذشته ۳۵ درصد آن بصورت سازشی حل و فصل شده است.
سلامی گفت: ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار استان به کار بازگشتند.
وی افزود: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود که توأمان با پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود.

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان