Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت با تصویب یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اجرای توافقنامه منعقده با آستان قدس رضوی در خصوص املاک موقوفه، مخالفت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اجرای توافقنامه منعقده با آستان قدس رضوی در خصوص املاک موقوفه واقع در طرح‌های مصوب شهری به پلاک‌های ثبتی ۷۴، ۷۱، ۶۸ اصلی بخش ۱۱ تهران» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا محمدنادر محمد زاده مدیرعامل سازمان املاک شهرداری در توضیح این لایحه گفت: ما در دو الی سه سال اخیر چندین حکم محکومیت از سوی آستان قدس داشتیم که با این نهاد وارد مذاکره شدیم و قرار بر این شد که آستان به مدت یکسال نسبت به شهرداری اقدام حقوقی نکند. آستان هم دیگر اقدام حقوقی جدیدی انجام نداد. اما حال باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم. به موازی این امر آستان پروژه‌های زیادی در سطح شهر دارد و در صورت به نتیجه رسیدن این توافق پروژه‌ها نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: اوایل دهه ۷۰ پلاک ثبتی حدود ۷۰۰ هکتار پس از روال حقوقی در سال ۷۷ به آستان قدس بازگردانده شد و در زمان آقای کرباسچی توافقی با آستان انجام شد و در دوره‌های بعدی پروژه‌های جدیدی به آستان اضافه شد. به طور کلی ما توافق کردیم که آستان در املاکی که قبل از تاریخ وقف بوده دخالتی نداشته باشد، اما درباره ۳۰ مورد پس از سند دار شدن آستان، ارزیابی مجموعه شهرداری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و براساس توافق با آستان این رقم به ۲،۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ما تا ۵۰ سال آینده اجاره پرداخت نخواهیم کرد.

محمد زاده عنوان کرد: یک مورد توافق داریم که بخش ۳۰ موردی املاک که حاصل دعوایی است که از زمان آقای کرباسچی ادامه داشته است و این املاک به صورت خرد توافق شده است، به آستان قدس اجازه شروع پروژه عمرانی در املاکش را می‌دهد و برای ما نیز بار مالی آنی ندارد. فوریت آن نیز به این جهت است که آستان طی یک سال اخیر به احترام این توافق هیچ اقدام حقوقی نکرده است، به شورای شهر ارائه شده است.

در ادامه محمود میرلوحی عضو شورای شهر در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: اگر شهرداری تهران رویکرد خود را اصلاح نکند و با طرف‌های خود را به صورت جدی روبرو نشود، امکان پذیر نیست. بسیاری از این زمین‌ها خیابان است و ارزشمندی آن به خاطر کار‌هایی است که در آن خیابان انجام شده است. شهرداری باید بگوید از این ۷۰۰ هکتار ۷۰ درصد را به خاطر خدماتی که در خیابان انجام داده‌ام، می‌گیرم و بنده با یک فوریت این طرح مخالفت می‌کنم.

وی افزود: ما در مناطق ۱۸ و ۱۹ نیز این مشکلات را داریم و نهاد‌ها تصور می‌کنند که باید مانند بخش خصوصی اموال خود را تبدیل به برج کنند این در حالی است که این املاک باید به فضا‌های عمومی ازجمله پارک، بیمارستان و ... تبدیل شود.

سپس احمد مسجد جامعی در مخالفت با یک فوریت لایحه شهرداری گفت: نمی‌دانم چرا با یک فوریت و در آخر دوره در حال بررسی این مورد هستیم. ما در وقف محدودیت‌هایی داریم و پیشنهاد بنده این است که طرح از یک فوریت خارج شود و اگر ما نرسیدم، دوره بعد درباره آن نظر دهد چراکه ابعاد این مسئله بزرگ است.

سپس عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: ما دو سال است که بر روی درخواست آستان قدس کار کارشناسی کردیم و حتی کار به جایی رسید که اعلام کردیم موضوع را با رهبری مکاتبه می‌کنیم تا آستان طبق طرح‌های شهری ۴۳ درصد ملک را به شهرداری بدهد. در گذشته با عدم توجه به قانون، شهرداری برای چیزی که در حال ارائه خدمات در آن است، به آستان قدس پول داده است.

در نهایت یک فوریت این لایحه با ۶ رأی موافق به تصویب نرسید و لایحه مذکور به صور عادی در شورای شهر بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر آستان قدس شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران یک فوریت آستان قدس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

ابراهیم کمالی گفت: امروز دوازدهمین جلسه از جلسات میز خدمت املاک و مستغلات در شهرداری منطقه ۹ بود که در آن بسیاری از مسائلی که مردم در این منطقه و سایر مناطق با آن روبرو بودند، بررسی و دستور لازم در خصوص حل این مسائل در همان موقع صادر شد.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه یک به‌عنوان آخرین میز خدمت دور نخست در هفته آینده خواهد بود، از برگزاری میز‌های خدمت در دور نخست ابراز خرسندی و بیان کرد: مسائلی که مردم با آن در این مناطق روبرو بوده، بررسی و دستور حل آن در لحظه صادرشده است.

کمالی از نخستین میز خدمت دور دوم در اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: در دور دوم این میز خدمت بنا داریم تا مسائل را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کرده و سعی می‌کنیم به مسائلی که چندین سال در اقصی نقاط شهر شیراز دچار مشکل بوده، بپردازیم.

عضو و ناظر اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز عنوان کرد: در این دور سعی خواهیم کرد از مدیران دستگاه‌های دیگر که به نحوی در ارتباط با این پرونده‌ها نیز هستند دعوت کرده تا در لحظه نسبت به حل مشکلات اقدام شود. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز با برگزاری میز خدمت املاک و مستغلات شاهد اتفاق خوبی در شهرداری منطقه ۹ هستیم و مسائل مردم محلات که در این حوزه موزد بررسی قرارگرفته و دستور لازم در این خصوص صادرشده است. 

سیده مریم حسینی از قول مساعد شهردار این منطقه در خصوص موارد مربوطه خبر داد و گفت: با حضور مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری شاهد خواهیم بود که بسیاری از مسائل حل شود. عضو و ناظر شورای اسلامی در شهرداری منطقه ۹ شیراز از اهتمام نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری در خصوص برگزاری میز خدمت این حوزه قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها