Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همزمان با دهه کرامت، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پویش بین‌المللی «به لطف امام» را برگزار می‌کند.

این پویش با هدف استفاده از بستر فضای مجازی برای عرض ارادت دلدادگان حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود و همه عاشقان از جای جای ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، امکان مشارکت در آن را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این پویش فرصت همراهی با خادمان رضوی برای تهیه بسته‌های معیشتی محرومان و نیازمندان فراهم شده است.

روایت کارهای خیر، به عشق امام

اولین بخش این پویش، شامل ارسال فایل صوتی یا فیلم با موضوع امام رضا (ع) است. برای شرکت در این بخش، مخاطبان باید کار خیری را که خودشان یا دیگران به عشق امام رئوف انجام داده‌اند روایت کنند. دقت داشته باشید که در ابتدای فیلم یا صوت، باید عبارت «به لطف امام گره گشایی کردم از ...» یا «به لطف امام گره‌گشایی شد از ...»، گفته شود. مخاطبان باید این صوت‌ها و فیلم‌ها را به آیدی @razaviadmin در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌ رسان‌ها ارسال کنند.

مشارکت در ویژه برنامه سراسری شب میلاد

بخش دوم پویش، شرکت در قرائت همگانی صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و زیارت امین الله در شب میلاد امام رئوف است. این قرائت همگانی ساعت ۲۰:۵۰ دوشنبه ۳۱ خرداد، همزمان با شب میلاد امام هشتم به طور همزمان در حرم مطهر رضوی و دیگر اعتاب مقدسه، مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حمایت از محرومان

در پویش بین‌المللی «به لطف امام»، فرصتی هم برای مشارکت در تهیه بسته‌های معیشتی محرومان پیش‌بینی شده است. همه مردم عزیز می‌توانند به نیت امام هشتم (ع)، با شماره‌گیری کد #۸* در تهیه ۸۸۸ هزار بسته معیشتی سهیم شوند. این بسته‌ها با همکاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بین خانواده‌های محروم در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

آغاز جشن‌های قرآنی «سلطان سریر ارتضا» در حرم مطهر رضوی

در سومین روز از ایام دهه کرامت رضوی جشن های قرآنی «سلطان سریر ارتضا» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در محل دارالقرآن الکریم حرم رضوی آغاز به کار کرد.

اجرای مسابقه فرهنگی، قرآنی و اهدای جوایز به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های جشن قرآنی «سلطان سریر ارتضا» در حرم مطهر رضوی است.

در افتتاح این جشن‌ها حجت‌الاسلام علی‌اکبر تولایی، کارشناس قرآنی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم به بیان فضایل حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: روش و منش تمام اهل بیت (ع) کرامت و بزرگواری بوده ولی از این میان به دو نفر به صورت ویژه این صفت اطلاق شده که یکی از آنها وجود مقدس امام حسن مجتبی (ع) و دیگر حضرت معصومه (س) است.

این کارشناس قرآنی افزود: یکی دیگر از القاب این بانوی بزرگوار «معصومه» است که این لقب را امام رضا (ع) به ایشان داده و فرموده اند:«هر کس خواهرم معصومه را در قم زیارت کند گویا من را زیارت کرده است».

در ادامه این جشن باشکوه شرکت‌کنندگان همنوا با ذاکران و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) زیر لب ذکر «رضا، رضا» را زمزمه کردند و از مدیحه‌سرایی و ذکر فضایل اهل بیت (ع) بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی مشارکت پویش به لطف امام امام رضا حرم امام رضا حرم مطهر رضوی لطف امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است. هر ساله این شهرستان مذهبی به دلیل بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی این شهر مقدس که انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده طرقبه است. در این منطقه خوش آب وهوا دشت گل‌های ارغوان وجود دارد که تا مسافت‌های طولانی چشم نوازی می‌کند.

در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با باران همراه شده است، زیبایی این دشت نیز در یک روز بارانی دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: حسین ابراهیمی گنجه ای - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)