Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@22:45:14 GMT

مردم فریب تبلیغات دروغین و توخالی را نمی‌خورند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۷۴۷۱

مردم فریب تبلیغات دروغین و توخالی را نمی‌خورند

رییس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: با گذشت ۴۲ سال از دوران انقلاب، مردم به درجه‌ای از بصیرت، دانش و آگاهی رسیده‌اند که فریب وعده و وعیدهای دروغین و توخالی را نمی‌خورند.

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر مرتضوی روز سه شنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد، افزود: مردم درک بسیار وسیعی از اوضاع کشور دارند و همه مسایل را به درستی می فهمند، از افراد صداقت می خواهند و انتظار دارند نامزدها در حد توان و اختیارات خود به آنان قول بدهند و از ایجاد انتظارات واهی در جامعه بپرهیزند، چرا که برخی وعده هایی می‌دهند که قابلیت اجرایی ندارد و بیشتر باعث سلب اعتماد مردم و ایجاد نا امیدی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: مردم دیگر امروز مجذوب حجم عظیم شعارها، سخنرانی ها و قول های انتخاباتی نمی شوند، بلکه این اعمال می تواند نتیجه معکوس برای نامزدها داشته باشد چنانکه در دوره قبلی انتخابات ما شاهد بودیم که ۲ نفر از نامزدها که بیشترین هزینه تبلیغاتی را کرده و بیشترین وعده ها داده بودند رای نیاوردند و حتی برای مردم این پرسش پیش آمده بود که این ۲ تن این همه هزینه تبلیغاتی را از کجا آورده اند. مرتضوی افزود: اکنون می بینیم که مردم در مصاحبه ها بسیار آگاهانه صحبت می کنند، هوش سیاسی مردم در سطح بسیار بالایی قرار دارد،  در مشهد برای انتخابات شوراها بیش از ۱۵ فهرست بیرون آمده است و امیدواریم که با بداخلاقی های انتخاباتی مواجه نشویم، گرچه در این زمینه نگرانی چندانی وجود ندارد، زیرا علاوه بر این اینکه این اقدامات جرم محسوب می شود مردم هم آگاه هستند و همه چیز را به خوبی تشخیص می‌دهند. وی گفت: مردم کشور در سال های اخیر به دلیل پاره‌ای مشکلات و تحریم‌های ظالمانه استکبار، دغدغه های اقتصادی دارند و مشخص است به میزانی که این دغدغه ها کاهش پیدا کند میزان امیدواری اجتماعی و میزان مشارکت در مناسبت هایی نظیر انتخابات افزایش می‌یابد و خوشبختانه در چند ماه گذشته با اقدامات فشرده مدیریتی که در سطح استان انجام شده است، در زمینه تامین و عرضه نهاده‌های دامی و اقلام خوراکی نظیر گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن و غیره،  خراسان رضوی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و با تمهیدات به کار گرفته شده اکثر مغازه ها و مجتمع های تجاری استان و حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی باز است تا رونق اقتصادی استان حفظ شود. رییس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان دیدبان مردمی، برای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان ساماندهی شده‌اند، افزود: از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ روز و تبلیغات شوراهای اسلامی پنج روز گذشته است و نامزدها باید توجه داشته باشند که فعالیت های تبلیغی خود را براساس ضوابط قانونی انجام دهند و تاکنون در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی سه جلسه با ۱۹ مصوبه و در این کارگروه نیز ۷ جلسه با ۳۸ مصوبه برگزار شده که به همه مصوبات رسیدگی شده و کمیته فضای مجازی هم تشکیل شده است. مرتضوی گفت: در شهرستانها نیز ۶۹ جلسه با ۳۰۱ مصوبه و در ارتباط با فضای مجازی نیز ۱۱ جلسه با ۴۵ مصوبه تشکیل شده است، ۵۷ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فعال شده و یک شعبه نیز ویژه رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی تعیین شده  که تاکنون در مجموع ۷۳ گزارش تخلف از شهرستانهای مختلف استان واصل شده است که ۶۹ گزارش آن مورد پیگیری قرار گرفته و در چهار مورد نیز تشکیل پرونده شده‌ است. وی افزود: در زمینه اطلاع رسانی به نامزدها در مورد قوانین انتخاباتی که باید رعایت کنند نیز تاکنون چندین جلد کتاب چاپ شده که هر دوره در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا جای هیچ شبهه ای برای بروز تخلف احتمالی ناشی از عدم آشنایی با قوانین رخ ندهد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات تبلیغات دادگستری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم  در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ، ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها درنظر گرفته ،  استفاده کنند.

وی افزود: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه شعب اخذ رأی آمادگی لازم برای برگزاری این دور از انتخابات را دارند، گفت: ۲۷۸ شعب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود.

سلیمی با بیان اینکه رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی گیری تمام شود ادامه دارد افزود: درخواست ما از مردم شرکت و حضور پرشور است که یک نماینده با پشتوانه مردمی به مجلس راه یابد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان بیرجند،  اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

1- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار ، کد نامزد 11

2- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد 22


دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول