Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در شهرها و روستاها شور و هیجانی برپاست و هر کس تلاش دارد توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را به رخ رقیب بکشد و البته همزمانی انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و در برخی نقاط خبرگان رهبری بر داغ شدن تب و تاب تبلیغات نامزدها اضافه کرده است.

شیوه تبلیغات این دوره از انتخابات به دلیل وضعیت کرونایی بسیار متفاوت و فضای مجازی به نماینده پرطرفدار نامزدها تبدیل شده و استفاده از این ظرفیت به دورترین نقاط و روستاها هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل گستردگی انتخابات شوراها و تنوع نامزدها تمامی خیابان ها، محله ها و کوچه ها در شهرها و روستاها درگیر انتخابات هستند و هر کس با توجه به امکانات منطقه خود در صدد معرفی و جلب نظر مردم است و در حوزه فضای مجازی نیز نامزدها و هواداران آن ها با بیان شعارهای مختلف سعی دارند خود را به عنوان یک شخص اصلح و آشنا به امور در معرض قضاوت آرای مردمی قرار دهند.

از دیگر شاخصه های انتخابات شورا آن است که نامزدها تلاش می کنند با ارتباط با خانواده و بزرگان فامیل و طایفه در روزهای پایانی تبلیغات، آرای بیشتری برای خود جمع کنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف کشور حکایت از آن دارد که شهرها و روستاها از سکوت و روزمرگی به فضایی پرشور همراه با تبلیغات رنگارنگ نامزدها تبدیل شده و در و دیوارها پر از کاغذنوشته هایی با شعارهای مختلف و تصاویر نامزدها است.

هر چه به روزهای پایانی تبلیغات نزدیک می شویم این فعالیت ها از حس و حال دیگری برخوردار است و این موضوع در رابطه با تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر خودنمایی می کند، انتخاباتی که در هفتم اسفند سال ۱۳۷۷ پابه عرصه گذاشت و از نهم اردیبهشت سال ۱۳۷۸ رسما فعالیت خود را آغاز کرد و اینک ششمین دوره را تجربه می کند.

در قانون اساسی برای شوراهای اسلامی وظایف و اختیاراتی تعریف شده بنابراین مردم در انتخاب اعضای شوراها باید دقت کنند که افرادی اصلح، کارشناس و دلسوز وارد این نهاد شوند تا بتوانند ضمن پیگیری حقوقشان، بهترین تصمیم ها را برای آبادانی و توسعه شهر و روستا اتخاذ کنند.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت تبلیغات نامزدها و طرفدارانشان در استان‌ها 

گیلان

تبلیغات شوراهای شهر و روستا در گیلان به خصوص در رشت از تب و تاب خاصی برخوردار است و با شور زیادی دنبال می شود و کاندیداهای زیادی که تایید صلاحیت شده اند، برای نشستن بر روی کرسی های شورای شهر، با یکدیگر رقابت می کنند.

در رشت حدود ۲۰۰ نامزد برای ورود به شورای شهر رشت رقابت می کنند که در این بین، تعدادی از اعضای شورای اسلامی ، هنرمندان ، ورزشکاران ، بازاریان و غیره حضور دارند که تبلیغات این تعداد از کاندیداها نیز، متفاوت است.

از سوی شهرداری ها، محل هایی برای تبلیغات و چسباندن پوستر کاندیداها در نظر گرفته شده که به طور حتم این مکان های درنظر گرفته شده برای تبلیغات این تعداد کاندید، بسیار کم و کوچک است و به همین دلیل در اکثر نقاط شهر رشت شاهد پوسترهای کاندیداهای شورای شهر هستیم.

همچنین چسباندن پوسترهای انتخاباتی بر روی دیوار و درب های منازل و مغازه ها ، چسباندن پوستر کاندیداها بر روی تراس های برق ، جعبه تقسیم های مخابرات، پل های عابر پیاده و سایر اماکن عمومی، از دیگر حاشیه های انتخاباتی است که این امر کار ماموران شهرداری را برای پاکیزگی شهر، سخت و دشوار می کند.

راه اندازی میتینگ های تبلیغاتی با دعوت از هنرمندان سرشناس گیلان، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به تعدادی از شرکت کنندگان در این نوع مجالس ، از دیگر روش‌های تبلیغاتی تعدادی از کاندیداهای شورای شهر در رشت و سایر شهرستان های گیلان است.

به هر حال تبلیغات شورای شهر و روستا در گیلان با هیجان زیادی دنبال می شود و هر روز نیز این تبلیغات گسترده تر می شود که یکی از این نوع تبلیغات برپا کردن بنرهای بسیار بزرگ در نقاط مختلف شهر است و در این راستا در تمامی محله ها و خیابان های سطح شهر ، این بنرها با شعارهای تبلیغاتی متفاوت، قابل رویت است.

کرمانشاه

در ادامه سری هم بزنیم به قصرشیرین در کرمانشاه که تنور انتخابات در شهرستان مرزی قصرشیرین با آغاز تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گرم تر شده و در روزهای اخیر چهره شهر کاملا رنگ و نمای انتخاباتی به خود گرفته است.

اکنون در خیابان های این شهر وضعیت طوری است که در فاصله هر چند متر یک پوستر بزرگ از کاندیداها نصب شده و تمام این خیابان ها به ریسه های پوسترهای انتخاباتی مزین شده است.

دور زدن خودروهایی که به تمثال و تصاویر نامزدهای انتخاباتی مزین شده نیز در ساعاتی از صبح و غروب ها که هوای قصرشیرین قدری خنک‌تر است نیز خود بر شور انتخابات در این منطقه افزوده است.

در درب ستادهای انتخاباتی نیز عده ای از مردم با ماسک و عده دیگری بدون ماسک حضور دارند و تمام تلاش نامزدهای انتخاباتی نیز در این میان از طریق فضای مجازی و حضور در میان مردم برای جمع آوری رای است.

هر کاندیدا یک شعاری را برای خود انتخاب کرده و در بنرهای تبلیغاتی آن را تیتر کرده تا شاید بتواند رای مردم را به خود جلب کند که البته بیشتر کاندیداهای قصرشیرین در یک حرکت شایسته با توجه به همه گیری بیماری کرونا امسال در این دوره از دایر کردن ستادهای انتخاباتی برای رفاه حال همشهریان خودداری کردند که یک اقدام شایسته و قابل توجه بود و می تواند به الگویی در کشور تبدیل شود.

لرستان

چرخش گردونه تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در استان لرستان تند شده و در این میان وعده‌های انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره شوراهای اسلامی برای ساختن شهری خرم و آباد در خیابان‌های شهر طنین‌انداز شده است.

اگرچه تبلیغات زودهنگام به روش های مختلف از نشست های بزرگان فامیل و طوایف و سعی در همراه سازی دیگر خانواده ها تا فعالیت‌های مجازی از ماه ها پیش در استان لرستان آغاز شده بود اما این روزها ابداعات و نوآوری های جدیدی از برخی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا  به چشم می خورد و هرکدام به نوعی سعی در جلب آرا مردم و افزایش شمار طرفداران خود دارند.

صرف نظر از تجمعات و همایش ها، مهمانی های پر هزینه، حضور در مراسم های مختلف و به نوعی در میان مردم بودن، ائتلاف های طایفه ای و قسم خوردن ها، راه اندازی کانال های حامیان نامزدها، اما این روزها یکی از قدیمی ترین و پربازده ترین روش جلب آرا مردم همان شعارهای محقق نشدنی و وعده های پوچ است که فرصت انتخاب اصلح را به راحتی از مردم می رباید.

گشت و گذاری کوتاه در خیابان های شهر خرم آباد و ژست های تبلیغاتی نامزدها در کنار بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری حاکی از زکاوت این افراد برای همراه سازی مردم با خود و جلب آرای بیشتر دارد.

در این میان برخی نیز بر آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه ای شهر تمرکز کرده اند و با حضور در این مناطق و جلسات با خانواده ها و ساکنان این مناطق از دغدغه مندی خود برای برون رفت از آسیب های اجتماعی پرده برداری می کنند.

خراسان رضوی

نامزدهای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ خراسان رضوی هم در مهلت قانونی تبلیغات، با مغتنم شمردن فرصت به طور روزافزونی سرگرم جلب نظر رای‌دهندگان با استفاده از همه روش‌ها و انواع ابزارهای تبلیغاتی شده‌اند، فعالیتی که به مدد هواداران نامزدها هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، اوج و هیجان بیشتری می‌گیرد.

گرچه این روزها به مدد پیشرفت های فناورانه دیجیتالی، نیاز چندانی به تبلیغات کاغذی، تهیه و نصب پارچه‌نوشته‌های رنگارنگ،  چاپ تراکت و بنر حس نمی‌شود اما در شهرهای کوچک و متوسط مانند کاشمر در جنوب غربی استان خراسان رضوی تبلیغات کاغذی هنوز طرفداران زیاد و حرف برای گفتن دارد.

از ۵۲ نامزد انتخاباتی ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشمر تصاویر پرشماری بر در و دیوار شهر کاشمر چسبانده شده است. در کنار سه تن از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که فعالیت تبلیغاتی پررنگتری را در کاشمر دارند، اغلب کاندیداهای شورای شهر نیز در خیابان های اصلی شهر ستاد انتخاباتی زده اند و در این میان چه بسیار پوسترهای پر آب و رنگ با ژست‌های مختلف کاندیداها که از لای درز در منازل مسکونی به درون خانه ها راه یافته و یا در پیاده روها در بین عابران پیاده دست به دست می شود.

در شهر کاشمر گویا در کنار فعالیت کم رمق ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای ششمین دوره شورای شهر، شور و حال خاصی به شهر داده است و در مقابل اغلب ستادها، جوانان مشغول توزیع پوستر و تراکت هستند.

برای برگزاری انتخابات پیش رو ۸۲ شعبه در شهرستان کاشمر در نظر گرفته شده که ۴۸ شعبه آن به منظور اخذ آرای مردم شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر پیش بینی شده است. شورای اسلامی شهر کاشمر هفت کرسی دارد که اکنون ۵۲ نامزد برای تصاحب آن رقابت می کنند.  

خراسان جنوبی

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا در شهر بیرجند حاکی است که نامزدهای شورای شهر و هواداران آنان نیز با روش‌هایی متفاوت از سال‌های گذشته به معرفی خود و جلب آرای مردم پرداخته‌اند، هرچند برگزاری برخی تجمعات غیررسمی در مورد انتخابات شوراهای شهر و روستا به گوش می‌رسد. 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا طی سه هفته گذشته در خراسان جنوبی روند متفاوتی را به خود گرفته است که در کنار همه محدودیت‌هایی که برای حضور در جمع مردم و فعالیت پررنگ نامزدها ایجاد کرده اما از فرصت‌های ایجاد شده هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

این روزها دیگر در شهر خبری از تبلیغات پوستری و پرهزینه و بیلبوردهای سر به فلک کشیده نیست یا خیلی کمتر دیده می‌شود؛ تراکت‌های تبلیغاتی سر چهارراه‌ها مثل قبل توزیع نمی‌شود و علاوه بر شرایط کرونایی انگار نامزدها می‌دانند که هر شهروند گوشی همراه دارد که همیشه آنلاین است و با عضویت در انواع شبکه‌های اجتماعی در کسری از ثانیه به حجم زیادی از اخبار و سخنان و دیدگاه‌ها دسترسی دارند.

مطابق مشاهدات میدانی در بیرجند خبری از دیوارنویسی نیست و البته این را باید مرهون فرهنگ بالای مردم منطقه هم دانست که به تمیزی و زیبایی شهر خود حتی در رقابت‌های انتخاباتی اهمیت می‌دهند.

از طرفی با استقرار تابلوهای مخصوص تبلیغات نامزدها توسط شهرداری بیرجند و سایر شهرداری‌های استان در نقاطی از شهر، تبلیغات رویه منظم‌تری به خود گرفته و شهرداری بیرجند بوستان کاجستان را که بهسازی و نوسازی کرده برای برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضای روباز اختصاص داده است.

در مقابل فضای مجازی پر شده از تبلیغات انتخاباتی از کانال‌هایی که توسط نامزدها و حامیان آنان مدیریت می‌شود و این کانال‌ها از شهر تا روستا و بین اقشار مختلف مردم راه‌اندازی شده است.

اردبیل

اما در اردبیل به نظر می رسد چندان قوانین انتخاباتی رعایت نشده و بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا شهر اردبیل این روزها کثیف شده است، درو دیوار شهر پر از کاغذهای رنگی و چهره‌های بزک کرده نامزدهایی است که داعیه توسعه شهری دارند، تنها چند روز مانده به انتخابات، هواداران آنها شهر را مملو از زباله کرده‌ و چهره آن را به هم ریخته‌اند.

اردبیل این روزها  چهره‌ای کاغذی به خود گرفته است، زمین و آسمان و در و دیوار شهر مملو از کاغذها و پوسترهای رنگی است، لایه‌ای از پوسترها بر روی هم چسبانده شده است، گروهی چسب بر دیوار زده و پوستری و تصویری می‌چسبانند ، گروه دیگر چسب بر روی این پوستر زده و تصویر نامزد دیگر را می‌زنند و این اقدام بارها و بارها در طول روز تکرار می‌شود.

با اینکه شهرداری مکان‌هایی را برای تبلیغ نامزدهای انتخابات شوراهای شهر در اردبیل مشخص کرده است، اما گویا این مکان‌ها  عطش سیری ناپذیر هواداران نامزدهای انتخاباتی را سیراب نمی‌کند، علاوه بر اینکه در این مکان‌ها که به تعداد زیاد در میادین مختلف شهر تعبیه شده است خبری از نظم و احترام به حقوق دیگر نامزدها نیست ، گوشه کنار شهر نیز از تیغ تخریب نامزدها و هواداران آنها در مصون نبوده و همه جا چهره کریه تبلیغاتی به خود گرفته است.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، مجسمه‌های میادین ،تیرهای برق، ، پل های شهری،درختان بلوارها، دیوار ساختمانها، درب منازل و در برخی مناطق نمادها و آثار باستانی نیز مصون از آنارشیزم و ولنگاری تبلیغاتی نبوده و در این روزها آلوده شده‌اند.

با اینکه ستادهای انتخاباتی بیشتر نامزدها مملو از جمعیت بوده و نشانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها نیست، آنها علاوه بر فضای سربسته ستادهای خود به بهانه کرونا، پیاده‌روها، فضاهای سبز، پارک‌ها و بوستانها را نیز به اشغال خود درآورده‌اند، اغلب مراسم سخنرانی‌ها در فضاهای باز در بوستانها و پیاده روها انجام می‌شود و ازدحام در بیشتر نقاط شهر مشاهده می‌شود.

کردستان

در ادامه سری هم بزنیم به استان کردستان تا از وضعیت تبلیغات و حال و هوای انتخابات در این استان خبری بگیریم. بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا فضای انتخاباتی در شهرهای مختلف کردستان با نزدیک شدن به روزهای پایانی داغ‌تر شده و این روزها جدا از نصب تصاویر مربوط به نامزدهای شورای اسلامی شهر روی بنرهای تبلیغاتی، افرادی از قشر نوجوان و جوان، مشغول پخش برگه‌های تبیلغاتی برای نامزدهای مورد علاقه خود هستند.

پیاده‌راه فردوسی سنندج، این روزها شلوغ‌تر از همیشه است. بنرهای تبلیغاتی نصب شده در این پیاده‌راه، حال و هوای آن را کاملا انتخاباتی کرده و مردم حین عبور از کنار بنرها، هر از گاهی نگاهی به عکس نامزدها می‌کنند.

عکس نامزدهای خانم با لباس کُردی و محلی روی بنرهای تبلیغاتی بیشتر خودنمایی و چشم عابران را به خود جلب می‌کند. البته این تنها شامل خانم ها نمی‌شود، برخی کاندیدهای آقا هم از لباس محلی برای تبلیغ استفاده کرده‌اند.

تبلیغات کاندیداها فقط محدود به خیابان‌ها و معابر عمومی نیست، اغلب ستادهای تبلیغاتی برای خود دست و پا کرده و شور و جلسات انتخاباتی راه انداخته‌اند. نامزدها در کنار آن طی روز به محلات و مناطق مختلف شهر رفته و با سخنرانی در میان مردم، سعی دارند آرا و اعتماد آنان را جلب کنند.

یکی از رفع مشکلات زیرساختی محلات حاشیه شهر، آسفالت کوچه و خیابان می‌گوید، یکی دیگر از تلاش برای توسعه و آبادانی شهر، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال و دیگری از توجه به اقشار آسیب‌پذیر و مناطق حاشیه شهر صحبت می‌کند.

تعدادی از کاندیداها که وضعیت مالی بهتری دارند، بنرهای بزرگی در نقاط مختلف شهر زده‌اند تا توجه مردم به آنان بیشتر باشد و از این راه بتوانند خود را بهتر در معرض دید شهروندان قرار دهند.

بوشهر

پدیده غالب این روزها در روستاهای بوشهر نیز مانند نقطه نقطه شهرهای این استان و کشور، فضای انتخاباتی است اما شیوه تبلیغات نامزدها برای تکیه زدن بر کرسی‌هایی شورای این روستاها دست‌کم در به کارگیری ابزار بسیار متفاوت از آنی است که در شهرها می‌بینیم.

امروز ششمین روزی است که با معرفی رسمی نامزدهای شوراها، ۳۹۹ روستای بوشهر را نشاط و امید بهترین انتخاب برای تحقق توسعه و بهبود فراگرفته است، اما در این فضای پرشور انتخاباتی نه خبری از ستادهای پرشمار است و نه دیوارها با پوسترهای و بنرهای تبلیغاتی رنگین شده‌اند.

شاید در نگاه نخست یک رهگذر، این روستاها رنگ روزهای منتهی به انتخابات به خود نگرفته باشند اما اگر با اهالی و مسئولان روستایی به گفت‌وگو بنشینی یا سری به گروه‌های مجازی آنها بزنی، شور انتخاب غوغا می‌کند.

 دلیل این تفاوت در شیوه تبلیغ را می‌توان در بافت فرهنگی و جمعیتی متفاوت روستاها جست، نکته‌ای که انتخابات را نیز در این جوامع مانند بسیاری از مولفه‌های اجتماعی متفاوت کرده‌ است.

تفاوت در نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراهای روستا برای جذب برگه‌های رای و نقش نام خود بر آن، نیز تا اندازه‌ای برآمده از شناخت نزدیک اهالی نسبت به همین سابقه خانوادگی و اجتماعی است.

چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته جاری(۲۸ خردادماه) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبلیغات انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر بنرهای تبلیغاتی انتخابات شوراها تبلیغات نامزدها شورای شهر ریاست جمهوری هواداران آن ششمین دوره فضای مجازی شهر کاشمر مختلف شهر رای مردم شده اند مکان ها روش ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت

 

تابناک _ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

برای دومین دور از انتخابات مجلس دوازدهم  حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود.

عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد