Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی گفت، کشورهای عضو ناتو اگر واقعا نمیخواهند که نامشان وارد فهرست کشورهای غیر دوست شود، باید تصمیم خودشان را درباره سیاستهایشان در قبال مسکو بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در جریان نشست روز دوشنبه ناتو در بروکسل از روسیه خواسته شد تا نام جمهوری چک و ایالات متحده را از فهرست کشورهای غیردوست حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر پیام آنها را درست فهمیده باشم، ناتو در واقع مایل است تا دوستی ایجاد کند، همینطور است؟ منطق آن ساده است. درخواست برای حذف از فهرست کشورهای غیردوست بدین معناست که آنها مایل هستند تا دوست در نظر گرفته شوند.

زاخارووا گفت: و آنها این کار را در شرایطی انجام میدهند که همچنان رفتار ما را "غیرمسوولانه و خطرناک" میدانند؟ زمان تصمیم گیری آنها فرا رسیده است؛ اینکه آنها از تفکراتشان درباره داستانهای جاسوسی که از آنها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم استفاده کردند دست بردارند، یا اینکه نباید از دیدن نام خودشان در فهرست کشورهای غیردوست شگفت زده شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه ناتو فهرست کشورهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو مسئول اصلی جنگ کنونی در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می‌کند.

استولتنبرگ گفت: چین می‌گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند