Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@21:13:13 GMT

عارف: رای می‌دهم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۶۴۳۲

عارف: رای می‌دهم

رئیس بنیاد ارانیان نوشت:صندوق رأی نهاد مردم سالاری و جمهوریت نظام، شاید مهمترین جایگاهی باشد که در آن رأی و نظر عموم مردم می تواند به حساب بیاید.

به گزارش مشرق؛ محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در نامه ای به مردم ایران درباره انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: برای آینده ایران رأی می دهم و حضور آگاهانه جوانان، زنان و همه ایرانیان را در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد موجب پایداری و تداوم امنیت، یکپارچگی و پیشرفت ایران می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است:

 جمهوری اسلامی ایران نظامی که حاصل قیام مردم این سرزمین است و برای رشد و توسعه آن چه جان های عزیزی که نثار گردیده و چه سال های طولانی که از عمر یکایک ایرانیان صرف آن شده است، باید در بر گیرنده همه ایرانیان باشد. فرصت طلبان که همواره در همه نظام ها از میان منازعات سیاسی و گل آلود شدن اوضاع کشور سربرمی آورند و منافع فاسد و رانت های میلیاردی را شکار می کنند، در چنین شرایطی باز هم پیروز میدان خواهند بود.

همانگونه که در ۲ نامه قبلی خطاب به مردم عزیز کشورمان تاکید کردم همراهی با  ملت عزیز ایران و شنیدن مطالبات به حق آنان که همانا انتقاد به وضعیت حاکم است و نیز  اعتراض به ظلمی که در حق تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شده  است برای من اصلی اساسی در  سیاست ورزی مصلحانه ای است که به آن اعتقاد دارم و متاسفم که در دهه پنجم انقلاب بواسطه تنگ نظری بخشهایی از حاکمیت امکان حضور همه سلایق در انتخابات وجود ندارد و با اظهار نظر یکی از مقامات سابق امنیتی مشخص شد که چه جفاهایی در حق تعدادی از شخصیت‌های برجسته نظام شده است که جبران آن برای دست اندرکاران امر انتخابات بسیار دیر شده است.

اینجانب در طی دوران انقلاب و پس از آن برای اصلاح امور کشور همواره شیوه های علمی، سیستمی و اخلاق مدارانه را مورد استفاده قرار داده ام. اعتقاد دارم که مردم باید حاکم بر سرنوشت خود باشند و مخالف رفتارهای قیم مأبانه هستم که هستی و شخصیت ملت را به بازی می گیرد. معتقد هستم که اصلاحات را باید درون نظام و در چارچوب های قانونی شکل داد. صندوق رأی نهاد مردم سالاری و جمهوریت نظام، شاید مهمترین جایگاهی باشد که در آن رأی و نظر عموم مردم می تواند به حساب بیاید. اگر به اصلاحات در چارچوب قوانین حاکم بر کشور اعتقاد داریم باید از همه ظرفیت موجود هرچند محدود برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم. صندوق رای از نظر اینجانب فرصتی برای اقدام است. این فرصت و این جایگاه با بی تدبیری  از دست خواهد رفت و کشور را در سراشیبی اضمحلال قرار داده و آینده این سرزمین را با مخاطرات برگشت ناپذیر روبرو خواهد کرد. اصلاح امور با ایجاد بی ثباتی و نا امنی و گسست سرزمینی که حاصل فروپاشی اجتماعی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی ناشی از بی اعتنائی به صندوق رای است حاصل نخواهد شد. با درک و توجه به خشم و نارضایتی عمیق مردم و احترام به احساسات پاک و برانگیخته شده آنان از همه ایرانیان به خصوص از جوانان عزیز تقاضا دارم تا برای حفظ این سرزمین و امنیت و یکپارچگی و الویت قرار دادن منافع ملی  و جلوگیری از یکدست شدن حاکمیت، مشارکت در انتخابات را مورد توجه جدی قرار دهند.

مطمئن هستم که با حضور مردم در صحنه و استمرار آن و انرژی حاصل از سرمایه اجتماعی عظیم جامعه ایرانی می توانیم اصلاحات اساسی در روند امور ایجاد کنیم، کما اینکه در همین دوره شاهد هستیم که هر هفت نامزد ریاست جمهوری گفتمان اصلاح طلبانه را برگزیده اند چون واقعیت این است که این کفتمان مورد پسند مردم و جامعه ایرانی است. برای آینده ایران رأی می دهم و حضور آگاهانه جوانان، زنان و همه ایرانیان را در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد موجب پایداری و تداوم امنیت، یکپارچگی و پیشرفت ایران می دانم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین انتخابات 1400 محمدرضا عارف همه ایرانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالین اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند، اما آنها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آنها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم. 

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسئولان اماراتی از آن بازدید کردند. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسئولین دو کشور آن را خنثی کرده اند. 

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عارف غلامی به بازی حساس رسید
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • خاطره ایرج مهدیان از همکاری با ویگن و عارف در مولن‌روژ
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است