Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه با مدیریت جهاد و نگاه به درون، دشمن ابزاری برای تحریم نخواهد داشت، گفت: انتخاب با مردم است و این مردم هستند که می توانند با اراده خود سرنوشت خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۵ خرداد) در جمع مردم شهرستان ایوان،  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر شب عاشورای ۱۳۵۹، شهدای حماسه‌آفرین تنگه کوشک در سال ۱۳۶۷ و شهدای مظلوم بمباران ۱۳۶۴ در شهرستان ایوان و همه شهدا که برای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی و عزت و استقلال مردم خوب‌مان جانشان را فدا کردند، اظهار کرد: تلاش مردم شهرستان ایوان از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: همراهی با انقلاب در همه فرازونشیب‌ها و لبیک گویی به مقام‌معظم رهبری از جمله ویژگی های مردم شهرستان ایوان است و آخرین نمونه‌ی آن مشارکت خیرین در کمک مؤمنانه و جمع آور کمک چندمیلیاردی برای نیازمندان جامعه بوده که خدا را شکر این سابقه درخشان شهرستان ایوان و  این همراهی مردم ایوان با نظام بوده و خواهد بود.

 

وی با اشاره به بیان مشکلات مردم این شهرستان که توسط فرماندار، امام جمعه و جمعی از مردم در این دیدار ابراز شد، گفت: عامل اصلی این مشکلات تحریم آمریکا نیست هرچند بی‌تاثیر نبوده و بخش عمده  این مشکلات با توان موجود قابل‌حل است، ضعف مدیریت در انجام نشدن خیلی از کارها مشهود است، به تعبیر بعضی از بزرگان که مطرح کرده اند عدم فعل برخی از مدیران از نظر حقوقی هم قابل پیگیری است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ظرفیت و استعداد طبیعی شهرستان ایوان، منطقه‌ای خوش آب و هوا، دارای آب کافی و هوای مناسب، استعدادهای درخشان  و توان‌مندی‌های بالقوه از جمله مزیت های این شهرستان است، یک مدیریت جهادی اگر چنانچه در راس کار قرار بگیرد شکوفا شدن اقتصاد، رونق تولید و  تولید ثروت جزء نکات دست‌یافتنی است.

 

وی افزود: امیدواریم که با انتخاب درست مردم، در این مقطع سرنوشت‌ساز به کسی رای بدهند که بتواند در راستای تحقق خواسته‌های مردم قدم بردارد، این مشکلات قابل‌حل است، برخی از توانمندی‌هایی که در استان و کشور ما وجود دارد مورد غفلت قرارگرفته است، اگر چنانچه مورد توجه قرار بگیرد و به آن پرداخته شود خیلی از مشکلات به‌راحتی قابل‌حل است.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: یازده نفر بدهکار بانکی ۹۰ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال گرفتند و پس نداده اند، اگر این میزان پوب وارد چرخه اقتصاد و اشتغال مردم شود، بسیاری از مردم می توانند خودکفا باشید، رهبری مقام‌معظم رهبری و  حضرت امام  راحل  همواره بر بحث عدالت اجتماعی تأکید داشتند  که اگر بناست توسعه‌ای در کشور انجام بگیرد پیشرفتی باشد براساس عدالت اجتماعی باشد، این‌جور نباشد که در یک جایی امکانات دولت سرازیر شود، اشتغال‌زایی، تولید ثروت باید و خدمات مورد نیاز ارائه بشود و جایی دیگر به فراموشی سپرده شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  این فریادی بود که بارها و بارها مقام‌معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، اما برخی در کشور  عقیده داشتند که توسعه انجام بگیرد حالا تعدادی از  فقرا و مستضعفین لابه‌لای چرخ توسعه له شدند عیب ندارد، ولی رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، عدالت اجتماعی باید باشد، هم اکنون هم توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که  در کشورمان مخصوصاً در استان ایلام وجود دارد، نیروهای جوان و کارآمد و توانمند می تواند با مدیریت صحیح زمینه های پیشرفت را در کشور فراهم کنند.

 

وی اظهار کرد: برخی ها نگاهشان به حل شدن مشکلات کشور،  نگاه به بیرون و به دست دشمنان است، این  نگاهی است که جواب نداد، به‌جای اتکای به خدا و اعتماد به جوانان توانمند خلاق و دلسوزی که داریم، به بیرون از کشور نگاه دارند، جوانان ما در انقلاب اسلامی در دفاع مقدس نشان دادند که می‌توانند در میدان وارد شود و مشکلات را برطرف کنند، جای تاسف این است که باز هم پس‌از کلاه برجام، به دنبال این هستند که از طریق مذاکره، امتیازی به دست بیاریم.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بالاترین اهرم دشمن در حال حاضر تخریب است، یادآور شد: جمهوری اسلامی به‌جایی رسیده است که با دست توانمند جوانان ایرانی در صنعت تولید بنزین با بهترین کیفیت به خودکفایی می‌رسد، موقعی که ما خواستیم به ونزوئلا یعنی حیات‌خلوت آمریکا صادر کنیم، تهدید کردند که می‌زنیم، ناوچه‌های آمریکایی دور نفت‌کش‌های ما چرخیدند اما با اراده نظام اسلامی بنزین ما به ونزولا رسید.

 

وی گفت: اگر یک رئیس‌جمهور جهادی ولایی روی کار بیاد تحریم‌های ما بی‌اثر خواهد شد، مردم به خودکفائی می‌رسند و  دشمنان هیچ ابزاری برای مهار جمهوری اسلامی نخواهند داشت، امروز همه تلاش دشمن این است که مردم پای صندوق آراء نیایند، همین الان در استان ایلام به خیلی از کشورها صادرات به اروپا داریم، در  همین ایام کرونا، ماسک به اروپا صادر کردیم، چه لزومی دارد ما نگاه کنیم ببینیم آمریکایی‌ها چه می گیوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز وضعیت ابرقدرتی آمریکا  به هم ریخته است و انقلاب اسلامی آنرا به چالش کشیده است، غیورمردان و رزمندگان شجاع ما و شهدای ما هیمنه ابرقدرتی او را در هم شکستند، دشمن تلاش می‌کند مردم پای صدوق رای نیایند چرا که دیگر قدرت جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد، شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه، جایی برای آمریکا در منطقه نمی‌ گذارد.

 

وی بیان کرد:  آنانی که شعار نیل تا فرات سر می‌دادند و دنبال تغییر نقشه منطقه بودند و می‌خواستند که با جمهوری اسلامی هم‌مرز شوند، هم اکنون در درون خانه‌هایشان امنیتشان از دست داده اند، آنانی که می‌خواستند طی چند روز انقلاب اسلامی و طرف‌داران انقلاب اسلامی  را در یمن را خفه کنند و مدیریت آن‌جا را به دست بگیرند، الان  التماس می‌کنند جمهوری اسلامی  آنان را از این باتلاقی که به دست خود  ایجاد کرده‌اند، نجات دهد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز ابرقدرتی آمریکا همانند کوه برفی در حال ذوب شدن است، فشار دشمن، تحریم‌های دشمن برای این بود که مردم پای صندوق آراء نیایند، از نظام فاصله بگیرند، ما گله‌مندی وضعیت موجود هستیم اما پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده ایم،  کسانی که یک وضعیت مطلوب را ترسیم کردند و قول دادن حداقل از مردم عذرخواهی کنند و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  گفت: شعار مردم ایارن اسلامی این است که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، به طور قطع، صبر، استقامت و پایمردی مردم نتیجه خواهد داد، وضعیت سال شصت و چهار را تصور کنید که ما قدرت پدافندی هم نداشتیم و  هواپیمای دشمن  شهرهایمان را موشک‌باران می‌کردند، توان موشکی نداشتیم اما وضعیت امروز ما بحمدالله به یه جایی رسیده که موشک نقطه زن بالستیک ما در هر جای دنیا که اراده شود فرود خواهد آمد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر مشارکت حداکثری در انتخاب فرد اصلح هم دقت کنند، یادآور شد: انتخاب با مردم است و این مردم هستند که می توانند با اراده خود سرنوشت خود را تغییر دهند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به بیان مشکلات شهرستان ایوان از سوی مردم، خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل مردم در شورای اداری که با حضور مسئولان برگزار می شود، پیگیری خواهد شد، برخی از مشکلات در شهرستان قابل‌حل است، برخی از مشکلات هم در مرکز استان باید پیگیری گردد و  طبیعتاً برخی از مشکلات هم در مرکز کشور دنبال خواهد شد، بنده از آبروی خود برای دفاع از شما عزیزان استفاده می‌کنم، زبان گویای شما هستم و مشکلات را پیگیری می‌کنیم و   برای تحقق خواسته‌های به‌حق شما مردم خوب ، تلاش خواهیم کرد.

 

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بدو ورود به شهرستان ایوان با استقبال فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان، با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشارکت ایلام انتخابات حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی شهرستان ایوان قابل حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند